[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK
Zamieszczam jeszcze raz log na lpg oraz na benzynie.
LPG:
PB:
Czy sterownik powninien tak mocno przyspieszac zaplon juz od 1000 obrotów?
Prosil bym kogos o wykonanie podobnego loga na wolnych obrotach stopniowo zwiekszajac obroty do ok 5000.
Edit:
Czas chyba na zakup TAP-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
LPG:
PB:
Czy sterownik powninien tak mocno przyspieszac zaplon juz od 1000 obrotów?
Prosil bym kogos o wykonanie podobnego loga na wolnych obrotach stopniowo zwiekszajac obroty do ok 5000.
Edit:
Czas chyba na zakup TAP-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
ABT/ABK - roznia sie podebraniem denka tloka... 3.5 bar bedzie dzialac bez problemu, poniewaz wiecej powietrza idzie przez przepustnice i rozwiert kanalow silnik dostaje, G60 ma org. wtryski 245ccm a audi S2 ok 340ccm i G60 bedzie dzialac bezproblemowo na wtrsykach z S2 nawet bez korekcji softa - aspekt spalania pomiajm , nastepna rzecz to ustawienie TPS lub naciag sprezynki w VAM, proporcje AFR na szybko mozna policzyc w glowie albo oscyloskopem sobie mozna pomoc zapinajac sie pod sonde, ale to juz inna bajka.
edit by UFOtm: nie przystoja takie wypowiedzi na forum publicznym, proszę takie wycieczki na prv do Siebie pisać !
edit by UFOtm: nie przystoja takie wypowiedzi na forum publicznym, proszę takie wycieczki na prv do Siebie pisać !
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 12:51 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Wracajac do 3.5 bara na custom regulatorze, (zaznaczam ze mowimy o aucie na monowtrysku) na jakiej podstawie obliczyłes, ze te 3.5 bara bedzie wystarczajace? Nominalnie jest w okolocach 1 bar, ty zwiekszyłes cisnienie ponad dwukrotnie, podpowiedz jak uzyskałeś przepływ wyzszy o tyle by zapewnić przepływ równoważacy dostaczone paliwo?
Co do wtrysków z g60 i s2 to jest to całkowicie wrecz normalne przy niewielkich zmianach pojemnosci. Auta wyposazone we wtrysk wielopunktowy posiadaja dosc zaawansowany sterownik który bez problemu obcina czasy wtrysków celem utrzymania współczynnika lambda. Nie ma w tym cudów i dziwów. Problemy zaczyna miec sterownik kiedy wtryski sa duzo wieksze, a skracanie czasów nie daje odpowiedniego zubożenia mieszanki.
Kolejna sprawa to ustawienie TPS :lol: oraz naciaganie sprezynki . Tutaj juz zalatuje druciarstwem. Ze tak powiem sa na to lepsze sposoby bez rezygnowania z dolnej skali TPSu. Nie ma potzreby robic takich zabiegów, da sie zrobić inaczej i tez bedzie dobrze. To jest tzw. tani sposób :lol:
Na temat AFR nie powinieniem sie wypowiadac jednak jest to dla mnie tak bardzo ineteresujacy temat, że prosze Cie o jakies wskazówki. Wszak nie moge wyprowadzic odpowiednich wzorów na AFR w takim aucie. Żadne wspomaganie sie oscyloskopem nie pomoze, bo przecież w tym samochodzie jest waskopasmowa sonda lambda, dajaca usredniony pomiar. Przeciesz to tylko termopara z kompensacja zimnych konców. Jak obliczasz AFR w swoim aucie. Prosze o dokładnosc 1 jednostki nie wymagam dokładnego podania.
W dalszym ciagu nie podzieliłeś sie również ze mna wiedza jak liczysz w swoich samochodach stopień spreżania,jak mierzysz, objetosci komór, jak uwzgledniasz zmiane stopnia sprezania przy zmianie wałka rozrzadu i wyjasnij skad wyskakują Ci takie liczby.
Nie rozumiem również zapoczatkowania dyskusji na temat K-jeta. Jest to inny układ wtrysku, a ten tema opiera sie na monotronicu.
Pozdrawiam
edit by UFOtm: nie przystoja przepychanki slowne w takim tonie na forum publicznym, proszę prywatne wycieczki pisać do Siebie na prv !
Co do wtrysków z g60 i s2 to jest to całkowicie wrecz normalne przy niewielkich zmianach pojemnosci. Auta wyposazone we wtrysk wielopunktowy posiadaja dosc zaawansowany sterownik który bez problemu obcina czasy wtrysków celem utrzymania współczynnika lambda. Nie ma w tym cudów i dziwów. Problemy zaczyna miec sterownik kiedy wtryski sa duzo wieksze, a skracanie czasów nie daje odpowiedniego zubożenia mieszanki.
Kolejna sprawa to ustawienie TPS :lol: oraz naciaganie sprezynki . Tutaj juz zalatuje druciarstwem. Ze tak powiem sa na to lepsze sposoby bez rezygnowania z dolnej skali TPSu. Nie ma potzreby robic takich zabiegów, da sie zrobić inaczej i tez bedzie dobrze. To jest tzw. tani sposób :lol:
Na temat AFR nie powinieniem sie wypowiadac jednak jest to dla mnie tak bardzo ineteresujacy temat, że prosze Cie o jakies wskazówki. Wszak nie moge wyprowadzic odpowiednich wzorów na AFR w takim aucie. Żadne wspomaganie sie oscyloskopem nie pomoze, bo przecież w tym samochodzie jest waskopasmowa sonda lambda, dajaca usredniony pomiar. Przeciesz to tylko termopara z kompensacja zimnych konców. Jak obliczasz AFR w swoim aucie. Prosze o dokładnosc 1 jednostki nie wymagam dokładnego podania.
W dalszym ciagu nie podzieliłeś sie również ze mna wiedza jak liczysz w swoich samochodach stopień spreżania,jak mierzysz, objetosci komór, jak uwzgledniasz zmiane stopnia sprezania przy zmianie wałka rozrzadu i wyjasnij skad wyskakują Ci takie liczby.
Nie rozumiem również zapoczatkowania dyskusji na temat K-jeta. Jest to inny układ wtrysku, a ten tema opiera sie na monotronicu.
Pozdrawiam
edit by UFOtm: nie przystoja przepychanki slowne w takim tonie na forum publicznym, proszę prywatne wycieczki pisać do Siebie na prv !
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 12:59 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.
To ze wasko pasmowa to nic nie znaczy 0-1.5V w tych nowszych lub 0-0.9V w starszych i tak wystarczy , temp spalin jak masz pirometr to ci powie tez cos..i kolor swiec tez ma znaczenie. lugosc impulsu to byle jakim interfacem sprawdzisz , reszta do domyslu.
Teraz CR ,dajesz tlok w DMP wlewasz olej to cylindra na tyyle ze ma byc rowno z koncem komory sprezania i ma byc widac olej w dziurce na swiece , pozniej tak sama procedura z GMP i robisz proporcje.
Teraz jak obliczycz ile chce sie uzyskac doprezenia/odprezenia, liczysz pojemnosc cylindra i pojemnosc glowicy jezeli masz wyciagnieta zalewasz olejem i juz wiesz ile masz ja podciac.
Odnosnie 3.5 bar to napisalem "u siebie w golfie" silnik 1.8 PF tam byl.
Teraz CR ,dajesz tlok w DMP wlewasz olej to cylindra na tyyle ze ma byc rowno z koncem komory sprezania i ma byc widac olej w dziurce na swiece , pozniej tak sama procedura z GMP i robisz proporcje.
Teraz jak obliczycz ile chce sie uzyskac doprezenia/odprezenia, liczysz pojemnosc cylindra i pojemnosc glowicy jezeli masz wyciagnieta zalewasz olejem i juz wiesz ile masz ja podciac.
Odnosnie 3.5 bar to napisalem "u siebie w golfie" silnik 1.8 PF tam byl.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 13:07 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek avant
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:45
A tak w ogóle to mnie czeka remont abt bo nie nadążam oleju lać:-), więc tłoki założę od abk, dam pierścionki i panewki i do przodu. Zobaczymy co wyjdzie. Oczywiście tłoki używki hehe. Ze starego nowego nie zrobię choćbym wywalił dużo kasy, a pobawić się -bezcenne. Autko i tak jest typowym Tatowozem i tak juz zostanie.
pozdrawiam wszystkich rezaczy i kombinatorów
pozdrawiam wszystkich rezaczy i kombinatorów
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 13:09 przez krzysiek avant, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- krzysiek avant
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:45
I taksię pocić zaczyna spod uszczelki pood głowicą, także nie bede sie mocno rozdrabniał. Uszczelniacze 100% wymiana, tłoki też, może semoregulatory. Oczywiście panewki i pierścionki nowe. Tłoki już mam, teraz tylko rozebrać i zobaczyć co w środku siedzi
Pozdr
No i popełniłem remoncik:
popelnilem-remoncik-b4-abt-z-ulepszenie ... tml#600091
Pozdr
No i popełniłem remoncik:
popelnilem-remoncik-b4-abt-z-ulepszenie ... tml#600091