[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Przymiarzalem sie przymierzalem i w koncu musialem bo jakis wielki wyciek mi sie zrobil do kabiny. Zabralem fotostory, wszytko pieknie i utknalem na obudowie nagrzewnicy, za cholere nie moge jej rozlaczyc, mam manualna klime, moze bylby ktos chetny z okolicy pomoc w samym jej wydostaniu?
Odwdziecze sie wg uznania.
Auto na ta chwile stoi w Dabrowie Gorniczcej porozkladane.
Popoludniami jestem wolny kontakt pw, gg 3805137 badz sms na 500 417 859 to oddzwonie
Odwdziecze sie wg uznania.
Auto na ta chwile stoi w Dabrowie Gorniczcej porozkladane.
Popoludniami jestem wolny kontakt pw, gg 3805137 badz sms na 500 417 859 to oddzwonie
wymieniasz nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy? był o tym temat na forum. masz o tym tu https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-nagr ... t23139.htmklife pisze:Zabralem fotostory, wszytko pieknie i utknalem na obudowie nagrzewnicy, za cholere nie moge jej rozlaczyc, mam manualna klime,
ps. poza tym nie polecam wymiany nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy. przerabiałem to i przyłączam się do stwierdzenia, że lepiej rozszczelnić klimę (oczywiście wcześniej trzeba wypompować czynnik).
musisz najpierw wypompować czynnik. nie rozkręcaj układu gdy w środku znajduje się sprężony gaz z olejem!
przez ścianę grodziową do komory silnika pod akumulatorem wchodzą dwie cienkie aluminiowe rurki. to są rurki od parownika. po wypompowaniu czynnika z układu klimatyzacji trzeba odkręcić te rurki od reszty układu klimy.
przez ścianę grodziową do komory silnika pod akumulatorem wchodzą dwie cienkie aluminiowe rurki. to są rurki od parownika. po wypompowaniu czynnika z układu klimatyzacji trzeba odkręcić te rurki od reszty układu klimy.
znajdz firme warsztat od klimy to ci sciagna czynnik chyba ze masz pusta klime to ci nic nie szkodzi w jej rozkreceniu sporo z tym zabawy ale da sie to samemu ogarnac ewentualnie z ziomem i browarem do pomocy jesli chodzi o cene to kiedys kolega sie pytal po mechaniorach powiedzieli mu 500zl wiec zrobilismy to sami minely 3 lata i mnie to tez spotkalo wiec tez sam to zrobilem bo koszta sa spore i mam brak zaufania do mechaniorow z fura robie sam lub z kims co ma sprawne rece i zimny browar hehehehe nie poddawaj sie walcz pozdro
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No i stało się <ok> . Po odetchnięciu z ulgą, po zakończonym remoncie muszę znowu wjeźdżać na warsztat. Wysadziło mi dzisiaj króciec wchodzący do nagrzewnicy... poprostu odpadł. Z racji iż męczyłem już was wieloma pytania dotyczących płukania, odkamieniania, udrożniania nagrzewniczki nadszedł już jej czas. Ale chyba stety . Jutro wymieniam nagrzewnicę na nową. Ale ja jak to ja mam kilka pytań :
jak się odkręca środkowy tunel
czy jeśli gąbki są całe to czy mogę je i tak zdrapać i nakleić nową gąbkę pod panele podłogowe?
czy trzeba demontować plastikowe przednie słupki nad kokpitem?
czy można coś pochrzanić w linkach ciegięł sterujących ogrzewaniem?
Rozumiem, że deskę mogę odsunąć i nie muszę jej całkowicie wyciągać z auta?
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki to niech pisze. Jutro o godzinie 9:00 start.
jak się odkręca środkowy tunel
czy jeśli gąbki są całe to czy mogę je i tak zdrapać i nakleić nową gąbkę pod panele podłogowe?
czy trzeba demontować plastikowe przednie słupki nad kokpitem?
czy można coś pochrzanić w linkach ciegięł sterujących ogrzewaniem?
Rozumiem, że deskę mogę odsunąć i nie muszę jej całkowicie wyciągać z auta?
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki to niech pisze. Jutro o godzinie 9:00 start.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Patrique,
Środkowy tunel jest przykręcony z tyłu pod popielniczką i z przodu pod zaślepką poniżej drążka zmiany biegtów. Jak go wyciągniesz to wtedy będzie tam śruba mocująca mieszek oraz chyba druga mocująca tunel środkowy przedni, odkrecasz je i wyciągasz mieszek i tunel przedni.
jasne, ze możesz, ja własnie dawałem taką gąbkę i super sie sprawuje
nie trzeba.
raczej w linkach nic nie pochrzanisz, ale uważaj żebyś gdzieś cięgna nie urwał w które wchodzi linka...
Deskę wyciąg całkowicie, będzie wygodniej, bo jak ją już poodkręcasz to czemu jej nie wyciągnąć na zewnatrz?
Powodzenia.
Środkowy tunel jest przykręcony z tyłu pod popielniczką i z przodu pod zaślepką poniżej drążka zmiany biegtów. Jak go wyciągniesz to wtedy będzie tam śruba mocująca mieszek oraz chyba druga mocująca tunel środkowy przedni, odkrecasz je i wyciągasz mieszek i tunel przedni.
jasne, ze możesz, ja własnie dawałem taką gąbkę i super sie sprawuje
nie trzeba.
raczej w linkach nic nie pochrzanisz, ale uważaj żebyś gdzieś cięgna nie urwał w które wchodzi linka...
Deskę wyciąg całkowicie, będzie wygodniej, bo jak ją już poodkręcasz to czemu jej nie wyciągnąć na zewnatrz?
Powodzenia.