Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 mar 2011, 23:38

sagem pisze:Trzecią sprawa jest znalezenie kabla z sygnalem spalania ECU, ze wzgledu na zmiane silnika moze byc cos inaczej, probowalem podlaczac sie do zoltego kabla idącego do czarnej kostki pod nogami kierowcy ale nic sie nie zmienialo, moze ktos wie gdzie on sie znajduje ?
W tej kostce miałeś podłączone z oryginalnego ECU, we wiązce AEB'a w kostce T10 (brązowa) pin 6 masz przewód żółty - to sygnał spalania.

Co do kontrolki oleju to masz zamontowany drugi czujnik oprócz tego 0,3BARa (w bańce dodatkowych zegarów)?
Co masz podłączone do pinu 17 (biało-szary) kostki AC? Tam powinien być podłączony drugi czujnik. Jeśli go nie masz to podłącz do masy na pracującym silniku i wtedy zobacz czy się będzie zapalać kontrolka. Tylko pojawi się drugi problem bo jeśli będzie podłączony do masy na stałe to prawdopodobnie będzie pojawiać się kontrolka na zgaszonym silniku.

Co do kontrolki płynu Ci nie pomogę bo mam tylko amerykańskie schematy wg. których podłączałem u siebie. I dopiero teraz sobie uświadomiłem że pewnie nie będzie u mnie działać. Nie podłączyłem tego przewodu od płynu dla AC bo na amerykańskich schematach jest inaczej - od płynu i ręcznego jest jedna kontrolka.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 mar 2011, 14:05

Wiec tak, sygnal spalania podlaczony i wszystko dziala bardzo dobrze, a kabel od ilosci plynu hamulcowego wywalilem i jest juz ok, dzieki aldi

Co do kontrolki oleju nadal problem sie pojawia, jak mowilem, na samym zaplonie wiadomo zapala sie na poczatku napis OK, potem mryga kontrolka oleju bez syngalu dzwiekowego ale tak byc powinno, jak zapale auto i nie dotkne nogi do gazu moze stac nawet 15 min i tez nic sie nie zapala, jak jade bez gwaltownego dodawania gazu, powiedzmy 15 km/h godzine na 3 biegu praktycznie bez gazu, czy 60km/h na 5 rowno przed długi czas kontrolka ani sie NIE zapala ani nie brzeczy, natomias kazde gwaltowne wcisniecie pedalu gazu powoduje dzwiek i miganie kontrolki.

I teraz sie nasuwa pytanie, jakies 3 miesiace temu wymienialem olej i zalalem ilosc jaka mialem wczesniej, czyli ok 2mm ponad stan na bagnecie ( taka ilosc byla jak silnik kupowalem i pomyslalem ze w mojej budzie moze miec inny nachył i pokazywac wiecej niz na prawde jest, wiec tez nalalem tyle samo), i wlasnie czy to moze byc wina tego?
Oczywiscie przed montazem AC/BC na starym MC nigdy nie zaswiecila mi sie kontrolka od oleju. Pozdro

Co do pinów AC>MC to tak:

AC pin 17 do pinu 4 w MC
AC pin 19 do pinu 7 w MC
AC pin 23 do pinu 3 w MC

tzn. odwrotnie z MC do AC ale nie chce mi sie pisać od nowa:D

Kable z pinów 3 i 4 z MC zgadzaly sie kolorami z pinami 23 i 17 i tak je podłączyłem, natomias pin 7 w MC ( miał to byc przewód niebiesko biały - a jest niebiesko czarny ) połączyłem z pinem 19 w AC.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 04 mar 2011, 14:21

sagem pisze: teraz sie nasuwa pytanie, jakies 3 miesiace temu wymienialem olej i zalalem ilosc jaka mialem wczesniej, czyli ok 2mm ponad stan na bagnecie ( taka ilosc byla jak silnik kupowalem i pomyslalem ze w mojej budzie moze miec inny nachył i pokazywac wiecej niz na prawde jest, wiec tez nalalem tyle samo), i wlasnie czy to moze byc wina tego?
Wątpię żeby to było od zbyt wysokiego stanu oleju. Musiał byś naprawdę przelać żebyś miał za wysokie ciśnienie. Ja bym poszukał wady w kablologi.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 mar 2011, 15:02

W sumie tez juz nie ma różnicy czy jest podpiety pin 7 z kostki MC czy go nie ma - i tak sa te same efekty, wiec pewnie to bedzie inny przewod.

EDIT.

Pojezdzilem z tym troche i kontrolka oleju zapala sie tylko powyzej 2tyś. rpm.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 mar 2011, 17:48

sagem pisze:na samym zaplonie wiadomo zapala sie na poczatku napis OK, potem mryga kontrolka oleju bez syngalu dzwiekowego ale tak byc powinno, jak zapale auto i nie dotkne nogi do gazu moze stac nawet 15 min i tez nic sie nie zapala
Przed odpaleniem nie powinna się pojawiać kontrolka oleju na AC. Coś musisz mieć z czujnikiem niskiego ciśnienia i wysokiego ciśnienia. Może masz zamienione.

Z twojego opisu wynika że dobrze podłączyłeś, dobre by było sprawdzić czy dochodzi sygnał z czujników, sprawdź czy:

Na przewodzie niebiesko-czarnym (19 pin AC lub 7 MC)
na zgaszonym silniku powinna być masa
po odpaleniu nie powinno być masy

na przewodzie biało-szarym (17 pin AC lub 4 MC)
na zgaszonym powinno nie być masy
po odpaleniu przed przekroczeniem 2000obr/min powinna pojawić się masa.

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 04 mar 2011, 19:31

Jak wstawie samo BC z A80 do B4 to przepadnie mi MC i tu moje pytanie, czy możliwe jest utworzyć kontrolke ciśnienia oleju tak jak w A80 i na które piny BC podpiąć kabelki z MC zeby mieć kontrolki poziomu płynu chłodzącego i płynu hamulcowego ?

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 04 mar 2011, 19:36

Cichy, Samo bc ma w sobie mc więc nic nie musisz nic robić dajesz tylko kabelek od spalania do bc i wszystko będzie działać

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 mar 2011, 21:04

Kod: Zaznacz cały

Na przewodzie niebiesko-czarnym (19 pin AC lub 7 MC)
na zgaszonym silniku powinna być masa
po odpaleniu nie powinno być masy

na przewodzie biało-szarym (17 pin AC lub 4 MC)
na zgaszonym powinno nie być masy
po odpaleniu przed przekroczeniem 2000obr/min powinna pojawić się masa.

Zrobiłem jak piszesz, zrobiłem też odwrotnie bo pomyslalem ze moze cos pomieszalem, po czym setny raz sprawdzielem czy dobrze podlaczylem kable - wszystko bylo ok a problem nadal.

Przeszedlem pod maske, dalem mase bezpośrednio do pinu w czujniku cisnienia oleju na który nachodzi biało-szary przewód - zero reakcji.
Podlaczylem swoj stary czujnik bez opcji dla dodatkowych zegarów - pomoglo, po zapaleniu auta pojawila sie masa w pinie, zostawilem stary czujnik, zlozylem to, ( kabel niebiesko- czarny nie mial masy ani za zgaszonym ani na zapalonym przed zmiana czujnika) po czym dalem zaplon, kontolka oleju po napisie OK zaczela migac ( moim zdaniem tak byc powinno, bynajmniej bylo tak wczesniej na MC i tak chyba jest w kazdym aucie), po zapaleniu auta kontrolka po 2 sekundach gasnie i wszystko jest w porzadku, jezdzielm i szybko i wolno i duze i male obroty i kontrolka sie ani raz nie zapalila, to czy powinna migac na zapolonie na sto procent nie wiem, ale poki co reszta wszystko jest dobrze. Przyczyna to padnieta strona czujnika (banki) od wlasnie cisnienia oleju pokazywanego w liczniku, chociaz jest to nie rozbieralne jutro bede probowal go rozebrac i zobaczyc czy po prostu drucik w srodku sie nie rozdzielil. Przewodu czarno-niebieskiego ( pin 19 w AC) juz nie sprawdzalem po zlozeniu. Jezeli kontrolka od oleju migająca na zaplonie nie przeszkadza to wszystko juz jest ok, natomiast jezeli powinno byc inaczej to nie wiem co poczac, dziekuje aldi, za pomoc.

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 04 mar 2011, 21:15

DYZIO pisze:Cichy, Samo bc ma w sobie mc więc nic nie musisz nic robić dajesz tylko kabelek od spalania do bc i wszystko będzie działać
No ja mam właśnie mam to BC które nie ma wszystkich funkcji MC nie ma w nim brzęczyka i kontrolki ciśnienia oleju, dokładnie to moje BC i reszta tego ustrojstwa co zastępuje MC ma jedną 10 pinową wtyczke. Wiem że są tam czerwone kontrolki płynów chłodzącego i hamulcowego.

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 05 mar 2011, 06:42

Cichy pisze:
DYZIO pisze:Cichy, Samo bc ma w sobie mc więc nic nie musisz nic robić dajesz tylko kabelek od spalania do bc i wszystko będzie działać
No ja mam właśnie mam to BC które nie ma wszystkich funkcji MC nie ma w nim brzęczyka i kontrolki ciśnienia oleju, dokładnie to moje BC i reszta tego ustrojstwa co zastępuje MC ma jedną 10 pinową wtyczke. Wiem że są tam czerwone kontrolki płynów chłodzącego i hamulcowego.
Możliwe, że posiadasz BC z audi B3 a tam są tylko kontrolki od płynów: hamulcowegi i chłodniczego.

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 06 mar 2011, 08:20

Zamontowałem BC z B3 do mojego B4, o dziwo działają kontrolki płynów tylko kontrolka oleju mi przepadła - ale jeszcze mam wskaźnik zegarowy także nie ma żle.
Mam problem z sygnałem spalania - znalazłem na 9 pinie ecu, miernikiem pokazuje 0,5v
a przy wciśnięciu pedału gazu rośnie do 1,5v nawet więcej - sądze że to ten, podłączyłem go do 10 pina BC i zero reakcji. Czy możliwe że w BC z B3 sygnał spalania podpinało się na innym pinie? Może coś jeszcze moge sprawdzić żeby zatrybiło?

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 06 mar 2011, 21:08

Cichy pisze:Zamontowałem BC z B3 do mojego B4, o dziwo działają kontrolki płynów tylko kontrolka oleju mi przepadła - ale jeszcze mam wskaźnik zegarowy także nie ma żle.
Mam problem z sygnałem spalania - znalazłem na 9 pinie ecu, miernikiem pokazuje 0,5v
a przy wciśnięciu pedału gazu rośnie do 1,5v nawet więcej - sądze że to ten, podłączyłem go do 10 pina BC i zero reakcji. Czy możliwe że w BC z B3 sygnał spalania podpinało się na innym pinie? Może coś jeszcze moge sprawdzić żeby zatrybiło?
przejedz sie.

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 07 mar 2011, 12:55

Już wiem co jest nie tak, sygnał spalania dodpiełem pod Digimat zamiast pod Ecu
wygląda podobnie ale gdzie jest Ecu moze ktoś podpowie???

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 07 mar 2011, 16:15

Cichy, zrób zdjęcie kostki pod nogami kierowcy a Ci pokaze

jest ich tam chyba z 3-4. jedna na samym dole jest czarna. wchodzi do niej zolty kabelek z jednej strony. to jest sygnał Ecu.

jeśli go nie masz to ciężko i trzeba będzie z kompa targać ...

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 08 mar 2011, 09:38

Karmelitto wielkie dzięki za pomoc - już działa. Spalanie wskazuje poprawnie wg wstępnych obliczeń, Na 2 zakładce u góry - liczba kilometrów do tankowania pokazuje mi "L" co to może oznaczać - w zbiorniku ponizej 1/4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl