Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B2 coupe by Kresek swap zakonczony sukcesem :D

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 11 paź 2011, 13:11

BoLo1703 w tym dziele nie naklepiesz sobie postów żeby móc wystawić ogłoszenie

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 11 paź 2011, 15:03

archi-85
kompresor moze bic nawet i 15b ale to i tak niepotrzebne, bo poduszki bałwanki wystarczy 8b zeby byly nabite, tyl skolei jak są rękawy ze scanii, to 3-4b i w gorze.

butla 20-25L wystarczy na 3 podniesienia

przyłącza, czyli złączki przewodów mogą być zastosowane plastikowe szybkozłączki które po jakimś czasie zaczną przepuszczać powietrze albo złączki skręcane, które jak są dobrze złożone nie ma szans na przepuszczenie ;-)

gwintu niemasz pewnie, wiec okucie z poduszki zakladasz na kolumny, czyli musisz obciąć kołnież na ktorym opiera sie normalnie sprężyna i ustawiasz sobie według własnego widzimisie okucie z poduszki (najlepiej jak najnizej i PROSTO)

poduszki już są nawet dostępne na allegro OKUTE, tzn poduszki bałwanki dwu lub trzy komorowe ze stalowym okuciem, skręcane śrubami m10 (można przerobić to tak, ze założysz wpustowe imbusy)

w okuciu poduszki robi sie otwory, jeden większy (zeby wszedł na kolumne), drugi mniejszy na sztyce amortyzatora i MUSI to być dobrze uszczelnione żeby powietrze nie schodzilo, a można tam zastosować po dwa origni odpowiadające rozmiarem do sztycy (mozebyc jeden ale pojakims czasie sie wytrze

ponizej 3 miniaturki jakie na szybko znalazłem na komputrze
- uszczelnienie górnego okucia
Obrazek

- przykładowe mocowanie dolnego okucia + szybkozłączka (takiego rozwiązania w kolumnach audi nie stosuje się, bo w najnizszym polozeniu i tak bedzie wysoko ustawiony z powodu mocowania drązka kierowniczego, dlatego u mnie jest praktycznie kilka mm od tego nieszczęsnego mocowania (zdjecia moze w piatek wrzucie jak mi sie bedzie chcialo isc do garazu)
Obrazek

- schemat jak mozna podlaczyć caly zestaw:
Obrazek

za butlą radze zastosować przynajmniej jeden osuszacz, bo elektrozawory LPG mają otwory o małej przepustowości i mogą po jakimś czasie sie zapychać bo nigdy nie wiadomo co w starej butli jeszcze jest i było.

Kod: Zaznacz cały

PRZEPRASZAM za OT ale chciałem pomóc użytkownikowi forum audi80.
pozdrawiam.
Żadne OT, jak dla mnie post do wydzielenia w technicznym.
Dobra robota. /gornik
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 21:50 przez szuan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 11 paź 2011, 19:07

Ja tylko nie wiem o co kaman z tym mocowaniem drazka, bo przeciez zlaczke i tak dajesz nie nad drazkiem a w przesunieciu o 90st.
Ja mam kompresor zalaczany wlacznikiem bez automatu, bo na tyl musze puknac z min 10 barow, a zazwyczaj na butli mam stale 11 bar.
Co do zlaczek to masz do wyboru do koloru zlaczki i skrecane i wtykowe. Wszystkie one maja gwinty calowe, takie tez sa w zaworach, wiec z polaczeniem nie ma problemow.
Ja mam na wtykowych, sa one baaardzo wygodne w montazu, jak na razie tylko zmienilem 2szt i jak dla mnie to sukces, bo sa one atestowane do 8 bar, a butle i tyl mam na min. 10.
Jak porobisz rysunki okuc i ktos je dobrze wytoczy to nie ma problemu z montazem, wtedy jest nawet latwiej jak ze sprezyna, bo nie potrzebujesz sciagacza:D
Weze od poduszki do nadwozia mam elastyczne odcinki 40cm, zakute z 2 stron w serwisie wezy hydraulicznych, na takie gwinty jakie mi byly potrzebne.

Shuan no problemo po to jest forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 11 paź 2011, 19:33

kresek, chodziło mi bardziej o tą tulejke wysuniętą w dół, niż złączke :-P

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 11 paź 2011, 20:12

Ano chyba ze tak:D
Ale u nas i tak taka tulejka moglabybyc bo amory sa za dlugie i tak nie siadzie jak powinien.
Ja mam dolne okucie mniej wiecej takiej samej dlugosci a i tak nie lezy jak powinien:(
Was u mnie nie jest przeszkoda tylko wlasnie amor :evil:


Obrazek

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 12 paź 2011, 01:48

kresek pisze:Was u mnie nie jest przeszkoda tylko wlasnie amor
daj kumatemu gościowi przegwintować sztyce o tyle i potrzebujesz obnizyc do konca i to co nadbywa zetnij.

ewentualnie wklady koni też są z krótszymi lagami, no chyba, ze tobie przeszkadza obudowa amortyzatora, to tez są zaklady ktore to ogarniają, przy okazji mogą solidnie utwardzić i skrócić, potem tylko ogarnąć kolumne kątówką i po sprawie ;-)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 12 paź 2011, 08:18

kresek, widzę dwa rozstawy 4x100 i 4x108 :) PLS na którym siedzi?

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 11:39

Szuan daj namiar jak masz, bo mi wlasnie obudowa amora szkodzi;/

Atlas 2 rozstawy sa, bo air robilem na kolumnie z b3 co miala byc P&P z moja, tyle ze ja mialem hamulce 239mm i niestety tylko jarzmo nie pasowalo. Stad wlasnie musialem wrzucic hamulce z b3 i nawiercac.
Pls siedzi na rozstawie 4x100, ale felgi tez maja jeszcze rozstaw 4x114,3

A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 12 paź 2011, 11:40

ATLAS pisze:kresek, widzę dwa rozstawy 4x100 i 4x108 :) PLS na którym siedzi?
no raczej na setce, pls w 108 to jakiś kosmos trafić

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 11:42

W ogole PLS wtrafic to kosmos :mrgreen:

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 12 paź 2011, 12:34

kresek pisze:Szuan daj namiar jak masz, bo mi wlasnie obudowa amora szkodzi;/

Atlas 2 rozstawy sa, bo air robilem na kolumnie z b3 co miala byc P&P z moja, tyle ze ja mialem hamulce 239mm i niestety tylko jarzmo nie pasowalo. Stad wlasnie musialem wrzucic hamulce z b3 i nawiercac.
Pls siedzi na rozstawie 4x100, ale felgi tez maja jeszcze rozstaw 4x114,3

A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
ze zmiana jarzm siada bez problemu

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 12 paź 2011, 12:53

Harry71 pisze:kresek napisał/a: A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
ze zmiana jarzm siada bez problemu
Też mi się tak wydaje, bo w 2.3 są mniejsze tarcze i zaciski, a jakoś wstawiali z 2.6.

Edit, gdzieś zniknęły moje posty. W każdym razie chciałem dodać uproszczony schemat zawieszenia typu 'poducha na gwincie' (bag-over-coil):
Obrazek
Takie coś widziałbym w każdej kultowej furze. Ale u Ciebie Kresek tak jak jest, jest dobrze. ;-)

Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: archi-85 » 12 paź 2011, 17:42

troche ogarniam temat i wielkie dzieki za podpowiedz chlopaki :)
nie jestem pewien czy bedzie mi sie chcialo bawic ale moze znajde kogos to mi to zrobi jak bym kupil juz gotawa kolumne z poducha to reszte bym sam wykminil ktorys chetny do zrobienia takiej kolumny??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 paź 2011, 18:33

Ja u siebie przechodziłem z 256 na 280. Wymiana zacisków i jarzm od chociażby NG i po problemie ;-)

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 20:11

Atlas ale to jest identyczne rozwiazanie jak u mnie. Z tym tylko ze jest inna poduszka (zajebista sprawa, bo poduszka z dwoma sciankami, ktora nie potrzebuje zadnych uszczelnien) i jest osadzona na gwincie. Jedyne udogodnienie ze jest mniej pomiarow, bo mozna ustawic na aucie a nie metoda pomiarow, a i tak tylko raz sie ustawia reszta pozniej tylko powietrze.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl