Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6 all] Wymiana pompy paliwa

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Habzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Habzik » 10 gru 2010, 21:35

Witam mam problem z wymianą pompki paliwa a dokładniej ze siateczką filtru więc tu się pojawia moje pytanie jak to zrobić???.
Dzięki za odp i pozdrawiam

mAr$zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mAr$zx » 06 sty 2011, 15:12

też mam ten sam problem chciałbym wyczyścić ten filterek co jest pod koszyczkiem ale nie wiem jak dokładnie wyciągnąć koszyczek. Więc jakby ktoś mógł jakieś wskazówki podać to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 sty 2011, 18:17

Habzik, mAr$zx...na pierwszej stronie jest fotostory z dokładnym opisem, więc w czym problem?

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 16 mar 2011, 20:56

Witajcie
Czy któryś z was wyciągał pływak poziomu paliwa?
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy jest sprawny?
Mój wskaźnik pokazuje różnie, ale nigdy nie pokazuje więcej niż jest w baku. Czasem z pełnego potrafi zejść prawie na zero, potem znowu do góry. Mam wrażenie że generalnie pokazuje około 1/4 baku mniej niż jest, ale jak ma kaprys to pokazuje dobrze.
Jak chcę wiedzieć ile zostało to liczę km.
Luty sprawdzone, stabilizator przetestowany (podmieniany)

mAr$zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mAr$zx » 26 mar 2011, 20:53

chodziło mi o wyciągnięcie całego koszyczka tak aby móc wyczyścić ten filtr zgrubny a nie samą pompę z koszyczka bo to akurat żaden problem.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 23 kwie 2011, 11:07

cały kosz wyjmuje się wten sposób, że w jego gornej czesci jest taki plastikowy pierscien na zatrzaski (3 zatrzaski dookoła chyba) trzeba je reką na chama odgiąć i wyjąć ten pierscien i wtedy caly kosz bedzie mozna wyjac do góry razem z filtrem. Trzeba uwazac na "gumki" ktorych bedzie chyba 12 sztuk - slużą do łączenia ze sobą elementów tego kosza w ktorym osadzona jest pompa paliwa...przewaznie spadaja one na dno zbiornika podczas wyjmowania całości i trzeba je wyłowić :)

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 26 kwie 2011, 20:41

Witam
Też męczę się z wyjęciem całego koszyczka :( mam pytania:

1) Jak powinna być dokładnie ułożona uszczelka by przykręcić ten czarny wielki pierścień. Nie potrafię go tak mocno docisnąć by dało się go przykręcać przeszkadza mi ta uszczelka wrrr

2) Czy można próbować pompę na otwartym deklu tym białym Nie powstanie jakaś iskra???

3) Po przekręceniu na zapłon podaje napięcie na ok 1 sek. co się dzieje jak jest silnik odpalony czy podaje napięcie impulsowo czy stale ???

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 kwie 2011, 21:16

tomastepa pisze:1) Jak powinna być dokładnie ułożona uszczelka by przykręcić ten czarny wielki pierścień.
Dobrze nie pamiętam, ale wydaje mi się, że uszczelka powinna znajdować się pomiędzy tym białym deklem, a brzegiem otworu w zbiorniku.
tomastepa pisze:3) Po przekręceniu na zapłon podaje napięcie na ok 1 sek. co się dzieje jak jest silnik odpalony czy podaje napięcie impulsowo czy stale ???
Po uruchomieniu silnika, pompa pracuje cały czas.
tomastepa pisze:2) Czy można próbować pompę na otwartym deklu tym białym Nie powstanie jakaś iskra???

Tu Ci już nie doradzę, ale chyba taka pompa powinna mieć obwód iskrobezpieczny, a i same kable nie mają się jak zewrzeć, no chyba, że są popękane.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 10:53 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 27 kwie 2011, 22:13

Udało mi sie wyjąc pompę ale niestety tylko z całym koszyczkiem
Okazło sie ze pompa elektrycznie sprawa ale nie tłoczy paliwa. Powód uszkodzenia - przetargane siteczko i sporo brudu (korozja) w zbiorniku.

Orientuje sie ktos ile bar podaje taka oryginalna pompa Moja to BOSCH 0 530 453 956 ale po nr takiej odszukać nie mogę

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 28 kwie 2011, 14:38

tomastepa pisze:Orientuje sie ktos ile bar podaje taka oryginalna pompa Moja to BOSCH 0 530 453 956 ale po nr takiej odszukać nie mogę
pompa z tego co mi wiadomo jest zdolna podać 4 bary. Regulator ciśnienia natomiast utrzymuje w ukladzie paliwowym około 3 bary

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 28 kwie 2011, 17:38

Z czystej ciekawości Sprawdziłem dziś układ na pompie z fiata uno 1.4 :D (w tym fiacie jest identyczny układ wtryskowy jednopunktowy) Miałem kiedys takie uno i zostały mi z niego graty. Pompa idealnie pasuje, mieści sie do koszyczka :D Wtryskiwacz w uno 1.4 jest identycznie taki sam jak w audi 2.0

Jednak zamówiłem taką z allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=1581377758

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 28 kwie 2011, 21:04

tomastepa pisze:Jednak zamówiłem taką z allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=1581377758
napisz z ciekawości jak długo ona pochodzi. Krążą opinie że te pompy z allegro tanio-tanio wytrzymują średnio 3 miesiące i pagip :-|

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 08 maja 2011, 10:39

Pompa założona i puki co śmiga. Jednak okazała się nieznacznie inna od mojej. Średnica o ok 2mm mniejsza i podłączenie zasilania + - odwrotnie niż w mojej było.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 08 maja 2011, 11:44

a nie ma różnicy czy quattro czy ośka w modelu pompy?
jak sprawdzić czy pierburg czy bosch?

no i czy ta pompa http://archi.inosak.org/db/item1573735340_1.html
podejdzie do 2.8 Q?

Może ktoś wie jaką pompe mam kupić, bo w warsztacie zaproponowli mi 400pln + montaż i na promocje mi to nie wygląda
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 12:01 przez Rychu82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 maja 2011, 12:06

Rychu82 pisze:a nie ma różnicy czy quattro czy ośka w modelu pompy?
Nie, nie ma różnicy.
Rychu82 pisze:czy ta pompa http://archi.inosak.org/db/item1573735340_1.html
podejdzie do 2.8 Q?
Tak, podejdzie. Możesz kupować.

Jakiś czas temu, potrzebowałem awaryjnie pompę. Kupiłem jakąś "no name", za 80 zł, która śmiga do dziś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl