Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 1.9 TDI 1z] gruszka i jej klapka doładowania

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 02 mar 2011, 21:44

zauważyłem u siebie że ładniej się na obroty wkręca, tu masz więcej opisane o tym: https://audi80.pl/19tdi-wycinka-kata ... vt7953.htm nawet jak zatrzymają to na pewno mniej niż bym miał kata.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 mar 2011, 17:50

Ricky pisze:
UKI_XX pisze:bajki piszesz, sam miałem okazję się przejechać B4 z 92r., w której T2 dmuchało ponad 1.4 bara
Nie pisze bajek bo po co niby miał bym to robić??? Napisałem jak jest i więcej nie da rady dmuchnąć no chyba żeby więcej paliwem podlać to może i tak.
no właśnie, turbina da radę dmuchnąć tylko trzeba jej spalin, także 1.1 bara to nie max z tej turbiny ;-) na upartego to i ponad 1.6 bara wyciągnie tylko jak długo wtedy wytrzyma..

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 kwie 2011, 09:41

Witam, mam problem z gruszką - przynajmniej tak mi się wydaje. Otóż na luzie ani na włączonym, ani na wyłączonym silniku nie jestem w stanie ruszyć cięgnem od gruszki. Jeżeli odkręcę gruszkę od turbiny - nie od klapki, bo nie mogę wyjąć tego zabezpieczenia to widzę, że klapka od turbiny chodzi. Ale za ch..rę nie mogę ruszyć cięgłem od gruszki. Na siłę - ale potrzeba jej bardzo dużo udaje się to pociągnąć ale sprężyna od razu interweniuje. Kiedy mocno zasysam powietrze to też nic się nie dzieje. Mam przeładowanie i auto chodzi bardzo słabo. Logi zamieściłem w temacie diagnostyka VAG. Proszę o pomoc co zrobić.
Dodam, że położenie sztangi nie było zakontrowane, czy mogła się ona rozkręcić tak, że teraz jest cały czas otwarta? Dodam, że mam błąd 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 17-10 - Control Difference - Intermittent.
Link do tematu diagnostyka: https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... 69,165.htm.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 kwie 2011, 12:59

kojak85 pisze:Mam przeładowanie i auto chodzi bardzo słabo
kojak85 pisze:Dodam, że położenie sztangi nie było zakontrowane, czy mogła się ona rozkręcić tak, że teraz jest cały czas otwarta?
Gdyby była cały czas otwarta to byś na pewno nie miał przeładowania ;-)
kojak85 pisze:Kiedy mocno zasysam powietrze to też nic się nie dzieje.
I nie ma prawa się dziać ,gruszka porusza ciegłem pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,nie sądzę też abyś dmuchając ustami wytworzył ciśnienie rzędu 0.6-0,7 bara ;-) .Najprostszy sposób na sprawdzenie gruszki to podłączenie pod sprężarkę ,powinna zacząć ruch cięgła przy cisnieniu ok.0,6-0,7 bara.A cięgło stawia dość duży opór i mozna go pociagnąć ręką ale trzeba się sprężyć ;-) W logach jak to na boschu wiele nie widać ,ale z tego co widać to kąt wtrysku masz deko za wczesny bo 71 ,a powinien być ok 50 ale ostatecznie może zostać,ciśnienie doładowania widac że dochodzi do wartości 240 ,co w normalnych jednostkach odpowiada ok.0,8 bara wiec przynajmniej w tych logach przeładowania nie widac .Zrób sobie bajpas ,bo być może masz niesprawny n75 który się czasem przycina ,co nie jest niczym niezwykłym jak zaworek jest w wieku auta ;-) Jakby co to mam dobry n75 na zbyciu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 13:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 kwie 2011, 13:17

Dzięki MUNIOR za odpowiedź. Czyli jak zrobię bajpas a gruszka okaże się "zacięta" to nic się nie stanie?
Mógłbyś jeszcze zerknąć na moje logi zamieszczone we wspomnianym temacie?

Jeszcze raz wielkie dzięki. Zrobię ten bajpas i zobaczę co będzie.
A w razie W, ile za taki zaworek byś sobie życzył?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 13:31 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 kwie 2011, 13:24

kojak85 pisze:Mógłbyś jeszcze zerknąć na moje logi zamieszczone we wspomnianym temacie?
Zerknąłem ,edytowane

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 kwie 2011, 15:35

ja nie mam na tyle silnych paluchów, żeby ruszyc sztangą, do tego celu używalem niedużego klucza i robiłem dźwignię... Jako ciekawostkę podam, że przecietny niepalacy czlowiek nie jest w stanie wydmuchac wiecej niz 0.2 bara :) natomiast niektóre uzdolnione kobiety potrafią ustami wytworzyć podcisnienie 0,6 bara - sprawdzone :)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 kwie 2011, 09:45

Ross pisze:ja nie mam na tyle silnych paluchów, żeby ruszyc sztangą, do tego celu używalem niedużego klucza i robiłem dźwignię... Jako ciekawostkę podam, że przecietny niepalacy czlowiek nie jest w stanie wydmuchac wiecej niz 0.2 bara :) natomiast niektóre uzdolnione kobiety potrafią ustami wytworzyć podcisnienie 0,6 bara - sprawdzone :)


ajjj te kobietyyy i ich ustaaa :D

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 20 kwie 2011, 21:33

Mam jeszcze takie pytanie, po podaniu ciśnienia na wężyk od WG cięgno zostanie wypchnięte, czy wciągnięte, bo nie pamiętam jak odkręciłem jak ruszała się klapka.
Sprawdziłem N75 - na stole cyka po podaniu napięcia - wiem nie jest to miarodajne, bo nie musi pokonywać oporu ciśnienia.
@Munior
Skoro nie widać przeładowania, to oznacza, że jest niedoładowanie i dlatego zamula na wyższych obrotach?
Po zrobieniu bajpasa na wyższych obrotach jest tak samo jak bez niego - ale słabnie w przedziale 2000-3000.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2011, 21:55

kojak85 pisze:Mam jeszcze takie pytanie, po podaniu ciśnienia na wężyk od WG cięgno zostanie wypchnięte, czy wciągnięte
Jak cisnienie to pcha,jak podciśnienie to wciąga...proste , choć są urządzenia gdzie jest odwrotnie :mrgreen:
kojak85 pisze:Sprawdziłem N75 - na stole cyka po podaniu napięcia - wiem nie jest to miarodajne,
Tu chodzi o mechaniczne wyklepanie wnętrzności :mrgreen: Mój stary n75 też cykał ,był elektrycznie sprawny i był do du..y bo się spużniał ;-)
kojak85 pisze:Skoro nie widać przeładowania, to oznacza, że jest niedoładowanie
Zmierz ciśnienie doładowania podpinając manometr mechaniczny ,zawsze to pewniejsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl