Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 tdi 1z 90 km]pecherzyki powietrza w przewodach

bob89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2010, 08:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bob89 » 13 sie 2011, 22:45

Ja mam zrobiony manewr z filtrem tak jak pisał gibaj - całą zimę święty spokój, po zagrzaniu świeczek palił od strzała...

A pojęcie powietrza w przewodach staje się obce ;P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sie 2011, 08:51

ale wystarczy kupić filtr zamknięty razem z podgrzewaczem i po sprawie.takie filtry chyba były w passatach.tylko trzeba tam trochę pokombinować bo wyjścia i wejścia do filtra są skierowane w inna stronę niż idą u nas przewody...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 sie 2011, 10:25

gibaj, oj podgrzewa podgrzewa :-)
wytłumacz mi jak i gdzie? :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 26 sie 2011, 14:50

zonk, po wymianie przewodow pod aute, kopulki od filtra, zmianie oringu na "podgrzewaczu" nadal powietrze w przewodzie od zasilania pompy, grucha nie pomogla, nabite paliwo nigdzie sie nie pokazalo... :-?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 26 sie 2011, 15:40

kolego a masz ten króciec powrotny od przelewu bo to tam najczęściej idzie powietrze bo ten zawór się rozwarstwia ..

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 27 sie 2011, 21:59

gibaj pisze:
gibaj, oj podgrzewa podgrzewa :-)
wytłumacz mi jak i gdzie? :mrgreen: :mrgreen:
Paliwo z powrotu z pompy jest dość ciepłe, by ogrzać filtr paliwa ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 27 sie 2011, 22:27

zonk, po wymianie przewodow pod aute, kopulki od filtra, zmianie oringu na "podgrzewaczu" nadal powietrze w przewodzie od zasilania pompy, grucha nie pomogla, nabite paliwo nigdzie sie nie pokazalo... :-?
Obejrzyj dokładnie pompę wtryskową. Skoro nie przewody to może być pompa. Zobacz jak ma się pompa od spodu pomacaj, czy gdzieś nie robi się wilgotna po tym jak podpompujesz gruszką.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 sie 2011, 10:07

BorysTDI pisze:
gibaj pisze: wytłumacz mi jak i gdzie? :mrgreen: :mrgreen:
Paliwo z powrotu z pompy jest dość ciepłe, by ogrzać filtr paliwa ;-)
a co ma to do porannego rozruchu? :mrgreen: przecież o to chodzi żeby go odpalić z rana gdy jest -30 np :mrgreen: gdyby miał prąd w sobie jakiś ten ''podgrzewacz'' to ok. \rano podgrzewa ropę w filtrze i idzie ciepłe paliwo do pompy i wtryski a tak to ten wynalazek na nic się nie zdaje :-/

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 28 sie 2011, 21:35

Artek - ma to, że w przypadku gdy paliwo w baku już zaczęło zmieniać konsystencję, to przy silniku jeszcze masz ropkę którą odpalisz gnojka <ok> Póki zassie to z baku, ciepłe paliwo z powrotu zdąży rozpocząć procedurę C.O filtra, przynajmniej jego głowiczki :-D W sumie perpetuum mobile to nie jest - masz rację, ale pomaga ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sie 2011, 07:17

BorysTDI, ma po części rację ,choć to co pisze ,to bardziej teoria niż praktyka .Praktyka jest taka że ten pseudopodgrzewacz niczego nie jest w stanie podgrzać w krótkim czasie i jak przy mrozie wytrąci się parafina to do widzenia .Jego jedyne działanie ,o ile działa prawidłowo ,jest takie że jak już silnik jest w miarę ciepły to nie zamarznie nam ropa w czasie jazdy przy dużych mrozach .Na ledwie rozgrzanym silniku jest praktycznie żadne ...beznadziejny patent ,sprawiający więcej kłopotu niż pożytku

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 16 lis 2011, 00:24

mam podobne zdanie jak kolega MUNIOR - tymbardziej, ze doswiadczyłem tego osobiscie zeszłej zimy . -26 na dworze audiczka ciezko bo ciezko ale odpalila, po 2km stanął i koniec..-filtr z podgrzewaczem..ostatnio nie mogłem dojść skąd bomble na wyjściu z filtra..wymieniłem przewody, zawór zwrotny wstawiłem na dolocie, zeby paliwo sie nie cofało z pomy..wkoncu sie wkurzyłem kupiłem filtr od forda bez podgrzewacza -zero bombli..fakt ze musiałem go gumą obkręcić bo troche za cienki był i w mocowaniu latał ale zero bombli i zapowietrzania układu:)

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 17 lis 2011, 23:01

Uwaga uwaga, u siebie po niedawnej wymianie filtra paliwa zauważyłem następnego winowajcę powietrza w przewodach filtr->pompa. Okazuje się być nim króciec, który wychodzi z głowiczki filtra na zasilenie pompy. U mnie przy próbie zrzucenia przewodu - wylazł z głowiczki :shock: Także więc popatrzeć można też, czy nie lata on jak żyd po pustym sklepie jak ktoś walczy z powietrzem ;-)

maciek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: Łuków/lubelskie

Post autor: maciek1994 » 18 lis 2011, 16:37

u mnie jest tak ze w przewodzie powrotu widać jak powietrze idzie ale w kiernuku silnika jak to mozliwe i co jest nie tak

Awatar użytkownika
macio_ndm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Kontakt:

Post autor: macio_ndm » 16 sty 2012, 03:42

BorysTDI pisze:Uwaga uwaga, u siebie po niedawnej wymianie filtra paliwa zauważyłem następnego winowajcę powietrza w przewodach filtr->pompa. Okazuje się być nim króciec, który wychodzi z głowiczki filtra na zasilenie pompy. U mnie przy próbie zrzucenia przewodu - wylazł z głowiczki :shock: Także więc popatrzeć można też, czy nie lata on jak żyd po pustym sklepie jak ktoś walczy z powietrzem ;-)

W moim przypadku był to właśnie ten króciec (wymieniłem na nowy + cofające się paliwo z przewodu po dłuższym postoju za co był odpowiedzialny zamulony bak + zasyfiony smok w baku :)

a teraz gdy powietrza nie ma już w przewodach aż przyjemnie się jedzie <ok>

Ord@k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2011, 23:03

Post autor: Ord@k » 17 sty 2012, 11:15

Witam forumowiczów :) mam problemik z Niunią ;/ audiczka paliła na dotyk w trasie istny szatan :) aż tu nagle jade i zabrakło jej mocy i gdy wrzuciłem bieg jałowy zgasła ;/ zacząłem kręcic, w koncu załapała. Nastepnego dnia znów było to samo wiec postanowiłem wymienić filtr paliwa. Zalałem go ropką i zamontowałem po chwili odpalił, nie ma już problemów z brakiem mocy czy dławieniem. Ale jest kłopot bo żeby odpalić to muszę tak długo kręcić rozrusznikiem aż prawie aku pada ;/ gdy już cudem odpali i silnik się nagrzeje to jest bajka moge zgasic i odpala na dotyk ale wystarczy ze stoi całą noc na parkingu zaczyna się to samo.
Prosze o pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl