Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] Problem z mocą po wym uszcz. pod głow. - rozwiązany

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 15:05

Pozwólcie, że pominę dyskusję nie dotyczącą mojego problemu, bo nie bardzo rozumiem jak ma to pomóc w tej sytuacji. Zamieszczam to co udało się zlogować z mojego sterownika, danych nie wiele ale może komuś coś wpadnie w oko :)

MB

Obrazek

BS

Obrazek

Dynamicznie

Obrazek

Proszę o ocenę tego co jest. Jeśli coś jeszczę mogę zrobić proszę pisać.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 01 paź 2011, 19:07

dobrze by było gdybyś dynamiczny zrobił na 4 biegu,wiem że to może być kłopotliwe,na logach średnio się znam ale ja w nich nic złego nie widzę,prócz zaślepionego egr-a, i tego że początek wtrysku można by podregulować,chociaż jak na chipa to turbina wolno wstaje i nie ciśnie tego co powinna,jak się pomyliłem to proszę mnie poprawić
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 19:15 przez AB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 19:13

Na 4 biegu wiem że byłoby więcej danych, ale ciężko znaleźć taki kawałek wolnej drogi. No tak nie wiele tam widać a auto jak nie jechało po naprawie tak nie jedzie, zaobserwowałem jakby głośniejszą bardziej twardą pracę, wszystko wydaje się być podłączone prawidłowo. Jakieś koncepcje ?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 01 paź 2011, 19:20

a weż Ty odepnij upust z turniny i zobacz co się będzie działo

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 19:26

Chyba zniszczę mechanika oddałem mu auto które jechało pięknie robił tylko uszczelkę i rozrząd, zapłaciłem kupę kasy a teraz muszę się męczyć, on twierdzi że to wtryski że mieli podobne przypadki już. Ciekawe jakby bylo bez programu i na ori wtryskach 60 KM ? nie tak wyobrażałem sobie wymianę uszczelki. Nie chce grzebać i odłączać rzeczy które nie były ruszane i było dobrze przed. Czy zwiększenie wielkości komory spalania poprzez założenie większej uszczelki spowodowałoby taki spadek mocy ? a raczej momentu bo na wysokich obrotach jakoś się turla ...

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 01 paź 2011, 19:29

Też się zastanawiam nad grubością uszczelki,bo w dieslu najważniejszy jest stopień spręzania,wtryski po wymianie uszczelki hm,chyba że je podmienili

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2011, 19:41

radi88 pisze:Czy zwiększenie wielkości komory spalania poprzez założenie większej uszczelki spowodowałoby taki spadek mocy ?
Uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków z bloku ,i powinna być identyczna jak była ,z wielkością komory spalania nie ma to nic wspólnego .Jak twój mechanik założył grubszą i twierdzi że uszczelkę po planowaniu głowicy ,zakłada sie grubszą to powiedz mu zeby sie douczył bo bredzi .Sprawdż sobie czy rozrząd pasuje ,szczególnie blokada na wałku rozrządu ,bo po takim fachmanie co daje grubsze uszczelki nigdy nic nie wiadomo .Co do logów na boschu czy to dynamicznych czy statycznych ,to niczego przydatnego prócz kąta wtrysku i dawki paliwa nie uświadczysz ,reszta w zasadzie nie przydatna i na pewno nie znajdziesz czegoś co by naprowadziło cie na sprawcę twojego problemu ,bo sprawca jest znany :mrgreen: a teraz wymyśla cuda z wtryskami żeby się wymigać ...Zaraz ci kaze regenerować dobre wtryski ,jak już nie jeden zrobił po takich "dobrych radach " i korekcje poszły w piz...u

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 19:55

Mechanior twierdzi ze koles od planowania mowil zeby dac wieksza uszczelke orginalnie byla 2k i teraz wsadzili 3k i teraz co znowu musi sciagac i kupic 2k ? masakra. Dla mnie na oko wyglada tak jakby brakowalo paliwa dymienia niema nic a nic, turbo pozno wstaje no i ta twarda praca. Sprawdze rozrzad i zobaczymy dalej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2011, 20:03

radi88 pisze:Mechanior twierdzi ze koles od planowania mowil zeby dac wieksza uszczelke
Ja pier......lę ,co za spece , :roll: co jeden to lepszy,co wsadzą łapy to zepsują te zajebiste silniki ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 20:06

Co grozi na jezdzi z taka uszczelka ? Ile ludzi tyle opini na temat tych uszczelek tak naprawdę zwykly czlowiek pada na cycki i nie wie co zrobić, komuś trzeba zaufać w tym kraju. Jesli to przywroci zycie mojemu autku to zrobie na nowo z inna uszczelką tylko czy jest duzy sens w zmianie jej na 2k.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2011, 20:13

radi88 pisze:Co grozi na jezdzi z taka uszczelka ?
w sumie nic wielkiego ,róznice są nieznaczne
radi88 pisze:Jesli to przywroci zycie mojemu autku to zrobie na nowo z inna uszczelką tylko czy jest duzy sens w zmianie jej na 2k
Zostaw na razie tą uszczelkę i sprawdż rozrząd ,zero na zamachu ma być przecięte w pół ,dolną krawędzią okienka w skrzyni,blokada w koło pompy wtryskowej ,blokada w wałek rozrządu ...jak się nie zgra do poprawki .Jak wszystko bedzie w porządku ,to nie ma innej opcji ,coś poszło nie tak z tą robotą przy głowicy ,a co to już niech się martwi ten co wziął za to kasę ...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 paź 2011, 20:21

Dziękuję. Posprawdzam wszystko i dam znać jak rozwiąże problem. Po wszystkim pojadę na hamownie zobaczymy ile km uciekło.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 paź 2011, 14:04

MUNIOR pisze:Uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków z bloku ,i powinna być identyczna jak była ,z wielkością komory spalania nie ma to nic wspólnego .Jak twój mechanik założył grubszą i twierdzi że uszczelkę po planowaniu głowicy ,zakłada sie grubszą to powiedz mu zeby sie douczył bo bredzi
moim zdaniem nie masz racji co do grubości uszczelki po splanowaniu głowicy ponieważ po jej splanowaniu głowki zaworów wystają bardziej od plaszczyzny głowicy czyli mowiąc prosto mogą stykać sie z tłokiem po skreceniu glowicy na ori uszczelce ja po planowaniu zakladalem grubsza uszczelke bo nie chialem żeby zaworek pukał w tłoka <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2011, 15:29

karol121 pisze: co do grubości uszczelki po splanowaniu głowicy ponieważ po jej splanowaniu głowki zaworów wystają bardziej od plaszczyzny głowicy czyli mowiąc prosto mogą stykać sie z tłokiem po skreceniu glowicy na ori uszczelce ja po planowaniu zakladalem grubsza uszczelke bo nie chialem żeby zaworek pukał w tłoka <ok>
Też tak kiedyś myślałem...

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 paź 2011, 16:16

sprawdzając poprawność ustawienia kół rozrządu należy zwrócić szczególną uwagę na użycie odpowiednich narzędzi ....nie blokujemy kół byle czym to musi mieć odpowiednią średnicę w przypadku koła pompy wtryskowej i odpowiednią grubość w przypadku wałka rozrządu...wystarczy niewielka różnica aby przestawić rozrząd o jeden ząbek i stąd później takie objawy...czyli twrda praca,spadek mocy itp,itd...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl