Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] słabo pali

Post autor: hudy » 14 sty 2012, 22:03

Witam.Panowie od czasu wymiany rozrządu samochód z rana ciężko odpala.Przed wymianą palił na 1-2 obroty rozrusznika a teraz rozrusznik kręci 8-10 razy by odpalił.Samochód stoi w ogrzewanym garażu więc problemy z odpalaniem nie są winą mrozów.Co ciekawe jak odpalę samochód i od razu zgaszę to za drugim razem odpala od strzała.Tak samo się dzieje gdy zacznę odpalać,rozrusznik przekręci parę razy,puszcze kluczyk i za drugim razem odpalę od strzała.Jak już odpalę to odpala bez problemu czy gorący czy zimny.Zawsze pierwsze odpalenie ,po całonocnym postoju, jest utrudnione.Rozrząd założony oczywiście prawidłowo.Zastanawiam się nad kątem wtrysku czy może powodować takie jaja bo nieszczelności żadnej nie ma.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 14 sty 2012, 22:04

Obstawiam, że właśnie kąt się przestawił.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 sty 2012, 22:12

Przecież to jest podstawowa rzecz ustawienie kąta wtrysku po wymianie rozrządu a póżniej jak nie po może szukamy dalej ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2012, 22:20

Znajomy mechanik który robił mi rozrząd złamał nogę i odesłał mnie do jakiegoś swojego znajomego też mechanika.Gość specjalizuje się w pompach itd.Nie ma vaga ale zostawiłem mu samochód na cały dzień i stwierdził że wszytko jest dobrze ustawione a pali dalej do dupy.Także nie wiem gdzie szukać problemu...Da się bez vaga tak samo precyzyjnie ustawić kat jak za pomocą vaga??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 sty 2012, 22:26

Prawdopodobnie da sie ustawic za pomocą zegara wkręcając z tyłu pompy ale nie miałem do czynienia ale znajdziesz trochę informacji w necie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2012, 22:28

hudy pisze:Da się bez vaga tak samo precyzyjnie ustawić kat jak za pomocą vaga??
Tak, za pomocą czujnika zegarowego, ustawiasz tak jak zwykłego starego gruźlika.

Żeby Cię zdołować to mój samochód stoi na dworze, śniegu mamy z 20cm na dworze, świece żarowe mam odłączone zupełnie bo mi grzały caly czas i na akumulatorze z benzyny (czytaj małym i słabym akumulatorze) moje TDI pali od strzała w aktualną pogodę.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2012, 22:29 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 sty 2012, 22:28

hudy, W takim razie zmień mechaników. Jeżeli takie objawy pojawiły się po wymianie rozrządu... to albo przestawiony rozrząd, albo kąt wtrysku tak jak piszą chłopaki.
Mam nadzieję, że świece sprawne?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2012, 22:48

trepek pisze:Żeby Cię zdołować to mój samochód stoi na dworze, śniegu mamy z 20cm na dworze, świece żarowe mam odłączone zupełnie bo mi grzały caly czas i na akumulatorze z benzyny (czytaj małym i słabym akumulatorze) moje TDI pali od strzała w aktualną pogodę.
Nie musisz mnie dołować bo mój też tak pali no może nie aktualnie ale będzie znów tak palił <ok> a swego czasu jak były jeszcze mroźne zimy (jakieś 2 lata temu) przy -27 stopniach po całej nocy kręciłem go 5 sekund.Tu masz filmik ;-) a tu przy -12 także raczej niczym mnie nie dobijesz <ok> andi77, rozrząd na 100% nie jest przestawiony bo nawet sam sprawdzałem wszytko zgodne ze znakami.Zastanawiałem się tylko jak wygląda sprawa między vagiem a zegarem czy da się równie dokładnie ustawić.W poniedziałek wraca znajomy ze szpitala to może na jednej nodze coś mu się uda wskórać...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 14 sty 2012, 22:59

Da się równie dobrze ustawić zegarem co Vagiem. Sprawdź jeszcze czy nie masz powietrza w paliwie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2012, 09:09

Już sprawdzałem.Na początku myślałem że to właśnie wina wycieku bo lekko przewody przelewowe miałem mokre ale po wymianie jest nadal tak samo.Będę musiał podjechać do znajomego który mi robił rozrząd by sprawdził kąt.Chodź przecież po zblokowaniu pompy nie ma prawa się kąt przestawić...

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 15 sty 2012, 09:14

hudy pisze:Chodź przecież po zblokowaniu pompy nie ma prawa się kąt przestawić...
Teoretycznie nie ma, a w praktyce czasem sie lekko przestawi. Mi też się lekko rozjechal po wymianie rozrządu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2012, 09:42

No tak niekiedy teoria do praktyki ma daleko.No nic w poniedziałek będę kombinował.Jak znajomy będzie na wyciągu to pożyczę od niego zegar i będę dłubał.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 15 sty 2012, 09:55

Nie lepiej kabelek sobie kupić? Drogie to nie jest, a bardzo ułatwia życie.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 sty 2012, 10:01

hudy po co kombinujesz z zegarami :-/ znajdź kogoś z VAG-iem 10 minut i po robocie ;-) nie masz w pobliżu jakiegoś klubowicza? a do trepka daleko masz? aha załóż sobie jeszcze zawór zwrotny żeby paliwo się nie cofało po nocy ;-) bo wygląda na to że kąt do bani i długo kręci żeby paliwo zassać :roll:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2012, 16:41

No włąsnie nie ma nikogo z vagiem.Do trepka nie mam daleko ale nie mam kiedy podjechać.Zawór zwrotny mam zamontowany także paliwo się nie cofa.A co do samego vaga to nie wiem czy jest mi potrzebny gdyż mam samochód na boschu i dużo to ja tam nie zdziałam a np kąt co chwile się nie ustawia.A druga sprawa to nie mam laptopa <ok>

Aha jeszcze jedno czy kat wtrysku ustawia się na ciepłym czy na zimnym silniku??

Dziś jeszcze zauważyłem że jak odpali to na sekunde lub dwie chodzi nierówno no i troszke mocniej kopci jak odpalam...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 16:48 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl