Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1z] gruszka i jej klapka doładowania

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[B4 1.9 TDI 1z] gruszka i jej klapka doładowania

Post autor: audimen » 06 lut 2011, 19:39

Witam wszystkich, pytanie mam raczej dziwne, ale chcę wiedzić co sie bedzie działo gdyby klapka doładowania w kolektorze podłączona do gruszki była cały czas lekko otwarta ?
<czapa> byle do wiosny .

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 06 lut 2011, 20:48

A będzie tdik jechał załóżmy jak TD...a jeżeli bardzo otwarta, to nawet jak D :-D

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 06 lut 2011, 20:54

Dokładnie - nie ma doładowania - nie ma jazdy. I zmieniasz się w wodza Czarną chmurę :-)

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 06 lut 2011, 21:17

A dokładnie,to przez nieszczelny zawór upustowy spalin będzie uciekało ciśnienie spalin, które normalnie napędziłoby wirnik turbosprężarki. Turbosprężarka nie osiągnie założonego przez soft ciśnienia.

cali20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:10
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: cali20 » 06 lut 2011, 22:34

no i napewno zwiększy się spalanie, bez turba to nie jazda. a dlaczego tak chcesz jeździć

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 lut 2011, 23:44

kefirsky pisze:A dokładnie,to przez nieszczelny zawór upustowy spalin będzie uciekało ciśnienie spalin, które normalnie napędziłoby wirnik turbosprężarki. Turbosprężarka nie osiągnie założonego przez soft ciśnienia.
wszystko zależy ile będzie szczeliny, jak będzie delikatnie otwarta to turbo osiągnie założoną wydajność dopiero na wyższych obrotach (wtedy jak będzie odpowiednio duża ilość spalin), a jak będzie całkiem otwarta to turbo praktycznie nic nie napompuje ;-)

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 07 lut 2011, 00:56

podłącze się do tematu gdzie to się znajduje jak to sprawdzic czy działa bo mi to jedzie jak taki td może nawet gorzej a turbo ponoc nie dawno wymienione to mój pierwszy TDI takze nie duzo sie znam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 lut 2011, 13:56

żeby to zobaczyć to trzeba odkręcić rurę wydechową od turbiny i tam zajrzeć <ok> po odkręceniu śrub trzeba trochę pociągać za tłumik końcowy żeby się rozeszło

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 07 lut 2011, 14:05

da się jakos sprawdzic czy to to jest? samochod ma czasami dziwne jazdy jade i od 2tys do 3 coś tam ciągnie później nie ciagnie i znowu ciągnie

cali20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:10
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: cali20 » 07 lut 2011, 20:08

da się jakos sprawdzic czy to to jest? samochod ma czasami dziwne jazdy jade i od 2tys do 3 coś tam ciągnie później nie ciagnie i znowu ciągnie

tutaj chyba bedzie uszkodzony zawór od przeładowania turbo. oryginalny kosztuje ok 160 zł pierburg

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 07 lut 2011, 20:19

Cze ;-) tak tylko zapytalem z ciekawości, a dlaczego turbinka podaje zbyt male ciśnienie skoro wiem,widziałem i dotykałem łopatek wirnika i na oko są w porządku, żadnych przedmuchów nie ma na przewodach gumowych (turbo Garreet T2 ) :-/ .

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 07 lut 2011, 21:17

audimen, a o jakiej wartości ciśnienia mówisz? Mierzyłeś może nanometrem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2011, 22:09

audimen pisze: tak tylko zapytalem z ciekawości, a dlaczego turbinka podaje zbyt male ciśnienie skoro wiem,widziałem i dotykałem łopatek wirnika i na oko są w porządku, żadnych przedmuchów nie ma na przewodach gumowych
Dobre :mrgreen: niezły test...a wracając do twojego pytania ,choćby dlatego że ktoś zrobił bajpas padniętego n75 ;-)

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 08 lut 2011, 21:46

Powiedzcie mi co to jest te n75 za co to odpowiada jak to wygląda i jak sprawdzic czy jest sprawne ? zauważyłem że czasami dymi na niebiesko nawet na wolnych obrotach a czasem nie pusci ani dymka :-?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 lut 2011, 21:59

zauważyłem że czasami dymi na niebiesko nawet na wolnych obrotach a czasem nie pusci ani dymka :-?
[/quote] napewno nie z tego powodu ci dymi :-/ a co to jest te n75 to wystarczy użyć opcji <szukaj> <szukaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl