[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???
No wlasnie z tym VAGiem jest ciezko u mnie zeby to sprawdzic, gdzie sie nie pytałem o sprawdzenie to : " panie , jedna na milion sie łączy" albo " przyjedz pan ze swoim kablem bo to za stare auto jest i my niemamy takiego kabla"
...musze przejzec caly dolot, moze gdzies ucieka ...
Przeplywka - temat rzeka...jak odłaczyłem to na pieszo szybciej szedłem niz auto jechalo...wiec chyba dziala, wiadomo ze nie musi dzialac na 100% i to tez bedzie wplywało na zamułe...
...musze przejzec caly dolot, moze gdzies ucieka ...
Przeplywka - temat rzeka...jak odłaczyłem to na pieszo szybciej szedłem niz auto jechalo...wiec chyba dziala, wiadomo ze nie musi dzialac na 100% i to tez bedzie wplywało na zamułe...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz silnik na przepływce pierburga (bo na przepływce boscha trudniej znależć przyczynę ),pompuje ci 0,9 -1 bar ,to wątpię żeby był gdzieś nieszczelny dolot w części ciśnieniowej ,jak już, to tak jak pisałem ,nieszczelność między przepływką a turbiną ,wtedy przepływka "nie widzi " całej masy powietrza zasysanej przez silnik i tnie dawkę paliwa ,skutek -muł Zalezy też czy muł był od zawsze ,czy stało się to nagle .Jak był od zawsze to być może ktoś grzebał przy nastawniku i dawka paliwa zbyt małaGie pisze:musze przejzec caly dolot, moze gdzies ucieka
Mam na przepływce bosha
Pompe i wtryski robilem jakies pol roku temu bo szarpało autem (po zrobieniu przeszło), ale jakby zadnej poprawy w odmuleniu autka w sumie niebyło jako tako , moze zle dawke ustawili (tez o tym myslalem) ...
Dzieki za info...pogrzebie , posprawdzam i dam znac...
Pozdro
[ Dodano: 2011-06-20, 18:43 ]
Panowie, wymienilem jedna rure dolotu w ktorej dziura byla...podpialem manometr i spr. doladowanie...pokazalo 0.8 bar ---> zle ? dobrze ?
Jak zle to co dalej sprawdzac?...czy n75 dziala dobrze jak sa takie wskazania doładowania?
Jak dobrze to bede spokojny
Pozdro
Pompe i wtryski robilem jakies pol roku temu bo szarpało autem (po zrobieniu przeszło), ale jakby zadnej poprawy w odmuleniu autka w sumie niebyło jako tako , moze zle dawke ustawili (tez o tym myslalem) ...
Dzieki za info...pogrzebie , posprawdzam i dam znac...
Pozdro
[ Dodano: 2011-06-20, 18:43 ]
Panowie, wymienilem jedna rure dolotu w ktorej dziura byla...podpialem manometr i spr. doladowanie...pokazalo 0.8 bar ---> zle ? dobrze ?
Jak zle to co dalej sprawdzac?...czy n75 dziala dobrze jak sa takie wskazania doładowania?
Jak dobrze to bede spokojny
Pozdro
Dosłownie wczoraj powstał u mnie problem nieszczelnego dolotu, lub zepsutego N75. Rozebrałem gumy do dolotu i zobaczylem, że na jednej jest mała szczelina. Mam do was pytanie, czy takie małe oczko jak na zdjeciach może stać sie powodem, że auto nie jedzie więcej niż 140 i cięzko mu się wkręcić na obroty powyżej 2500 tys. Dopóki turbo nie zacznie pompować zbiera się ok, ale jak tylko dostanie dolot "ciśnienia" to zaczyna uciekać i nie jedzie.
Na zdjęciu przedstawiono gumę idącą bezpośrednio do kol. dolotowego
Jak myślicie?
[ Dodano: 2014-09-01, 19:44 ]
Aha, dodam jeszcze, że mam brudny cały kolekor dolotowy. Tak jakby sie pocił właśnie ten wąż i walił mi na kolektor.
Na zdjęciu przedstawiono gumę idącą bezpośrednio do kol. dolotowego
Jak myślicie?
[ Dodano: 2014-09-01, 19:44 ]
Aha, dodam jeszcze, że mam brudny cały kolekor dolotowy. Tak jakby sie pocił właśnie ten wąż i walił mi na kolektor.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, ja mam EGR zaślepiony i normalną wyciętą blaszką, a ta co podałeś to dla burżuazji
Poza tym dzisiaj jeszcze rano złączyłem te dwa przewody i ominąłem zawór N75. Wydaje mi się, że auto jedzie lepiej ale dalej ma problemy przy wyższych obrotach 3000 obr/min. Nie wiem jaki powinien być skutek jazdy przy tym stanie rzeczy, bo turbina zdaje się pompuje teraz 0,6 bara. Jak myślicie?
Poza tym dzisiaj jeszcze rano złączyłem te dwa przewody i ominąłem zawór N75. Wydaje mi się, że auto jedzie lepiej ale dalej ma problemy przy wyższych obrotach 3000 obr/min. Nie wiem jaki powinien być skutek jazdy przy tym stanie rzeczy, bo turbina zdaje się pompuje teraz 0,6 bara. Jak myślicie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, No tak wiem, ale jak będę wracał z pracy to przejadę się autostradą i porównam z wczoraj. Bo tak to 120 i dętka, a jak dzisiaj będzie lepiej to ewidentnie zaworek.
No właśnie widziałem, że w ogóle nie ma EGR na tym zdjęciu co wrzuciłeś. Ciekawy pomysł, może się skuszę któregoś dnia i go wywalę tak samo.
No właśnie widziałem, że w ogóle nie ma EGR na tym zdjęciu co wrzuciłeś. Ciekawy pomysł, może się skuszę któregoś dnia i go wywalę tak samo.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyna rozsadna rzecz ,jaką moge ci podpowiedziec ,to podpiac vaga i zrobic logi dynamiczne z doladowaniem 011 i z przeplywką 003 ...wszelkie inne teoretyczne rozwazania "co moze byc nie tak " sa malo przydatne 8-) A co do tej "skazy " na wezu dolotu ,to nie wygląda to na zadne pekniecie ...zreszta zobacz sobie od środkadrivtens pisze: dzisiaj jeszcze rano złączyłem te dwa przewody i ominąłem zawór N75. Wydaje mi się, że auto jedzie lepiej ale dalej ma problemy przy wyższych obrotach 3000 obr/min. Nie wiem jaki powinien być skutek jazdy przy tym stanie rzeczy, bo turbina zdaje się pompuje teraz 0,6 bara. Jak myślicie?