Być moze, kiedyś Bergmeister robił ze zwykłego 1,8E 140KM bez kompresora ze zmienioną głowicą, wydechem itd na K-Jecie i z tego co wiem to dół silnika był seryjny z 1,8E wiec mozna przyjać ze seryjne korby itd. wytrzymuja moc rzędu 130-140KM. Chciałbym zobaczyć wynik z hamowni, musi być ciekawy.masrepus pisze:moc szacunkowa wynosi w tym przypadku pomiędzy 145-160KM.
[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4
Takie korby które seryjnie znosża 160 niutków powinny swobodnie nie klękać przy ponad 200 niutkach.
P.S. mam citroena zx 2.0i 16v 152KM. Jeździ podobnie do tego. Mam tam realnie około 145KM i około 180-190 niutków. Wagowo to jest prawie to samo. Wykręca taki sam czas jak auto turbofina.
Z kolei tez mam bmw e30 m30b35 3.5 litra w 6 garach, wagowo ciut więcej niż b3 turbofina, moc potwierdzona to 210KM i 300nm. Czas około 6- 6.3s. do 100km/h.
Dlatego nie sądzę że auto ma więcej niż około 150KM.
P.S. mam citroena zx 2.0i 16v 152KM. Jeździ podobnie do tego. Mam tam realnie około 145KM i około 180-190 niutków. Wagowo to jest prawie to samo. Wykręca taki sam czas jak auto turbofina.
Z kolei tez mam bmw e30 m30b35 3.5 litra w 6 garach, wagowo ciut więcej niż b3 turbofina, moc potwierdzona to 210KM i 300nm. Czas około 6- 6.3s. do 100km/h.
Dlatego nie sądzę że auto ma więcej niż około 150KM.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dokładnie, każdy jara się mocą wyrażoną w KM a mało kto zdaje sobie sprawę, że zdolność silnika do przyśpieszeń czyli siła jaką tłoki są w stanie zakręcić wałem a dalej wał skrzynią i kołami wyraża się w NM. Moc maksymalna, czyli KM, to nic innego jak największa wartość iloczynu danego momentu obrotowego przy danych obrotach. Generalnie rzecz ujmując - podanie samej mocy maksymalnej bez podania ilości NM tak naprawdę "gó**o" mówi o danym silniku.Leo pisze:korby nie wytrzymują mocy tylko moment,
Czy nikogo nigdy nie zastanawiało nigdy, czemu silniki motocyklowe, które mają np. 100KM nie są montowane w samochodach? Mały silnik, relatywnie mało spala, w sam raz do niewielkich aut. No dobra, ale ten silnik ma powiedzmy ok 80NM czyli jest słabą jednostką i nie będzie miał "pary" aby rozpędzić nawet 1 tonowy pojazd.
Weźmy dla przykładu drugi silnik tak "kochanego" przez Was Pawła - niecałe 100KM ale prawie 200NM i to przy średnich obrotach. I ten silnik ma moc aby sprawnie rozpędzać b3 z 4 osobami na pokładzie i jeszcze z przyczepką, w której jest świniak a nawet dwa świniaki.
To i to 100KM przecież ale ten drugi silnik generuje 200NM przy ok 3000 tys, utrzymać ten moment przez kolejny tysiąc obrotów i już wykres wypluje ~120KM albo i lepiej.
Rozumiecie teraz Panowie i Panie czym są NM i KM?
A turbofina muszę przeprosić za spam ale za dużo tutaj "mondrych" głów, które błądzą i majaczą na jawie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
tylko zobacz jak jego wykres wyglada, momentu duzo mocy mało i robi się traktorek co bez problemu wjeżdza pod każda górę na 4 czy 5 ale zobacz jak się rozkręca na obrotach.trepek pisze:I ten silnik ma moc aby sprawnie rozpędzać b3 z 4 osobami na pokładzie i jeszcze z przyczepką, w której jest świniak a nawet dwa świniaki.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Tylko, że moc to iloczyn NM oraz obrotów. Im silnik lepiej zachowuje swoje NM przy wysokich obrotach tym większą ma moc, NM liczą się cały czas.karolas123 pisze:trepek, Przyspieszasz niutonem, ale jeśli chodzi o prędkość max to schodza juz one na drugi plan. Wtedy liczy sie moc.
Bo ten silnik boli wiele rzeczy, utrzymać NM na wyższych obrotach i moc się sama zrobi.GerB3 pisze:tylko zobacz jak jego wykres wyglada, momentu duzo mocy mało i robi się traktorek co bez problemu wjeżdza pod każda górę na 4 czy 5 ale zobacz jak się rozkręca na obrotach.trepek pisze:I ten silnik ma moc aby sprawnie rozpędzać b3 z 4 osobami na pokładzie i jeszcze z przyczepką, w której jest świniak a nawet dwa świniaki.
trepek, Zależy kto jaka jazdę lubi i do czego sluzy samochód. Piszesz, żę glównie liczy się NM. Zgodzę się z Tobą jeżeli auto ma słuzyć do turystycznej jazdy lub przewozenia ciężkich ładunków np. w cieżarówkach montowane są wielolitrażowe silniki o niskiej mocy w stosunku do max NM dostepnych praktycznie od 1500 RPM.
Zgodzę się z Tobą, że przyspieszając przykładowo na niskich i średnich obrotach T dieslem a T benzyniakiem ten pierwszy będzie lepiej sie zbierał, ale trzymając obroty blisko mocy max napewno diesel zostanie z tyłu.
NM robią robotę na niskich i średnich obrotach a wyżej liczą się KM.
Zgodzę się z Tobą, że przyspieszając przykładowo na niskich i średnich obrotach T dieslem a T benzyniakiem ten pierwszy będzie lepiej sie zbierał, ale trzymając obroty blisko mocy max napewno diesel zostanie z tyłu.
NM robią robotę na niskich i średnich obrotach a wyżej liczą się KM.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
trepek pisze:Abstrahując od NM i KM, Twój silnik i tak niesamowicie utrzymuje sprawność spalania mieszanki na najwyższych obrotach :mrgreen: Wymieszanie, wstępne sprężenie i podanie do cylindra to jest to <ok>
W dieslu nigdy takie coś nie będzie miało miejsca i nie jest możłiwością by to zrobić.
o nie nie panie, mylisz się po całości.
Sprawność spalania mieszanki nie zalezy (bezpośrednio) od sposobu jej dostarczenia i wymiany, tylko od samej mieszanki. W dieslu ograniczeniem , którego (teoretycznie) nie da się przekroczyć to prędkość rozchodzenia się płomienia w mieszance, która w dieslu jest spooro niższa niż w benzynie, i to dlatego diesel kręci się dużo niżej, i dlatego są mu potrzebne niutony.
I jeszcze jedno - moc maksymalna to jest właśnie TO co mówi nam o tym, jak szybkie jest auto, nie moment, jeśli ustawisz dwa auta, jeden diesel a drugi benzyna o tej samej mocy - osiągi, jeśli pominiemy skrzynię biegów lub zbliżymy je do siebie prędkościami maksymalnymi na biegu bezpośrednim, ustalimy masę własną taką samą, będą takie same. Nie ma innej opcji. A wiadomym jest, że te silniki będą miały skrajnie różne przebiegi momentu, jak i jego wartości.
Różnice będą , owszem , w średnim zakresie obrotów, ale nie aż takie, jakie wynikałyby z różnicy momentu obrotowego.
- michal1993
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
- Lokalizacja: Sade Budy