[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
U mnie podobnie, na wolnych obrotach ponad 2.5 bara, ale temp. oleju po ostrzejszej przejażdżce na pewno przekracza 110C, a teraz w ciepłe dni pewnie bedzie ok. 100C cały czas podczas jazdy po miescie.kubik pisze:U mnie w zimę nie zeszło poniżej 2,5 Bara, teraz zauważyłem że schodzi do 2,2 +/-.gornik pisze:Przy jałowym powinno być 2 BAR
Temperatura jest na pierwszej kresce. Według mnie to około 90 st. Jak trochę pobutuję to jest troszkę więcej.
gornik, ciekawe to co piszesz, ja wczesniej mialem filtr oleju knecht'a ale zmienilem olej to i filtr na filtrona i niby mam duze cisnienie, ciekawe jakie bylo by na innym. Po za tym górnik temp. oleju u Ciebie jest dosc niska tak mi się wydaje, lepiej dla silnika by było gdyby oscylowała się w granicach 100C.
Cytat z innego forum:
Ja napisałem maila do Castrol Polska z pytaniem w jaką temperaturę można bezpiecznie odpalać motocykl i kiedy zapewnia maksymalną ochronę.
Odpisali, że już w -30 stopni C można odpalać bez szkody dla silnika, a w 70 stopni zapewnia maksymalną ochronę aż do 150 stopni C.
Tak odpisali więc, pisze ich opinię.
A pytałem o Castrol GPS 10W40
Kiedyś wyczytałem (nie mogę znaleźć źródła), żeby olej silnikowy spełniał swoje zadanie potrzebuje co najmniej 70*C (dlatego nie pałujemy zimnego silnika) a jego optymalna temperatura to 90-110*C. Należy się wystrzegać temperatury powyżej 130*C, ponieważ traci swoje właściwości ochronne.
Jest to bardzo ogólnikowe i na pewno są oleje lepsze i gorsze, ale myślę, że można przyjąć takie wartości dla większości olei silnikowych.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Widzę że u każdego co inaczej.
Jak jadę zimnym i mam obroty około 2-2,5tyś to ciśnienie około 2,5-3,0bar.
Jak rozgrzany to podczas jazdy np na 2tyś mam około 2-2,5bara.
Takie mam na jałowym na zimnym silniku.sagem pisze:na wolnych obrotach ponad 2.5 bara
Takie mam na rozgrzanym oleju do 70* i więcej na jałowym.pawelrybak15 pisze:natomiast ciśnienie to mam na wolnych obrotach nieco ponad 1 bar
Jak jadę zimnym i mam obroty około 2-2,5tyś to ciśnienie około 2,5-3,0bar.
Jak rozgrzany to podczas jazdy np na 2tyś mam około 2-2,5bara.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
U mnie jest troszke dziwna sprawa. Założylem sobie zegarki, kupiłem nowy czujnik eps (0-5bar/0.6bar numer z etki taki sam) no i na porządnie rozgrzanym silniku po trasie okolo 50 km na wolnych obrotach mam około 0.5bar. (teoretycznie powininna sie zapalić kontrolka niskiego cisnienia oleju)
W trasie przy obciązeniu
1500 obr. -ok 1 Bar
2000 obr. -ok 1.8 Bar
3000 obr. - ok 2.8 Bar ( z tego co dobrze zauważylem)
Wskażniki mam starego typu (kazdy zegarek osobno).
Olej wymienialem okolo 5 tyś km temu, zalany jest Mobil 10w40 TD Filtr oleju Bosh. Silnik 1Z 90 kucy
Mógłby ktoś z szanownych kolegów zrobić pomiar rezystancji czujnika przy wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i podać jaka jest wartość ciśnienia w danym momencie?. Mozliwe ze u mnie wszystko OK tylko wystarczy dokonać delikatnej kalibracji wskażnika. W międzyczasie sprawdze jeszcze odczyt z mechanicznym wskażnikiem ciśnienia oleju.
[ Dodano: 2011-05-08, 13:54 ]
Dzisiaj troche posiedziałem, i jest malutki postęp.
Na stronce http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... 1&start=40 wyczytalem, że zakres pracy naszego czujnika 0-5 bar to 10-180 ohm. Mój czujnik na wyłączonym silniku wskazuje 1 ohm czyli 9 za mało a to w przeliczeniu 0.25 bar
jaka jest u Was koledzy rezystancja czujnika w spoczynku na wyłączonym silniku?
W trasie przy obciązeniu
1500 obr. -ok 1 Bar
2000 obr. -ok 1.8 Bar
3000 obr. - ok 2.8 Bar ( z tego co dobrze zauważylem)
Wskażniki mam starego typu (kazdy zegarek osobno).
Olej wymienialem okolo 5 tyś km temu, zalany jest Mobil 10w40 TD Filtr oleju Bosh. Silnik 1Z 90 kucy
Mógłby ktoś z szanownych kolegów zrobić pomiar rezystancji czujnika przy wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i podać jaka jest wartość ciśnienia w danym momencie?. Mozliwe ze u mnie wszystko OK tylko wystarczy dokonać delikatnej kalibracji wskażnika. W międzyczasie sprawdze jeszcze odczyt z mechanicznym wskażnikiem ciśnienia oleju.
[ Dodano: 2011-05-08, 13:54 ]
Dzisiaj troche posiedziałem, i jest malutki postęp.
Na stronce http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... 1&start=40 wyczytalem, że zakres pracy naszego czujnika 0-5 bar to 10-180 ohm. Mój czujnik na wyłączonym silniku wskazuje 1 ohm czyli 9 za mało a to w przeliczeniu 0.25 bar
po wlutowaniu w szereg rezystora 9 ohm wskazania na rogrzanym wzrosły do 0.7-0.8bar.5bar to 72,518869PSI co odpowiada 181,2971725Ω
4bar to 58,015095PSI co odpowiada 145,0377375Ω
3bar to 43,511321PSI co odpowiada 108,7783025Ω
2bar to 29,007548PSI co odpowiada 72,51887 Ω
1bar to 14,503774PSI co odpowiada 36,259435 Ω
0bar to 4PSi co odpowiada 10Ω
jaka jest u Was koledzy rezystancja czujnika w spoczynku na wyłączonym silniku?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Snafu, w tym ci nie pomogę bo połowy twojego posta nie rozumiem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Co do moich wskazań to dzwoniłem do swojego majstra i opisałem wskazania to mi powiedział przez tel że prawdopodobnie czujnik do dupy ten co mam wsadzony.
Ma mi coś wynaleźć i podepniemy drugi i wtedy obadamy sytuację. Chociaż trochę nie chce mi się wierzyć żeby to była wina mojego czujnika i bardziej obstawiałbym na pompę oleju.
Co do moich wskazań to dzwoniłem do swojego majstra i opisałem wskazania to mi powiedział przez tel że prawdopodobnie czujnik do dupy ten co mam wsadzony.
Ma mi coś wynaleźć i podepniemy drugi i wtedy obadamy sytuację. Chociaż trochę nie chce mi się wierzyć żeby to była wina mojego czujnika i bardziej obstawiałbym na pompę oleju.
:)
Mam problem! zegary zamontowalem takie!!!! i sa tam 3 przewody + - i jakies G wnioskuje ze G to pod zegary bezposrednio do czujnika??
i ten maly czujnik to cisnienie a duzy (banka) temperatura czy odwrotnie??mam narazie tylko zamontowany ten czujnik i nie bardzo wiem od czego on jest.
i jeszcze nie jestem pewien czy jest odpowiedni do tych zegarow!
i czy zegar cisnienia oleju po podlaczeniu do + i - nie podlaczajac G powinien skoczyc na maksa po przekreceniu stacyjki??moze jest uszkodzony??
i czy ktos ma oprawki do podswietlenia zegarow!!! chetnie kupie!!!!!!!!
i ten maly czujnik to cisnienie a duzy (banka) temperatura czy odwrotnie??mam narazie tylko zamontowany ten czujnik i nie bardzo wiem od czego on jest.
i jeszcze nie jestem pewien czy jest odpowiedni do tych zegarow!
i czy zegar cisnienia oleju po podlaczeniu do + i - nie podlaczajac G powinien skoczyc na maksa po przekreceniu stacyjki??moze jest uszkodzony??
i czy ktos ma oprawki do podswietlenia zegarow!!! chetnie kupie!!!!!!!!
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Bańka cisnienie , mały temperatura.ten maly czujnik to cisnienie a duzy (banka) temperatura czy odwrotnie??mam narazie tylko zamontowany ten
To ori czujnik cisnienia oleju, wykręć go i wkręć BANKE, na niej powinno byc pokazane gdzie podłąćzyc co, z jednej strony dajesz kabel od zegarów, z drugiej te co szedł do orimam narazie tylko zamontowany ten czujnik i nie bardzo wiem od czego on jest
czujnika.
Wszystko OK, nie podając mu zadnej masy idzie na maxa do konca po zapłonie.i czy zegar cisnienia oleju po podlaczeniu do + i - nie podlaczajac G powinien skoczyc na maksa po przekreceniu stacyjki??moze jest uszkodzony??