Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 kwie 2011, 22:21

pawelrybak15 pisze:jak maxymalnie zminimalizować spalanie w silniku 1,6 Turbo D ?
Nauczyć się odpowiednio poruszać prawą stopą oraz wykorzystywać moc silnika w zakresie nawiększej sprawności spalania mieszanki. Sprawdź wtryski.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 maja 2011, 12:06

Ja po ostatniej nauczce z pseudo ekonomicznym setupem powróciłem do setupu mocnego :mrgreen:
Pin max agresywnie i bez podkładki, prócz tego ciśnienie doładowania 1,2 bar (po naprawie zapiekającej się klapki WG bez problemu tyle napompuje :-D) i bezdymna dawka :-) Dym mam tylko przy mocnej przegazówce na luzie i nie ma go wcale dużo, podczas jazdy dymu wcale nie ma :-) Auto jeździ teraz naprawde fajnie, jak już wyjdę na prostą z kolorami na samochodzie to inwestuje w pompę 10tkę <ok>

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 20 maja 2011, 17:16

Pany mnie turbo dmucha maxymalnie na każdym biegu do 0,7bar na postuju po wcisnięciu gazu do odcinki dmucha tak jakby do 0,5bar - obroty do 5tysiecy się wkręcają przynajmiej na postoju i 1,2 i 3 biegu co podkręcic aby dmuchało przynajmiej do 0,9 bara w trakcie butowania? nie czytałem tego tematu :( bo zabardzo niechcem nic nakrecić niepotrzebnie :-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 maja 2011, 17:39

CEZARY81 pisze:co podkręcic aby dmuchało przynajmiej do 0,9 bara
Zależy jakie masz turbo.
PS. Nigdy nie sprawdzaj ciśnienia doładowania na postoju... sprawdzaj tylko podczas jazdy przy obciążeniu... np. podczas gwałtownego przyśpieszania.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 20 maja 2011, 17:40

CEZARY81 zakręć /przykręć zawór bezpieczeństwa po tym sprawdź doładowanie , jak zakręcony i nadal mało to sztanga WG do skrócenia

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 20 maja 2011, 19:27

Obrazek


a gdzie ten zawór? i ta sztanga? mowie pierwszy raz tym się interesuję więc sami wiecie. najlepiej aby koleczkiem ktoś zakreślił to bedzię odrazu następnym niewiedzącym <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 maja 2011, 21:28

Niedawno udało mi się naprawić zapieczony zawór WG w Garrett T2, niestety chyba znowu mam ten sam problem :evil:
Zna ktoś jakiś sprawdzony i skuteczny sposób na naprawę tego dziadostwa na dłużej niż kilka dni ?
Ewentualnie, czy jazda z zablokowanym zaworem WG grozi rozwaleniem silnika ?
Mam pompę seria, bez żadnych modów, dawka paliwa generalnie bezdymna (trochę przydymia przy pociskaniu)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 20 cze 2011, 22:01

Panowie pytanie w czym były i jak rozpoznać pompe 11mm??

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 01 sie 2011, 17:48

Witam
Mam pytanie jak można zwiększyc cisnienie przy turbinie K14???
W jaki spodób zmierzyc ciśnienie przed podkręceniem i po???
Wiem jak wygląda manual boost control.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001 ... 6226f.html

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 sie 2011, 17:56

Og_r92, W wolnej chwili zrobię fotki i wrzucę z opisem jak to zrobić.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 sie 2011, 18:39

Og_r92, kup sobie wskaźnik boost, najlepiej z serii VDO Look, są na allegro za okolice 7 dych.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 01 sie 2011, 19:38

Og_r92 pisze:Mam pytanie jak można zwiększyc cisnienie przy turbinie K14???
w WG kontra 10 i szpilka w środku , wkręcasz szpilkę http://imageshack.us/photo/my-images/503/turbons4.jpg/

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 sie 2011, 21:00

Og_r92, Jeszcze dodam, że samo podniesienie ciśnienia turbodoładowania przy pompie ,,eko" którą posiadasz... mic ci nie da :shock:
Chyba, że masz zbyt niskie doładowanie i dymi ci na czarno podczas przyśpieszania.
Na początek zmierz ciśnienie jakie pompuje turbo.
PS. Kiedyś jeździłem AAZ-tem kolegi z ,,eko" pompą ... zero odejścia (jak zwykły ,,D").
Nawet mój bez modów (pompa LDA)... zbierał się o bniebo lepiej. Nawet jak ten kolega przjechał się moim sprzętem, to był w szoku.
Po zmianie ,,boost-pina"... sam jestem w szoku :lol:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 sie 2011, 21:09

Podniesienie doładowania + zwiększenie dawki śrubą nawet na eko pompie pomoże, ale to będzie wzrost spalania pewnie odczuwalny i dużo czarnego dymu :roll:

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 01 sie 2011, 21:13

w tej chwili nie ma dymu czarnego no może troszke przy odpalaniu.andi77, ok ok to czekam na opisik. a co do pompy jutro będę u kolesia który się zajmuje dieslami i mam nadzieje że coś wymodzimy. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl