Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1z] gruszka i jej klapka doładowania

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 02 mar 2011, 21:44

zauważyłem u siebie że ładniej się na obroty wkręca, tu masz więcej opisane o tym: https://audi80.pl/19tdi-wycinka-kata ... vt7953.htm nawet jak zatrzymają to na pewno mniej niż bym miał kata.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 mar 2011, 17:50

Ricky pisze:
UKI_XX pisze:bajki piszesz, sam miałem okazję się przejechać B4 z 92r., w której T2 dmuchało ponad 1.4 bara
Nie pisze bajek bo po co niby miał bym to robić??? Napisałem jak jest i więcej nie da rady dmuchnąć no chyba żeby więcej paliwem podlać to może i tak.
no właśnie, turbina da radę dmuchnąć tylko trzeba jej spalin, także 1.1 bara to nie max z tej turbiny ;-) na upartego to i ponad 1.6 bara wyciągnie tylko jak długo wtedy wytrzyma..

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 kwie 2011, 09:41

Witam, mam problem z gruszką - przynajmniej tak mi się wydaje. Otóż na luzie ani na włączonym, ani na wyłączonym silniku nie jestem w stanie ruszyć cięgnem od gruszki. Jeżeli odkręcę gruszkę od turbiny - nie od klapki, bo nie mogę wyjąć tego zabezpieczenia to widzę, że klapka od turbiny chodzi. Ale za ch..rę nie mogę ruszyć cięgłem od gruszki. Na siłę - ale potrzeba jej bardzo dużo udaje się to pociągnąć ale sprężyna od razu interweniuje. Kiedy mocno zasysam powietrze to też nic się nie dzieje. Mam przeładowanie i auto chodzi bardzo słabo. Logi zamieściłem w temacie diagnostyka VAG. Proszę o pomoc co zrobić.
Dodam, że położenie sztangi nie było zakontrowane, czy mogła się ona rozkręcić tak, że teraz jest cały czas otwarta? Dodam, że mam błąd 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 17-10 - Control Difference - Intermittent.
Link do tematu diagnostyka: https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... 69,165.htm.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 kwie 2011, 12:59

kojak85 pisze:Mam przeładowanie i auto chodzi bardzo słabo
kojak85 pisze:Dodam, że położenie sztangi nie było zakontrowane, czy mogła się ona rozkręcić tak, że teraz jest cały czas otwarta?
Gdyby była cały czas otwarta to byś na pewno nie miał przeładowania ;-)
kojak85 pisze:Kiedy mocno zasysam powietrze to też nic się nie dzieje.
I nie ma prawa się dziać ,gruszka porusza ciegłem pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,nie sądzę też abyś dmuchając ustami wytworzył ciśnienie rzędu 0.6-0,7 bara ;-) .Najprostszy sposób na sprawdzenie gruszki to podłączenie pod sprężarkę ,powinna zacząć ruch cięgła przy cisnieniu ok.0,6-0,7 bara.A cięgło stawia dość duży opór i mozna go pociagnąć ręką ale trzeba się sprężyć ;-) W logach jak to na boschu wiele nie widać ,ale z tego co widać to kąt wtrysku masz deko za wczesny bo 71 ,a powinien być ok 50 ale ostatecznie może zostać,ciśnienie doładowania widac że dochodzi do wartości 240 ,co w normalnych jednostkach odpowiada ok.0,8 bara wiec przynajmniej w tych logach przeładowania nie widac .Zrób sobie bajpas ,bo być może masz niesprawny n75 który się czasem przycina ,co nie jest niczym niezwykłym jak zaworek jest w wieku auta ;-) Jakby co to mam dobry n75 na zbyciu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 13:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 kwie 2011, 13:17

Dzięki MUNIOR za odpowiedź. Czyli jak zrobię bajpas a gruszka okaże się "zacięta" to nic się nie stanie?
Mógłbyś jeszcze zerknąć na moje logi zamieszczone we wspomnianym temacie?

Jeszcze raz wielkie dzięki. Zrobię ten bajpas i zobaczę co będzie.
A w razie W, ile za taki zaworek byś sobie życzył?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 13:31 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 kwie 2011, 13:24

kojak85 pisze:Mógłbyś jeszcze zerknąć na moje logi zamieszczone we wspomnianym temacie?
Zerknąłem ,edytowane

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 kwie 2011, 15:35

ja nie mam na tyle silnych paluchów, żeby ruszyc sztangą, do tego celu używalem niedużego klucza i robiłem dźwignię... Jako ciekawostkę podam, że przecietny niepalacy czlowiek nie jest w stanie wydmuchac wiecej niz 0.2 bara :) natomiast niektóre uzdolnione kobiety potrafią ustami wytworzyć podcisnienie 0,6 bara - sprawdzone :)

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 kwie 2011, 09:45

Ross pisze:ja nie mam na tyle silnych paluchów, żeby ruszyc sztangą, do tego celu używalem niedużego klucza i robiłem dźwignię... Jako ciekawostkę podam, że przecietny niepalacy czlowiek nie jest w stanie wydmuchac wiecej niz 0.2 bara :) natomiast niektóre uzdolnione kobiety potrafią ustami wytworzyć podcisnienie 0,6 bara - sprawdzone :)


ajjj te kobietyyy i ich ustaaa :D

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 20 kwie 2011, 21:33

Mam jeszcze takie pytanie, po podaniu ciśnienia na wężyk od WG cięgno zostanie wypchnięte, czy wciągnięte, bo nie pamiętam jak odkręciłem jak ruszała się klapka.
Sprawdziłem N75 - na stole cyka po podaniu napięcia - wiem nie jest to miarodajne, bo nie musi pokonywać oporu ciśnienia.
@Munior
Skoro nie widać przeładowania, to oznacza, że jest niedoładowanie i dlatego zamula na wyższych obrotach?
Po zrobieniu bajpasa na wyższych obrotach jest tak samo jak bez niego - ale słabnie w przedziale 2000-3000.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2011, 21:55

kojak85 pisze:Mam jeszcze takie pytanie, po podaniu ciśnienia na wężyk od WG cięgno zostanie wypchnięte, czy wciągnięte
Jak cisnienie to pcha,jak podciśnienie to wciąga...proste , choć są urządzenia gdzie jest odwrotnie :mrgreen:
kojak85 pisze:Sprawdziłem N75 - na stole cyka po podaniu napięcia - wiem nie jest to miarodajne,
Tu chodzi o mechaniczne wyklepanie wnętrzności :mrgreen: Mój stary n75 też cykał ,był elektrycznie sprawny i był do du..y bo się spużniał ;-)
kojak85 pisze:Skoro nie widać przeładowania, to oznacza, że jest niedoładowanie
Zmierz ciśnienie doładowania podpinając manometr mechaniczny ,zawsze to pewniejsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl