Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 02 cze 2011, 03:24

No wlasnie z tym VAGiem jest ciezko u mnie zeby to sprawdzic, gdzie sie nie pytałem o sprawdzenie to : " panie , jedna na milion sie łączy" albo " przyjedz pan ze swoim kablem bo to za stare auto jest i my niemamy takiego kabla" :-)
...musze przejzec caly dolot, moze gdzies ucieka ...
Przeplywka - temat rzeka...jak odłaczyłem to na pieszo szybciej szedłem niz auto jechalo...wiec chyba dziala, wiadomo ze nie musi dzialac na 100% i to tez bedzie wplywało na zamułe...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 cze 2011, 09:59

Gie pisze:musze przejzec caly dolot, moze gdzies ucieka
Jak masz silnik na przepływce pierburga (bo na przepływce boscha trudniej znależć przyczynę ),pompuje ci 0,9 -1 bar ,to wątpię żeby był gdzieś nieszczelny dolot w części ciśnieniowej ,jak już, to tak jak pisałem ,nieszczelność między przepływką a turbiną ,wtedy przepływka "nie widzi " całej masy powietrza zasysanej przez silnik i tnie dawkę paliwa ,skutek -muł ;-) Zalezy też czy muł był od zawsze ,czy stało się to nagle .Jak był od zawsze to być może ktoś grzebał przy nastawniku i dawka paliwa zbyt mała

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 02 cze 2011, 15:13

Mam na przepływce bosha :-/
Pompe i wtryski robilem jakies pol roku temu bo szarpało autem (po zrobieniu przeszło), ale jakby zadnej poprawy w odmuleniu autka w sumie niebyło jako tako , moze zle dawke ustawili (tez o tym myslalem) ...
Dzieki za info...pogrzebie , posprawdzam i dam znac...

Pozdro

[ Dodano: 2011-06-20, 18:43 ]
Panowie, wymienilem jedna rure dolotu w ktorej dziura byla...podpialem manometr i spr. doladowanie...pokazalo 0.8 bar ---> zle ? dobrze ?
Jak zle to co dalej sprawdzac?...czy n75 dziala dobrze jak sa takie wskazania doładowania?

Jak dobrze to bede spokojny :-P

Pozdro

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 18 wrz 2013, 13:05

panowie, zrobiłem bajpas, fura idzie więcej niz 3k obrotów i 120km/h ale mimo tego czułem lekkie szarpnięcie przekraczając te granice. czemu? wtrysk sterujący mówi papa?

alig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2014, 12:07

Post autor: alig » 24 sie 2014, 12:10

witam, sprobowalem sposobu na zmostkwoanie czerwonego i niebieskiego wezyka. Słychać było dziwny świst czy to wina nieszczelności?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sie 2014, 14:18

alig pisze:sprobowalem sposobu na zmostkwoanie czerwonego i niebieskiego wezyka. Słychać było dziwny świst czy to wina nieszczelności?
No raczej :roll: ...jak jest szczelnie ,to nic tam "śwista " ;-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 01 wrz 2014, 19:31

Dosłownie wczoraj powstał u mnie problem nieszczelnego dolotu, lub zepsutego N75. Rozebrałem gumy do dolotu i zobaczylem, że na jednej jest mała szczelina. Mam do was pytanie, czy takie małe oczko jak na zdjeciach może stać sie powodem, że auto nie jedzie więcej niż 140 i cięzko mu się wkręcić na obroty powyżej 2500 tys. Dopóki turbo nie zacznie pompować zbiera się ok, ale jak tylko dostanie dolot "ciśnienia" to zaczyna uciekać i nie jedzie. :-?
Na zdjęciu przedstawiono gumę idącą bezpośrednio do kol. dolotowego
ObrazekObrazek
Jak myślicie?

[ Dodano: 2014-09-01, 19:44 ]
Aha, dodam jeszcze, że mam brudny cały kolekor dolotowy. Tak jakby sie pocił właśnie ten wąż i walił mi na kolektor.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 wrz 2014, 19:58

Wydaje mi się że jak opaska dobrze dociśnięta to nie powinno tam nic uciekać w tym miejscu zrób logi jak masz jak.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 01 wrz 2014, 20:06

Niestety chwilowo nie mam Vaga, a w okolicy też nie ma nikt znajomy bo już szukałem. Jutro tylko złącze czerwony z niebieskim i bedzie wiadomo czy to to. Dzisiaj już ciemność mnie zastała i deszcz... :-/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 wrz 2014, 20:35

Musisz zrobić wolną odmę i zaślepic egr
Obrazek

Kolanko przy dolocie

Zaślepki EGR 4mm !!

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 09:15

Krzysiek 84, ja mam EGR zaślepiony i normalną wyciętą blaszką, a ta co podałeś to dla burżuazji :D
Poza tym dzisiaj jeszcze rano złączyłem te dwa przewody i ominąłem zawór N75. Wydaje mi się, że auto jedzie lepiej ale dalej ma problemy przy wyższych obrotach 3000 obr/min. Nie wiem jaki powinien być skutek jazdy przy tym stanie rzeczy, bo turbina zdaje się pompuje teraz 0,6 bara. Jak myślicie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2014, 15:17

drivtens, ta gruba 4 mm to na kolektor wydechowy by nie przepaliło jej. To wersja dla osób co wyrzucają wogóle egr i tą rurkę harmonijke. Sa i ciensze 1,5 i 2 mm do zaślepienia przed i za zaworem.
Przy zmostkowaniu właśnie jedzie na takim doładowaniu z 0,6 bar'a.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 15:22

Krzysiek 84, No tak wiem, ale jak będę wracał z pracy to przejadę się autostradą i porównam z wczoraj. Bo tak to 120 i dętka, a jak dzisiaj będzie lepiej to ewidentnie zaworek.

No właśnie widziałem, że w ogóle nie ma EGR na tym zdjęciu co wrzuciłeś. Ciekawy pomysł, może się skuszę któregoś dnia i go wywalę tak samo.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2014, 15:25

U mnie przy kolektorze ASZ nie ma właśnie jak połączyć egr, więc wyleciał całkowicie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 wrz 2014, 16:44

drivtens pisze: dzisiaj jeszcze rano złączyłem te dwa przewody i ominąłem zawór N75. Wydaje mi się, że auto jedzie lepiej ale dalej ma problemy przy wyższych obrotach 3000 obr/min. Nie wiem jaki powinien być skutek jazdy przy tym stanie rzeczy, bo turbina zdaje się pompuje teraz 0,6 bara. Jak myślicie?
Jedyna rozsadna rzecz ,jaką moge ci podpowiedziec ,to podpiac vaga i zrobic logi dynamiczne z doladowaniem 011 i z przeplywką 003 ...wszelkie inne teoretyczne rozwazania "co moze byc nie tak " sa malo przydatne 8-) A co do tej "skazy " na wezu dolotu ,to nie wygląda to na zadne pekniecie ...zreszta zobacz sobie od środka ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl