Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 19 lut 2011, 18:28


Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 19 lut 2011, 18:38

Wątpię, wcześniej odpowietrzałem kilka razy układ (jeszcze przed wymianą pompy wody - a stara mi ciekła i się odpowietrzało), zresztą u mnie po pompowaniu węży termostat w końcu puszcza, a u kolegi wyżej, z tego co wyczytałem, w ogóle nie chce puścić - u mnie puści w końcu, ale jak zacznę jechać, to znów się zamyka...

[ Dodano: 2011-02-19, 18:45 ]
Nie kopci mi wcale na biało, płyn nie śmierdzi mi spalinami, pod korkiem i na bagnecie nie ma żadnej mazi, płynu i oleju mi nie bierze. Silnik pali na dotyk (przy większych mrozach 2-3 obroty max przy pierwszym starcie, potem cały czas na dotyk), więc sprężanie jest raczej dobre (?)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 01:13

układ odpowietrzy się sam.jeśli dolny wąż masz zimny to pewnie termostat masz walniety mimo że nowy.a sprawdzałeś czujnik bo może on źle wskazywać...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 20 lut 2011, 20:27

Powracam do tematu mojego zetorka mianowicie po wymianie rozrządu, pompy, termostat wyjechałem autem na autostrade zeby sprawdzic i jechalem dosc szybko 160 i nie grzało mi sie nic i myslałem ze temat zamkniety. Wczoraj jechalem i znow pod 100 podeszlo.... ale jezdze na odkreconym korku bo mam zepsuty w nim zaworek na dniach go wymienie dam znac co i jak .....a co do odpowietrzenia tez miałem teraz problem ale ojciec mi zawsze potarzal ze trzeba autem sie przejechac i wkoncu za 3 wyjechaniem z domu odpowietrzyl sie .....znajomy mi mowil ze tez nie umial to przod dzwignol do gory winda i dal rade

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 20:41

powinien sam się odpowietrzyć i to przy pierwszym odpaleniu i odczekaniu aż włączy się duży obieg.zawsze można też użyć odpowietrznika na wężu wchodzącym do nagrzewnicy.a co do twojego problemu tsmoluch, może to wina tego że układ nie ma odpowiedniego ciśnienia.wiem że ciśnienie jest po to by podnieść temperaturę wrzenia płynu ale czy wpływa na mocniejsze grzanie się silnika to wątpię...

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 20 lut 2011, 21:16

Ja sprawdziłem dziś gotując dwa stare termostaty w garnku i oba się otworzyły (sprężyna poszła w dół i bolec ten w środku był widoczny). Nie wiem, może stary (też Wahlera) się przycinał albo coś, założę na dniach jeden z tych dwóch raz jeszcze i postaram się odpowietrzyć.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 21 lut 2011, 00:02

jak wymienie to dam znac kolega w pasacie mial ten sam problem i korek to byl wiec zobaczymy

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 23 lut 2011, 19:09

Dziś zmieniłem korek od zbiorniczka i na tym nowym węże nie są już tak twarde (na dwóch starych były bardzo twarde podczas jazdy), da się pougniatać węże.

Termostat znów mi puścił na chwilę, to jeszcze ugniatałem węże, ale zaraz po wyjechaniu znów dolny wąż zimny <nie wiem>
Sprawdzałem jak nagrzała się chłodnica i dolna część była prawie tak samo ciepła jak górna (przy zamkniętym termostacie? - no chyba że to było jak mi akurat puścił)

Jutro jeszcze podmienię termostat i jak nie da się odpowietrzyć, to go wypierdzielę i pojeżdżę jakiś czas bez.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 23 lut 2011, 19:33

a nie widać powietrza w zbiorniku jak się nagrzeje..

ze dwa lata temu miałem taki przypadek jak twój tylko ze w Golfie 4.
zmienialiśmy termostaty dwa razy i ze dwa razy korek.

a walnięta była głowica.

na zimnym silniku krążenie było super i temperaturę tak bo 50 c.

po wyżej 50 c zaczęły się problemy z ogrzewaniem i z obiegiem nagrzewnicy.

po prosu walnęła głowica.
dopiero oddaliśmy ją na szczelność i okazało się że jest walnięta.
a co najdziwniejsze płyn do oleju nie poszedł .

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 24 lut 2011, 21:26

No i zamieniłem termostat i dalej nic. :-/
Nie wiem czy to da jakiś namiar na coś, ale tak u mnie wygląda pompa wody (a raczej jej łopatki): ObrazekObrazek

Jak ugniatałem węże dolny i górny, to przy odkręconym zbiorniczku było słychać w momencie ugniatania taki dźwięk jakby spływała końcówka wody w zlewie (takie jakby siorbnięcie) - czy to "odgłos" powietrza w układzie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2011, 21:50

w układzie zawsze jest powietrze.jak układ się wychładza to korek wpuszcza do układu powietrze.węże nie są na full wypełnione płynem...

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 24 lut 2011, 21:57

Ok, no cóż, jutro wywalam więc termostat, bo w sobotę mam trochę km do zrobienia.
Wcześniej z kolegą przed zimą gdzieś z 20 minut trwało odpowietrzanie u mnie, może jak mrozy zejdą to lepiej pójdzie...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 27 lut 2011, 14:48

Witam jak pisałem wczesniej o miom przypadku wymieniłem termostat 2 razy , pompa wody tez nowa wszystko orginał i auto dalej sie grzeje ... mam pytanko jak termostat sie otwiera (87st) ktora czesc chlodnicy powinna byc najpierw ciepla?? tu kolega napisał ze dolna .. umnie stopniowo idzie gora i bardzo wolno wogole wszystko trwa te nawet 2h auto mi chodziło i chlodnica nagrzewa sie od gory doł wogole mi sie nie nagrzał jeszcze nie zauwazyłem tego ......

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lut 2011, 18:04

u mnie nagrzewa się góra przy wężu później ciepło przechodzi na lewo (patrząc od przodu samochodu) następnie schodzi na dół i nagrzewa się w prawu.takim jakby wężykiem się nagrzewała.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 lut 2011, 20:32

jak to nic nie pomaga to spróbuj wyczyścić cały układ np.kwaskiem cytrynowym lub octem a jak nie pomoże to pewnie któryś z kanałów wodnych w głowicy jest przytkany i będzie się grzał :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl