[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Sprzęgło to raczej nie powinno byc bo mam nowe, kilka miesiecy temu wymienione komplet SACHSa. Stawiam wiec na klocki bo mam jakies BRECKi. Moze one smierdza jak duzo hamuje szybciej jadac, bo kiedys juz mi sie kolo lekko zapieklo i nagrzalo, Moze to od tego. Trza bedzie zmienic klocki. Przegub ktorys tez napewno.
Witam, chciałbym autorowi opisu serdecznie podziękować za tak piękne opisanie jak krok po kroku wymienić osłonę, przegubu.
Dziś przyszła moja kolej na jej wymianę, przed blokiem na betonie zajęło mi samemu 3.5h.
Moje spostrzeżenia są takie: niemożliwe jest wyjęcie przegubu bez wybicia sworznia wahaczu opaski załączone do zestawu są beznadziejne!! tą mniejszą Załężem zwykłą na śrubokręt, ogólnie wszystko ładnie pięknie tylko miałem trudniej z założeniem sworznia wahacza ale jakoś poszło
Jeszcze raz wielkie dzięki autorowi i pozdrawiania dla tych którzy sami naprawiają swoje autka
Dziś przyszła moja kolej na jej wymianę, przed blokiem na betonie zajęło mi samemu 3.5h.
Moje spostrzeżenia są takie: niemożliwe jest wyjęcie przegubu bez wybicia sworznia wahaczu opaski załączone do zestawu są beznadziejne!! tą mniejszą Załężem zwykłą na śrubokręt, ogólnie wszystko ładnie pięknie tylko miałem trudniej z założeniem sworznia wahacza ale jakoś poszło
Jeszcze raz wielkie dzięki autorowi i pozdrawiania dla tych którzy sami naprawiają swoje autka
Co mam zrobić w przypadku gdy śruba mniej więcej w połowie długości przestaje się wkręcać. Myślałem, że jest to ten pierwszy opór z poradnika ale niestety nie bo przegub dalej lata swobodnie we wszystkie strony. Wygląda to tak jakby nie było zrobionego do końca gwintu i w pewnym momencie on się kończy. Próbowałem lekko puknąć młotkiem przegub trzymając jednocześnie półoś ale nic z tego. Co koledzy doradzicie bo autko póki co spoczywa na klocku unieruchomione.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Pozwolę podpiąć się pod temat bo bardzo zależy mi na czasie.
Witam Was wszystkich,
potrzebuję szybko Waszej porady. Jestem moją Audi 80 ze znajmoymi w Bratysławie i sypie mi się lewy przegub. Napiszcie mi proszę jakim
kluczem się odkręca piastę (klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca) i czy zdołam wybić ten przegub za pomocą jakichś kombinerek lub innego wihajstra bez zdejmowania półosi, oraz jaki to może być przegub (rok prod. '92, silnik ABT sedan).
Albo, czy wystarczy czyszczenie przegubu i wymiana samej manżety (zauważyłem pęknięcie dopiero na Słowacji, jak przegub dał o sobie znać).
Witam Was wszystkich,
potrzebuję szybko Waszej porady. Jestem moją Audi 80 ze znajmoymi w Bratysławie i sypie mi się lewy przegub. Napiszcie mi proszę jakim
kluczem się odkręca piastę (klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca) i czy zdołam wybić ten przegub za pomocą jakichś kombinerek lub innego wihajstra bez zdejmowania półosi, oraz jaki to może być przegub (rok prod. '92, silnik ABT sedan).
Albo, czy wystarczy czyszczenie przegubu i wymiana samej manżety (zauważyłem pęknięcie dopiero na Słowacji, jak przegub dał o sobie znać).
A co gdy przegub po założeniu schodzi z półosi przy bardzo mocnym pociągnięciu? Tak może być czy trzeba wymienić pierścień zabezpieczający? Jakie tam siły działają na ten przegub, żeby mi nie wyskoczył podczas jazdy. Czytałem, że w niektórych modelach da się bez wybijania czy wkręcania śruby ściągnąć przegub, więc może tak ma być? Proszę o szybką odpowiedź <ok>