Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 23 kwie 2011, 20:52

Nigdy więcej jak ~100 nie przekroczyło Ci ?


W ABT mam na stałe - czyli cały czas 60* :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 kwie 2011, 20:53

gornik pisze:Przy jałowym powinno być 2 BAR
U mnie w zimę nie zeszło poniżej 2,5 Bara, teraz zauważyłem że schodzi do 2,2 +/-.
Temperatura jest na pierwszej kresce. Według mnie to około 90 st. Jak trochę pobutuję to jest troszkę więcej.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 23 kwie 2011, 21:20

MIODEK pisze:Nigdy więcej jak ~100 nie przekroczyło Ci ?


W ABT mam na stałe - czyli cały czas 60* :mrgreen:
Dochodzi do pierwszej kreski jak auto się zagrzeje i tam się trzyma co bym nie robił i
jakbym się nie wściekał o ile można to tak nazwać ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 kwie 2011, 21:38

Max temperatura oleju jaką złapałem u siebie (mam chłodnicę oleju) to było około 90st po dość mocnym ciskaniu, natomiast ciśnienie to mam na wolnych obrotach nieco ponad 1 bar, po wymianie oleju powinno być wyższe <ok>

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 23 kwie 2011, 22:00

Jako ciekawostkę dodam, że filtr oleju filtrona znacząco zaniża ciśnienie oleju.
Po zmianie na filtrona 1,3 BAR miałem - szok. Poleciałem szybko kupiłem
mann i już 2 BAR.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 kwie 2011, 22:03

kubik pisze:
gornik pisze:Przy jałowym powinno być 2 BAR
U mnie w zimę nie zeszło poniżej 2,5 Bara, teraz zauważyłem że schodzi do 2,2 +/-.
Temperatura jest na pierwszej kresce. Według mnie to około 90 st. Jak trochę pobutuję to jest troszkę więcej.
U mnie podobnie, na wolnych obrotach ponad 2.5 bara, ale temp. oleju po ostrzejszej przejażdżce na pewno przekracza 110C, a teraz w ciepłe dni pewnie bedzie ok. 100C cały czas podczas jazdy po miescie.

gornik, ciekawe to co piszesz, ja wczesniej mialem filtr oleju knecht'a ale zmienilem olej to i filtr na filtrona i niby mam duze cisnienie, ciekawe jakie bylo by na innym. Po za tym górnik temp. oleju u Ciebie jest dosc niska tak mi się wydaje, lepiej dla silnika by było gdyby oscylowała się w granicach 100C.

Cytat z innego forum:

Ja napisałem maila do Castrol Polska z pytaniem w jaką temperaturę można bezpiecznie odpalać motocykl i kiedy zapewnia maksymalną ochronę.

Odpisali, że już w -30 stopni C można odpalać bez szkody dla silnika, a w 70 stopni zapewnia maksymalną ochronę aż do 150 stopni C.

Tak odpisali więc, pisze ich opinię.

A pytałem o Castrol GPS 10W40



Kiedyś wyczytałem (nie mogę znaleźć źródła), żeby olej silnikowy spełniał swoje zadanie potrzebuje co najmniej 70*C (dlatego nie pałujemy zimnego silnika) a jego optymalna temperatura to 90-110*C. Należy się wystrzegać temperatury powyżej 130*C, ponieważ traci swoje właściwości ochronne.

Jest to bardzo ogólnikowe i na pewno są oleje lepsze i gorsze, ale myślę, że można przyjąć takie wartości dla większości olei silnikowych.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 25 kwie 2011, 16:01

Widzę że u każdego co inaczej.
sagem pisze:na wolnych obrotach ponad 2.5 bara
Takie mam na jałowym na zimnym silniku.
pawelrybak15 pisze:natomiast ciśnienie to mam na wolnych obrotach nieco ponad 1 bar
Takie mam na rozgrzanym oleju do 70* i więcej na jałowym.

Jak jadę zimnym i mam obroty około 2-2,5tyś to ciśnienie około 2,5-3,0bar.
Jak rozgrzany to podczas jazdy np na 2tyś mam około 2-2,5bara.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 25 kwie 2011, 23:56

Rozgrzany podczas jazdy u mnie trzyma wskazówkę między 2 a 3 bar, jak mocno przycisnę to nawet do końca idzie <ok> Po odpaleniu zimnego silnika przez parę minut mam ciśnienie lekko ponad 5 bar :mrgreen: Ciekawi mnie jak będzie po zmianie oleju :roll:

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 08 maja 2011, 02:22

U mnie jest troszke dziwna sprawa. Założylem sobie zegarki, kupiłem nowy czujnik eps (0-5bar/0.6bar numer z etki taki sam) no i na porządnie rozgrzanym silniku po trasie okolo 50 km na wolnych obrotach mam około 0.5bar. (teoretycznie powininna sie zapalić kontrolka niskiego cisnienia oleju)
W trasie przy obciązeniu
1500 obr. -ok 1 Bar
2000 obr. -ok 1.8 Bar
3000 obr. - ok 2.8 Bar ( z tego co dobrze zauważylem)
Wskażniki mam starego typu (kazdy zegarek osobno).
Olej wymienialem okolo 5 tyś km temu, zalany jest Mobil 10w40 TD Filtr oleju Bosh. Silnik 1Z 90 kucy
Mógłby ktoś z szanownych kolegów zrobić pomiar rezystancji czujnika przy wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i podać jaka jest wartość ciśnienia w danym momencie?. Mozliwe ze u mnie wszystko OK tylko wystarczy dokonać delikatnej kalibracji wskażnika. W międzyczasie sprawdze jeszcze odczyt z mechanicznym wskażnikiem ciśnienia oleju.

[ Dodano: 2011-05-08, 13:54 ]
Dzisiaj troche posiedziałem, i jest malutki postęp.
Na stronce http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... 1&start=40 wyczytalem, że zakres pracy naszego czujnika 0-5 bar to 10-180 ohm. Mój czujnik na wyłączonym silniku wskazuje 1 ohm czyli 9 za mało a to w przeliczeniu 0.25 bar
5bar to 72,518869PSI co odpowiada 181,2971725&#937;
4bar to 58,015095PSI co odpowiada 145,0377375&#937;
3bar to 43,511321PSI co odpowiada 108,7783025&#937;
2bar to 29,007548PSI co odpowiada 72,51887 &#937;
1bar to 14,503774PSI co odpowiada 36,259435 &#937;
0bar to 4PSi co odpowiada 10&#937;
po wlutowaniu w szereg rezystora 9 ohm wskazania na rogrzanym wzrosły do 0.7-0.8bar.
jaka jest u Was koledzy rezystancja czujnika w spoczynku na wyłączonym silniku?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 12 maja 2011, 17:13

Snafu, w tym ci nie pomogę bo połowy twojego posta nie rozumiem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do moich wskazań to dzwoniłem do swojego majstra i opisałem wskazania to mi powiedział przez tel że prawdopodobnie czujnik do dupy ten co mam wsadzony.

Ma mi coś wynaleźć i podepniemy drugi i wtedy obadamy sytuację. Chociaż trochę nie chce mi się wierzyć żeby to była wina mojego czujnika i bardziej obstawiałbym na pompę oleju.

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 06 cze 2011, 12:22

Witajcie koledzy....mam do was pytanie....czy nie ma ktos odsprzedac czujnik cisnienia oleju? ta taka banke do dodatkowych zegarów?:)

adi QUATTRO

Post autor: adi QUATTRO » 14 cze 2011, 17:17

radze poszkuac na szrotach

Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

:)

Post autor: archi-85 » 23 cze 2011, 11:44

Mam problem! zegary zamontowalem takie!!!!Obrazek i sa tam 3 przewody + - i jakies G wnioskuje ze G to pod zegary bezposrednio do czujnika??

i ten maly czujnik to cisnienie a duzy (banka) temperatura czy odwrotnie??mam narazie tylko zamontowany ten czujnik i nie bardzo wiem od czego on jest. Obrazek


i jeszcze nie jestem pewien czy jest odpowiedni do tych zegarow!

i czy zegar cisnienia oleju po podlaczeniu do + i - nie podlaczajac G powinien skoczyc na maksa po przekreceniu stacyjki??moze jest uszkodzony??

i czy ktos ma oprawki do podswietlenia zegarow!!! chetnie kupie!!!!!!!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 cze 2011, 12:08

ten maly czujnik to cisnienie a duzy (banka) temperatura czy odwrotnie??mam narazie tylko zamontowany ten
Bańka cisnienie , mały temperatura.

mam narazie tylko zamontowany ten czujnik i nie bardzo wiem od czego on jest
To ori czujnik cisnienia oleju, wykręć go i wkręć BANKE, na niej powinno byc pokazane gdzie podłąćzyc co, z jednej strony dajesz kabel od zegarów, z drugiej te co szedł do ori
czujnika.

i czy zegar cisnienia oleju po podlaczeniu do + i - nie podlaczajac G powinien skoczyc na maksa po przekreceniu stacyjki??moze jest uszkodzony??
Wszystko OK, nie podając mu zadnej masy idzie na maxa do konca po zapłonie.

Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

:)

Post autor: archi-85 » 23 cze 2011, 17:18

sagem jestes wielki!!!!!!!!!!!! dzieki!!!!! a to prawda ze czujnik cisnienia (banka) pasuje od poloneza i lublina??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl