Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 sty 2011, 22:21

Zamieszczam jeszcze raz log na lpg oraz na benzynie.

LPG:
Obrazek



PB:
Obrazek

Czy sterownik powninien tak mocno przyspieszac zaplon juz od 1000 obrotów?
Prosil bym kogos o wykonanie podobnego loga na wolnych obrotach stopniowo zwiekszajac obroty do ok 5000.

Edit:
Czas chyba na zakup TAP-02

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 sty 2011, 22:04

PI7er a na jakim sterowniku masz? starszym czy nowszym?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 26 sty 2011, 22:17

Nowszym.

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 27 sty 2011, 21:15

ABT/ABK - roznia sie podebraniem denka tloka... 3.5 bar bedzie dzialac bez problemu, poniewaz wiecej powietrza idzie przez przepustnice i rozwiert kanalow silnik dostaje, G60 ma org. wtryski 245ccm a audi S2 ok 340ccm i G60 bedzie dzialac bezproblemowo na wtrsykach z S2 nawet bez korekcji softa - aspekt spalania pomiajm , nastepna rzecz to ustawienie TPS lub naciag sprezynki w VAM, proporcje AFR na szybko mozna policzyc w glowie albo oscyloskopem sobie mozna pomoc zapinajac sie pod sonde, ale to juz inna bajka.


edit by UFOtm: nie przystoja takie wypowiedzi na forum publicznym, proszę takie wycieczki na prv do Siebie pisać !
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 12:51 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2011, 21:40

PI7er pisze:Nowszym.
A bo stary ma tylko grupe 000 i to jeszcze mało czytelne a tu takie logi stawiasz :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 sty 2011, 21:48

Pompa z K-jeta dawała ponad 6 barów a na allegro sprzedają dzidostwo po 1,5 a później ludzie dziwia się dlaczego auto nie jedzie :mrgreen:

a ile daje taka pod monowtrysk ? podobno własnie te 1,5.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 sty 2011, 21:50

Wracajac do 3.5 bara na custom regulatorze, (zaznaczam ze mowimy o aucie na monowtrysku) na jakiej podstawie obliczyłes, ze te 3.5 bara bedzie wystarczajace? Nominalnie jest w okolocach 1 bar, ty zwiekszyłes cisnienie ponad dwukrotnie, podpowiedz jak uzyskałeś przepływ wyzszy o tyle by zapewnić przepływ równoważacy dostaczone paliwo?

Co do wtrysków z g60 i s2 to jest to całkowicie wrecz normalne przy niewielkich zmianach pojemnosci. Auta wyposazone we wtrysk wielopunktowy posiadaja dosc zaawansowany sterownik który bez problemu obcina czasy wtrysków celem utrzymania współczynnika lambda. Nie ma w tym cudów i dziwów. Problemy zaczyna miec sterownik kiedy wtryski sa duzo wieksze, a skracanie czasów nie daje odpowiedniego zubożenia mieszanki.


Kolejna sprawa to ustawienie TPS :lol: oraz naciaganie sprezynki :-/ . Tutaj juz zalatuje druciarstwem. Ze tak powiem sa na to lepsze sposoby bez rezygnowania z dolnej skali TPSu. Nie ma potzreby robic takich zabiegów, da sie zrobić inaczej i tez bedzie dobrze. To jest tzw. tani sposób :lol:

Na temat AFR nie powinieniem sie wypowiadac jednak jest to dla mnie tak bardzo ineteresujacy temat, że prosze Cie o jakies wskazówki. Wszak nie moge wyprowadzic odpowiednich wzorów na AFR w takim aucie. Żadne wspomaganie sie oscyloskopem nie pomoze, bo przecież w tym samochodzie jest waskopasmowa sonda lambda, dajaca usredniony pomiar. Przeciesz to tylko termopara z kompensacja zimnych konców. Jak obliczasz AFR w swoim aucie. Prosze o dokładnosc 1 jednostki nie wymagam dokładnego podania.

W dalszym ciagu nie podzieliłeś sie również ze mna wiedza jak liczysz w swoich samochodach stopień spreżania,jak mierzysz, objetosci komór, jak uwzgledniasz zmiane stopnia sprezania przy zmianie wałka rozrzadu i wyjasnij skad wyskakują Ci takie liczby.

Nie rozumiem również zapoczatkowania dyskusji na temat K-jeta. Jest to inny układ wtrysku, a ten tema opiera sie na monotronicu.

Pozdrawiam



edit by UFOtm: nie przystoja przepychanki slowne w takim tonie na forum publicznym, proszę prywatne wycieczki pisać do Siebie na prv !
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 12:59 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 27 sty 2011, 22:30

Podpiolem drugi sterownik zapozyczony od kolegi UFO, zrobilem logi i zaplon jest sterowany identycznie, czyli z ECU wszystko OK :-(

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 28 sty 2011, 19:39

To ze wasko pasmowa to nic nie znaczy 0-1.5V w tych nowszych lub 0-0.9V w starszych i tak wystarczy , temp spalin jak masz pirometr to ci powie tez cos..i kolor swiec tez ma znaczenie. lugosc impulsu to byle jakim interfacem sprawdzisz , reszta do domyslu.

Teraz CR ,dajesz tlok w DMP wlewasz olej to cylindra na tyyle ze ma byc rowno z koncem komory sprezania i ma byc widac olej w dziurce na swiece , pozniej tak sama procedura z GMP i robisz proporcje.

Teraz jak obliczycz ile chce sie uzyskac doprezenia/odprezenia, liczysz pojemnosc cylindra i pojemnosc glowicy jezeli masz wyciagnieta zalewasz olejem i juz wiesz ile masz ja podciac.

Odnosnie 3.5 bar to napisalem "u siebie w golfie" silnik 1.8 PF tam byl.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 13:07 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:45

Post autor: krzysiek avant » 21 lut 2011, 12:52

A tak w ogóle to mnie czeka remont abt bo nie nadążam oleju lać:-), więc tłoki założę od abk, dam pierścionki i panewki i do przodu. Zobaczymy co wyjdzie. Oczywiście tłoki używki hehe. Ze starego nowego nie zrobię choćbym wywalił dużo kasy, a pobawić się -bezcenne. Autko i tak jest typowym Tatowozem i tak juz zostanie.

pozdrawiam wszystkich rezaczy i kombinatorów
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 13:09 przez krzysiek avant, łącznie zmieniany 1 raz.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 21 lut 2011, 17:58

krzysiek avant, zależy na co trafisz albo się pogrążysz i wyrzucisz kasę albo będzie chulać że ogień ale Twoje autko Twoja sprawa.. ;-) pochwal się później wynikiem "rezania" :mrgreen: no i powodzenia <piwo>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 mar 2011, 18:25

Kolego krzysiek avant, jak oleju nie nadazasz lac, to proponuje najpierw zmierzyc kompresje, jak bedzie w miare ok to najpierw uszczelnmiacze zaworowe do roboty.

Awatar użytkownika
AdamPK7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2009, 13:16
Lokalizacja: Sulęcin - Poznań

Post autor: AdamPK7 » 16 mar 2011, 13:03

PI7er, i jak postępy we wzmacnianiu ABT ?

Awatar użytkownika
krzysiek avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:45

Post autor: krzysiek avant » 17 mar 2011, 00:16

I taksię pocić zaczyna spod uszczelki pood głowicą, także nie bede sie mocno rozdrabniał. Uszczelniacze 100% wymiana, tłoki też, może semoregulatory. Oczywiście panewki i pierścionki nowe. Tłoki już mam, teraz tylko rozebrać i zobaczyć co w środku siedzi :-P
Pozdr

No i popełniłem remoncik:
popelnilem-remoncik-b4-abt-z-ulepszenie ... tml#600091

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 09 lip 2011, 10:28

PI7er hamowałeś już auto :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl