[B4 ABK] Restart zegarów
Proponuje użyć przerzutnik monostabilny UCY 74121, który byłby wyzwalany sygnałem ze stacyjki. wyjście układu przez dobrany opornik opornik (więcej niż 2k Ohm) i szeregową diodę do cewki wskaźnika. Dobieramy elementy układu tak by generował jeden impuls o czasie trwania ok. sekundy.
Koszt układu ok 5 PLN. Łączna ilość użytych elementów - 8 sztuk.
Koszt układu ok 5 PLN. Łączna ilość użytych elementów - 8 sztuk.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
http://www.utm.edu/staff/leeb/3b3.htmkubik pisze:rozpisu nóżek
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zgodnie z tym co obiecałem wrzucam rozbierane fotki obrotomierza i prędkościomierza VDO :mrgreen:
Oba wskaźniki wyjęte z licznika
Tak wygląda to po zdjęciu wskazówek, tarcz i tych plastikowych rozpraszaczy światła
Obrotek
Prędkościomierz
Na fotkach przedstawionych powyżej widać przewody które doprowadzają zasilanie do cewek, muszę teraz tylko sprawdzić przy jakim napięciu wystąpi maksymalne wychylenie wskazówek obu wskaźników i wtedy będę mógł zrealizować ten układ resetowy
Teraz mam pytanie dla zainteresowanych:
To ma być szybkie machnięcie obu wskazówek do końca skali i powrót na pozycję początkową ? A może wskazówki mają powoli popłynąć do końca skali i równie wolno wrócić na pozycję początkową ?
Oba wskaźniki wyjęte z licznika
Tak wygląda to po zdjęciu wskazówek, tarcz i tych plastikowych rozpraszaczy światła
Obrotek
Prędkościomierz
Na fotkach przedstawionych powyżej widać przewody które doprowadzają zasilanie do cewek, muszę teraz tylko sprawdzić przy jakim napięciu wystąpi maksymalne wychylenie wskazówek obu wskaźników i wtedy będę mógł zrealizować ten układ resetowy
Teraz mam pytanie dla zainteresowanych:
To ma być szybkie machnięcie obu wskazówek do końca skali i powrót na pozycję początkową ? A może wskazówki mają powoli popłynąć do końca skali i równie wolno wrócić na pozycję początkową ?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No tak, tylko że to kolejne dziadostwa które trzeba upchać w liczniku i może zabraknąć miejsca :roll:
I już nie będzie to tak prosty układ jak zakładałem, bo miałem pomysł na zastosowanie takiego patentu żeby nie było potrzeby stosowania jakiegokolwiek scalaka, po prostu max prostota. Spróbuję jeszcze pokombinować, ostatecznie chyba zastosuje to ustrojstwo które podlinkowałeś.
[ Dodano: 2011-04-23, 15:00 ]
Udało się :mrgreen:
Zrobiłem to dokładnie tak jak sobie zaplanowałem, sam układ resetu już działa, pozostało tylko poskładać to ładnie i upchać w obudowie licznika
Reseter zasilany jest z tego samego miejsca co obrotek, więc odpada problem z dodatkowymi przewodami i podpinaniem się do instalacji samochodu, mało tego układ dzięki swojej mega prostocie działa tak, że w przypadku gdy zgaśnie nam silnik to jeśli szybko wyłączymy i włączymy zapłon, to reseter nie zdąży zadziałać i od razu mamy normalne wskazania licznika <ok>
Poniżej krótki filmik jak to funkcjonuje :->
Następny będzie jak to porządnie poskładam, może nawet poświęce się i zademonstruje to w samochodzie
I już nie będzie to tak prosty układ jak zakładałem, bo miałem pomysł na zastosowanie takiego patentu żeby nie było potrzeby stosowania jakiegokolwiek scalaka, po prostu max prostota. Spróbuję jeszcze pokombinować, ostatecznie chyba zastosuje to ustrojstwo które podlinkowałeś.
[ Dodano: 2011-04-23, 15:00 ]
Udało się :mrgreen:
Zrobiłem to dokładnie tak jak sobie zaplanowałem, sam układ resetu już działa, pozostało tylko poskładać to ładnie i upchać w obudowie licznika
Reseter zasilany jest z tego samego miejsca co obrotek, więc odpada problem z dodatkowymi przewodami i podpinaniem się do instalacji samochodu, mało tego układ dzięki swojej mega prostocie działa tak, że w przypadku gdy zgaśnie nam silnik to jeśli szybko wyłączymy i włączymy zapłon, to reseter nie zdąży zadziałać i od razu mamy normalne wskazania licznika <ok>
Poniżej krótki filmik jak to funkcjonuje :->
Następny będzie jak to porządnie poskładam, może nawet poświęce się i zademonstruje to w samochodzie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A co tu ma nie pójść przy rozbiórce ? <ok>
Trzeba to robić ze spokojem, nie szarpać na chama, wtedy będzie git Najgorszy jest demontaż wskazówki, ale tutaj w 100% sprawdza się metoda okręcania jej delikatnie w lewo aż do momentu w którym zacznie się swobodnie kręcić, wtedy zdejmujemy ją wyciągając do góry i reszta to już bzdura
Trzeba to robić ze spokojem, nie szarpać na chama, wtedy będzie git Najgorszy jest demontaż wskazówki, ale tutaj w 100% sprawdza się metoda okręcania jej delikatnie w lewo aż do momentu w którym zacznie się swobodnie kręcić, wtedy zdejmujemy ją wyciągając do góry i reszta to już bzdura