Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 08 lis 2011, 22:54

Sprzęgło to raczej nie powinno byc bo mam nowe, kilka miesiecy temu wymienione komplet SACHSa. Stawiam wiec na klocki bo mam jakies BRECKi. Moze one smierdza jak duzo hamuje szybciej jadac, bo kiedys juz mi sie kolo lekko zapieklo i nagrzalo, Moze to od tego. Trza bedzie zmienic klocki. Przegub ktorys tez napewno.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 12 lis 2011, 21:54

Panowie podpowiedzcie proszę, otóż skompletowałem już nażedzia potrzebne do wymiany osłony. kupiłem osłonę i po niedzieli chcę się zabrać za wymianę - moje pytanie czy muszę zdejmować tarczę hamulcową i zacisk? dzięki za odpowiedz pozdrawiam.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 12 lis 2011, 22:52

kuba1990 pisze:czy muszę zdejmować tarczę hamulcową i zacisk?
Nie!
Dla ułatwienia odkręć sworzeń wahacza, śrubę przegubu poluzuj jak samochód stoi na kołach.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lis 2011, 08:10

jak wybijesz wożeń wahacza i odkręcisz śrubę przegubu to cała półoś chodzi w kółko i ustawiasz ją jak chcesz...

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 19 lis 2011, 19:07

Witam, chciałbym autorowi opisu serdecznie podziękować za tak piękne opisanie jak krok po kroku wymienić osłonę, przegubu.

Dziś przyszła moja kolej na jej wymianę, przed blokiem na betonie zajęło mi samemu 3.5h.
Moje spostrzeżenia są takie: niemożliwe jest wyjęcie przegubu bez wybicia sworznia wahaczu opaski załączone do zestawu są beznadziejne!! tą mniejszą Załężem zwykłą na śrubokręt, ogólnie wszystko ładnie pięknie tylko miałem trudniej z założeniem sworznia wahacza ale jakoś poszło :-)

Jeszcze raz wielkie dzięki autorowi i pozdrawiania dla tych którzy sami naprawiają swoje autka ;-)

zygi_55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 paź 2007, 13:28

Post autor: zygi_55 » 25 lis 2011, 19:07

Co mam zrobić w przypadku gdy śruba mniej więcej w połowie długości przestaje się wkręcać. Myślałem, że jest to ten pierwszy opór z poradnika ale niestety nie bo przegub dalej lata swobodnie we wszystkie strony. Wygląda to tak jakby nie było zrobionego do końca gwintu i w pewnym momencie on się kończy. Próbowałem lekko puknąć młotkiem przegub trzymając jednocześnie półoś ale nic z tego. Co koledzy doradzicie bo autko póki co spoczywa na klocku unieruchomione.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 lis 2011, 19:16

zygi_55, Drewniany klocek i uderz wyczuciem parę razy z tyłu przegubu powinien zejść.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 18 kwie 2012, 20:25

Co to jest?- Zaznaczone czerwoną strzałką.

Lobro - to dobre? Polecane, więc wziąłem. Guma wygląda na trwałą, grubą, ale elastyczną

Obrazek

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 kwie 2012, 20:29

Satar pisze:Co to jest?- Zaznaczone czerwoną strzałką.
To jest pierścień blokujący przegub na półośce.
Znajdziesz go na końcu półośki, siedzi w takim małym rowku <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 kwie 2012, 20:58

i bardzo kiszkowo go założyć :mrgreen:

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 18 kwie 2012, 22:38

I zobaczyc tez ciezko jak jest w smarze :)

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 23 kwie 2012, 13:59

Trafiłem gada :mrgreen:

Wyczyściłem wszystko dokładnie i znalazł się. Teraz po wymianie guma się zassała. Potraktować ją jakąś igiełką, żeby się nie odkształcała, czy zostawić w spokoju :?:

OT widzisz gibaj? nie sprzedałeś mi avanta i teraz muszę się męczyć :-P

gadzik90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: gadzik90 » 01 maja 2012, 21:48

Pozwolę podpiąć się pod temat bo bardzo zależy mi na czasie.
Witam Was wszystkich,
potrzebuję szybko Waszej porady. Jestem moją Audi 80 ze znajmoymi w Bratysławie i sypie mi się lewy przegub. Napiszcie mi proszę jakim
kluczem się odkręca piastę (klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca) i czy zdołam wybić ten przegub za pomocą jakichś kombinerek lub innego wihajstra bez zdejmowania półosi, oraz jaki to może być przegub (rok prod. '92, silnik ABT sedan).
Albo, czy wystarczy czyszczenie przegubu i wymiana samej manżety (zauważyłem pęknięcie dopiero na Słowacji, jak przegub dał o sobie znać).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2012, 16:03

gadzik90 pisze:(klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca)
Jak nie pamiętasz to może być nawet imbus.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 27 sie 2012, 14:24

A co gdy przegub po założeniu schodzi z półosi przy bardzo mocnym pociągnięciu? Tak może być czy trzeba wymienić pierścień zabezpieczający? Jakie tam siły działają na ten przegub, żeby mi nie wyskoczył podczas jazdy. Czytałem, że w niektórych modelach da się bez wybijania czy wkręcania śruby ściągnąć przegub, więc może tak ma być? Proszę o szybką odpowiedź <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl