Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 17:04

Teoretycznie może spasować. Skoro masz taki wałek to załóż - będziesz wiedział czy pasuje :-)
Co najwyżej taki wałek może powodować, że wiecej powierza się będzie do cylindrów dostawać, ale jak paliwkiem nie podlejesz to mocy nie przybędzie ;-)

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 17 sty 2011, 18:52

Witam, mam audi 80 1.9 td, bez zadnych przeróbek. Chciałbym sobie dodać kilka koników..
więc zakupiłem dzisiaj boost pin dokładnie taki :
http://allegro.pl/boost-pin-boostpin-z- ... 11611.html
mógłby mi ktoś napisać czy po założeniu boost'a będzie większa różnica?
Może podkładke jeszcze zeszlifować?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 sty 2011, 22:44

Najpierw kolego powiedz mi gdzie Ty chcesz ten boostpin wpakować w silniku ACE :lol: <ok>
Skoro masz B4 1,9 TD (nie TDI) to masz silnik AAZ, boostpina pakuj bez podkładki, wtedy może ta niezbyt udana jednostka zacznie jechać <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 sty 2011, 00:40

pawelrybak15 pisze:Najpierw kolego powiedz mi gdzie Ty chcesz ten boostpin wpakować w silniku ACE :lol: <ok>
Skoro masz B4 1,9 TD (nie TDI) to masz silnik AAZ, boostpina pakuj bez podkładki, wtedy może ta niezbyt udana jednostka zacznie jechać <ok>
AAZ ma większy potencjał od SB/RA. Ot, brzydkie kaczątko, ale mocniejsza głowica, większe komory wirowe. Do tego wtryski 160-170 BAR, wał od TDI, pompka 10 albo i 11mm, wielkie turbo i 200KM pęknie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sty 2011, 09:37

Z tym AAZ to nie rozumiem producenta. Wprowadzili większą pojemność która ma większe możliwości, a wrzucili tam słabszy osprzęt, chyba gorsze wtryski niż w SB, gorszą pompę wtryskową w dodatku z prostym boost pinem. Co mieli na celu? Mniejsze spalanie? Wątpię bo SB pali mniej więcej tyle samo. Większą wytrzymałość? Raczej nie bo SB są bardzo wytrzymałymi jednostkami, po za tym 1,9 ma problem z tym klinem na wale. Czyżby to był jedynie test nowej pojemności jednostki przed wprowadzeniem 1Z i celowo go tak okroili aby nie robił konkurencji dla nowego silnika? No chyba jedynie to cokolwiek tłumaczy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 sty 2011, 11:38

Testem pojemności był chyba silnik 1,9D montowany w B3 o oznaczeniu chyba 1Y :roll:
Ciekawi mnie czy 1Y też miał taki problem z klinem na wale jak AAZ, czy tylko AAZ coś nie wyszedł :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sty 2011, 11:42

pawelrybak15 pisze:Ciekawi mnie czy 1Y też miał taki problem z klinem na wale jak AAZ
Z tego co wiem to chyba tak, bo kumpel w Golfie III 1,9D miał tą przypadłość.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 sty 2011, 11:59

Cóż, czyli cała seria 1,9 przed pojawieniem się TDI to mega dziadostwo :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 sty 2011, 15:11

Labiel pisze:chyba gorsze wtryski niż w SB
Też 155 bar ale jedno sprężynkowe. Kto co lubi, jedni wolą piwo drudzy vodke.
Labiel pisze:gorszą pompę wtryskową
Wskaż co jest gorszego prócz pina? Nie ma? Aaa... stereotypy. Nie biorę pod uwagi pompy z 1996r w golfach z pseudoelektroniką, bo to porażka.
Labiel pisze:Wątpię bo SB pali mniej więcej tyle samo.
SB/RA na mocnej pompie (10mm plus odpowiednie ustawienie) w dynamicznym trybie mieszanym + korki zadowala się 4.5 l/100km.
Labiel pisze:Co mieli na celu?
Normę spalin Euro 1.
pawelrybak15 pisze:czy tylko AAZ coś nie wyszedł
AAZ jest dobrą jednostką tylko inżynier dupa, który zatwierdził w projekcie takie a nie inne śruby mocowania wału w AAZ. Te śruby podczas seryjnego przykręcenia są blisko granicy plastyczności drugiego przykręcenia już nie wytrzymują i uplastyczniają się. Ot cały prolem z klinem na wale. W 1Z widocznie był inny chłopocek, który mając dane śruby zaprojektował inny klin.
pawelrybak15 pisze:Cóż, czyli cała seria 1,9 przed pojawieniem się TDI to mega dziadostwo :mrgreen:
Wskaż różnicę między AAZ a 1Z w dole silnika prócz kształtu klinu na wale i innych tłoków. Nie ma? Aaa... Więc dół 1Z to też mega dziadostwo.

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 18 sty 2011, 18:01

trepek pisze:
Labiel pisze:chyba gorsze wtryski niż w SB
Też 155 bar ale jedno sprężynkowe. Kto co lubi, jedni wolą piwo drudzy vodke.

Ale jak wszyscy wiedzą vodka jest mocniejsza :mrgreen:

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 20 sty 2011, 13:50

Zdjąłem dzisiaj pokrywe z pompy wtryskowej i okazuję sie że nie ma tam pinu..
może mi ktoś napisać dlaczego??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 sty 2011, 13:59

A masz choć miejsce na ten pin ? Bo jak nie to masz ECO pompę i musisz wywalić całą i wstawić taką od SB lub od AAZ z LDA i zwykłym pinem.

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 20 sty 2011, 14:00

Tak, mam miejsce na pin. Tylko tam nic nie ma...
nie ma ani membrany ani sprężyny.
Da się coś na to poradzić?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 sty 2011, 15:10

Daj jakieś foty, wtedy będzie łatwiej coś poradzić.

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 20 sty 2011, 18:44

a ja mam takie pytanko dotyczące 1Z. wymieniłem n18,przewody od niego na takie same.i za cholere nie wiem co jescze zrobić, bo ciągle sie przytrafia przeładowanie turbo,poprosze o jakieś pomysły, z góry dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl