Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 23 cze 2011, 22:06

ja amorki wymieniałem bez odkręcania końcówek drążka, nie ma potrzeby wystarczy spręzyne scisnąc i po sprawie o wkład wychodzi górą przez otwór od poduszki dosłownie 35 min roboty mi zajęło druga strona jak sie nauczyłem na jednej to naprawde jest ok <piwo> i to na koniec <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 cze 2011, 22:10

sposób jest ciekawy ale moim zdaniem aby to dobrze zrobić trzeba wyjąć całą kolumnę.wtedy mamy pewność że wszytko jest maksymalnie dokręcone.najlepiej jest wyjąć cała kolumnę i przykręcić ją do imadła i po kolei sobie wszytko spokojnie składać.pod nadkolem niestety jest mało miejsca.jak kolumnę do zwrotnicy przykręcimy w tym samym miejscu to zbieżności nie trzeba robić a można najwyżej ją skontrolować co kosztuje ok 30zł...

[ Dodano: 2011-06-24, 08:25 ]
kris4 pisze:ja amorki wymieniałem bez odkręcania końcówek drążka, nie ma potrzeby wystarczy spręzyne scisnąc i po sprawie
chciałbym Krzysiek zobaczyć jak robisz to u mnie.jak byś miał tak zapieczoną nakrętkę która trzyma amortyzator to byś na samochodzie niestety nic nie zrobił.męczyłem się z nią 30 minut.mcperson przykręcony do imadła,młotek,wd40 i duzy klucz do rur z pół metrowa przedłużką w postaci rury i dopiero puściło.na samochodzie niestety nie było by szans tego odkręcić...

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 24 cze 2011, 19:06

hudy pisze:która trzyma amortyzator to byś na samochodzie niestety nic nie zrobił.męczyłem się z nią 30 minut.mcperson przykręcony do imadła,młotek,wd40 i duzy klucz do rur z pół metrowa przedłużką w postaci rury i dopiero puściło.na samochodzie niestety nie było by szans tego odkręcić...
Zgadza się jest to temat zależnie od stanu macpersona z tym sie zgadzam <ok> i to zalezy od siły sciskającego :mrgreen:

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 24 cze 2011, 19:33

Jeśli mógłbyś zaznaczyć na zdjęciu w którym miejscu zaznaczyłeś śrubokrętem żeby zbieżności nie zgubić to będę wdzięczny.Bo będę rozkręcał całość żeby wszystko dobrze dokręcić.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 cze 2011, 22:38

zapożyczyłem zdjęcie od kolegi Marcina z pierwszego postu.mam nadzieje ze nie będzie zły ;-) tam gdzie jest zółta kreska zrobiłem rysę śrubokrętem.jest to połączenie mcpersona ze zwrotnicą.później skręcasz ustawiając w tym samym miejscu i nic nie ma prawa się przestawić...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 24 cze 2011, 22:47

Dzięki wielkie 8-) Przyda się w 100% :mrgreen: Zobaczymy jak wymiana pójdzie ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 cze 2011, 23:00

bodzio1819 pisze:Zobaczymy jak wymiana pójdzie ;-)
byle spokojnie i nie spieszyć się bo można sobie o czymś zapomnieć i będzie wielka dupa... ja dziś wymieniałam z tyłu i odbijak włożyłem na odwrót i musiałem drugi raz wszytko rozbierać bo zauważyłem jak już samochód stał na kołach <ok>

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 25 cze 2011, 15:16

ja również zaznaczam sobie na łączeniu z mcperonem ale kiedyś nie zaznaczyłem i pojechałem sprawdzić geometrie i zbieżność i nic nie trzeba było ustawiać wspomnę że nic nie ustawiałem a wymieniałem całego mcpersona ale bez piasty a z tego co mi wiadomo żeby ustawiać kąty pochylenia to otwory mają być owalne a sruby z mimośrubem w golfie tak jest a jeżeli chodzi o cenę tej zbieżności to ja ustawiam u mojego mechanika za 50 zł i dobrze ustawia bo pojechałem kiedyś sprawdzic na skp powiedzcie mi jeszcze czy ktoś przy okazji wymiany amorków wymienia łożysko amorka bo jak dla mnie dobrze jest je wymienic bo ta guma też się wybija a jakoś nikt tu o tym nie wspomina

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 25 cze 2011, 18:31

Aha ok 8-)aby nic nie zwalić myślę że dobrze będzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 cze 2011, 18:36

Czesiek w wymianie nie ma nic trudnego.odkrecasz 5 śrubek i wychodzi cały mcperson.co mogę ci poradzić to jak będziesz wkładał z powrotem to najpierw przykręć sobie lekko tą górną śrubę przy kielichu wtedy nie będziesz musiał trzymać mcpersona tylko sobie będziesz manewrował jak będziesz chciał...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 06 lip 2011, 20:00

Proszę o szybką odpowiedz jak odkręcić śrubę końcówki drążka kierowniczego?Znaczy nakrętkę bo razem ze śruba obraca się :-|

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lip 2011, 20:08

bodzio1819 pisze:Proszę o szybką odpowiedz jak odkręcić śrubę końcówki drążka kierowniczego?Znaczy nakrętkę bo razem ze śruba obraca się :-|

Wbij ją od dołu porządnie albo ścisnij mocno czymś, jest na stożku, jak wejdzie do samej góry to sie blokuje i wtedy można odkrecać ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lip 2011, 20:26

jedynie uciąć śrubę.miałem to samo jak wymieniałem amortyzatory.kręcisz śrubą a kręci się cały gwint mimo że końcówka jest w górnym położeniu i nie powinna się okręcać.widocznie drążek się w środku rozwalił i będziesz musiał wymienić na nowy.jedyna rada to odciąć nakrętkę i wybić końcówkę drążka.innej rady nie ma bo tak czy inaczej nie będziesz dał rady tego z powrotem zakręcić bo będzie ci się okręcało w koło...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lip 2011, 20:32

hudy, to że końcówka jest w gornym polozeniu to nie znaczy zę sie okręcać nie może, może bo wystarczy ze milimetr w dół wyjdzie końcówka czego nie zauwazysz ale na stozku bedzie luz i bedzie sie krecila.

Dobijac porządnie młotem i próbować zakrecać a jak nie to mocnymi zaciskami scisnać, dobić młotem i musi isc :!:

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 06 lip 2011, 20:51

Czyli muszę od dołu ją wbić tak konkretnie i próbować odkręcić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl