Audi B2 coupe by Kresek swap zakonczony sukcesem :D
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
archi-85
kompresor moze bic nawet i 15b ale to i tak niepotrzebne, bo poduszki bałwanki wystarczy 8b zeby byly nabite, tyl skolei jak są rękawy ze scanii, to 3-4b i w gorze.
butla 20-25L wystarczy na 3 podniesienia
przyłącza, czyli złączki przewodów mogą być zastosowane plastikowe szybkozłączki które po jakimś czasie zaczną przepuszczać powietrze albo złączki skręcane, które jak są dobrze złożone nie ma szans na przepuszczenie
gwintu niemasz pewnie, wiec okucie z poduszki zakladasz na kolumny, czyli musisz obciąć kołnież na ktorym opiera sie normalnie sprężyna i ustawiasz sobie według własnego widzimisie okucie z poduszki (najlepiej jak najnizej i PROSTO)
poduszki już są nawet dostępne na allegro OKUTE, tzn poduszki bałwanki dwu lub trzy komorowe ze stalowym okuciem, skręcane śrubami m10 (można przerobić to tak, ze założysz wpustowe imbusy)
w okuciu poduszki robi sie otwory, jeden większy (zeby wszedł na kolumne), drugi mniejszy na sztyce amortyzatora i MUSI to być dobrze uszczelnione żeby powietrze nie schodzilo, a można tam zastosować po dwa origni odpowiadające rozmiarem do sztycy (mozebyc jeden ale pojakims czasie sie wytrze
ponizej 3 miniaturki jakie na szybko znalazłem na komputrze
- uszczelnienie górnego okucia
- przykładowe mocowanie dolnego okucia + szybkozłączka (takiego rozwiązania w kolumnach audi nie stosuje się, bo w najnizszym polozeniu i tak bedzie wysoko ustawiony z powodu mocowania drązka kierowniczego, dlatego u mnie jest praktycznie kilka mm od tego nieszczęsnego mocowania (zdjecia moze w piatek wrzucie jak mi sie bedzie chcialo isc do garazu)
- schemat jak mozna podlaczyć caly zestaw:
za butlą radze zastosować przynajmniej jeden osuszacz, bo elektrozawory LPG mają otwory o małej przepustowości i mogą po jakimś czasie sie zapychać bo nigdy nie wiadomo co w starej butli jeszcze jest i było.
Żadne OT, jak dla mnie post do wydzielenia w technicznym.
Dobra robota. /gornik
kompresor moze bic nawet i 15b ale to i tak niepotrzebne, bo poduszki bałwanki wystarczy 8b zeby byly nabite, tyl skolei jak są rękawy ze scanii, to 3-4b i w gorze.
butla 20-25L wystarczy na 3 podniesienia
przyłącza, czyli złączki przewodów mogą być zastosowane plastikowe szybkozłączki które po jakimś czasie zaczną przepuszczać powietrze albo złączki skręcane, które jak są dobrze złożone nie ma szans na przepuszczenie
gwintu niemasz pewnie, wiec okucie z poduszki zakladasz na kolumny, czyli musisz obciąć kołnież na ktorym opiera sie normalnie sprężyna i ustawiasz sobie według własnego widzimisie okucie z poduszki (najlepiej jak najnizej i PROSTO)
poduszki już są nawet dostępne na allegro OKUTE, tzn poduszki bałwanki dwu lub trzy komorowe ze stalowym okuciem, skręcane śrubami m10 (można przerobić to tak, ze założysz wpustowe imbusy)
w okuciu poduszki robi sie otwory, jeden większy (zeby wszedł na kolumne), drugi mniejszy na sztyce amortyzatora i MUSI to być dobrze uszczelnione żeby powietrze nie schodzilo, a można tam zastosować po dwa origni odpowiadające rozmiarem do sztycy (mozebyc jeden ale pojakims czasie sie wytrze
ponizej 3 miniaturki jakie na szybko znalazłem na komputrze
- uszczelnienie górnego okucia
- przykładowe mocowanie dolnego okucia + szybkozłączka (takiego rozwiązania w kolumnach audi nie stosuje się, bo w najnizszym polozeniu i tak bedzie wysoko ustawiony z powodu mocowania drązka kierowniczego, dlatego u mnie jest praktycznie kilka mm od tego nieszczęsnego mocowania (zdjecia moze w piatek wrzucie jak mi sie bedzie chcialo isc do garazu)
- schemat jak mozna podlaczyć caly zestaw:
za butlą radze zastosować przynajmniej jeden osuszacz, bo elektrozawory LPG mają otwory o małej przepustowości i mogą po jakimś czasie sie zapychać bo nigdy nie wiadomo co w starej butli jeszcze jest i było.
Kod: Zaznacz cały
PRZEPRASZAM za OT ale chciałem pomóc użytkownikowi forum audi80.
pozdrawiam.
Dobra robota. /gornik
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 21:50 przez szuan, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja tylko nie wiem o co kaman z tym mocowaniem drazka, bo przeciez zlaczke i tak dajesz nie nad drazkiem a w przesunieciu o 90st.
Ja mam kompresor zalaczany wlacznikiem bez automatu, bo na tyl musze puknac z min 10 barow, a zazwyczaj na butli mam stale 11 bar.
Co do zlaczek to masz do wyboru do koloru zlaczki i skrecane i wtykowe. Wszystkie one maja gwinty calowe, takie tez sa w zaworach, wiec z polaczeniem nie ma problemow.
Ja mam na wtykowych, sa one baaardzo wygodne w montazu, jak na razie tylko zmienilem 2szt i jak dla mnie to sukces, bo sa one atestowane do 8 bar, a butle i tyl mam na min. 10.
Jak porobisz rysunki okuc i ktos je dobrze wytoczy to nie ma problemu z montazem, wtedy jest nawet latwiej jak ze sprezyna, bo nie potrzebujesz sciagacza:D
Weze od poduszki do nadwozia mam elastyczne odcinki 40cm, zakute z 2 stron w serwisie wezy hydraulicznych, na takie gwinty jakie mi byly potrzebne.
Shuan no problemo po to jest forum :mrgreen:
Ja mam kompresor zalaczany wlacznikiem bez automatu, bo na tyl musze puknac z min 10 barow, a zazwyczaj na butli mam stale 11 bar.
Co do zlaczek to masz do wyboru do koloru zlaczki i skrecane i wtykowe. Wszystkie one maja gwinty calowe, takie tez sa w zaworach, wiec z polaczeniem nie ma problemow.
Ja mam na wtykowych, sa one baaardzo wygodne w montazu, jak na razie tylko zmienilem 2szt i jak dla mnie to sukces, bo sa one atestowane do 8 bar, a butle i tyl mam na min. 10.
Jak porobisz rysunki okuc i ktos je dobrze wytoczy to nie ma problemu z montazem, wtedy jest nawet latwiej jak ze sprezyna, bo nie potrzebujesz sciagacza:D
Weze od poduszki do nadwozia mam elastyczne odcinki 40cm, zakute z 2 stron w serwisie wezy hydraulicznych, na takie gwinty jakie mi byly potrzebne.
Shuan no problemo po to jest forum :mrgreen:
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
daj kumatemu gościowi przegwintować sztyce o tyle i potrzebujesz obnizyc do konca i to co nadbywa zetnij.kresek pisze:Was u mnie nie jest przeszkoda tylko wlasnie amor
ewentualnie wklady koni też są z krótszymi lagami, no chyba, ze tobie przeszkadza obudowa amortyzatora, to tez są zaklady ktore to ogarniają, przy okazji mogą solidnie utwardzić i skrócić, potem tylko ogarnąć kolumne kątówką i po sprawie
Szuan daj namiar jak masz, bo mi wlasnie obudowa amora szkodzi;/
Atlas 2 rozstawy sa, bo air robilem na kolumnie z b3 co miala byc P&P z moja, tyle ze ja mialem hamulce 239mm i niestety tylko jarzmo nie pasowalo. Stad wlasnie musialem wrzucic hamulce z b3 i nawiercac.
Pls siedzi na rozstawie 4x100, ale felgi tez maja jeszcze rozstaw 4x114,3
A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
Atlas 2 rozstawy sa, bo air robilem na kolumnie z b3 co miala byc P&P z moja, tyle ze ja mialem hamulce 239mm i niestety tylko jarzmo nie pasowalo. Stad wlasnie musialem wrzucic hamulce z b3 i nawiercac.
Pls siedzi na rozstawie 4x100, ale felgi tez maja jeszcze rozstaw 4x114,3
A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
ze zmiana jarzm siada bez problemukresek pisze:Szuan daj namiar jak masz, bo mi wlasnie obudowa amora szkodzi;/
Atlas 2 rozstawy sa, bo air robilem na kolumnie z b3 co miala byc P&P z moja, tyle ze ja mialem hamulce 239mm i niestety tylko jarzmo nie pasowalo. Stad wlasnie musialem wrzucic hamulce z b3 i nawiercac.
Pls siedzi na rozstawie 4x100, ale felgi tez maja jeszcze rozstaw 4x114,3
A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
Też mi się tak wydaje, bo w 2.3 są mniejsze tarcze i zaciski, a jakoś wstawiali z 2.6.Harry71 pisze:kresek napisał/a: A nie wiesz Danielu czy 280 siada P&P na ta zwrotnice zamiast 256?
ze zmiana jarzm siada bez problemu
Edit, gdzieś zniknęły moje posty. W każdym razie chciałem dodać uproszczony schemat zawieszenia typu 'poducha na gwincie' (bag-over-coil):
Takie coś widziałbym w każdej kultowej furze. Ale u Ciebie Kresek tak jak jest, jest dobrze.
Atlas ale to jest identyczne rozwiazanie jak u mnie. Z tym tylko ze jest inna poduszka (zajebista sprawa, bo poduszka z dwoma sciankami, ktora nie potrzebuje zadnych uszczelnien) i jest osadzona na gwincie. Jedyne udogodnienie ze jest mniej pomiarow, bo mozna ustawic na aucie a nie metoda pomiarow, a i tak tylko raz sie ustawia reszta pozniej tylko powietrze.