Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 20VQ] zreanimowane!!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

[90 2.3 20VQ] zreanimowane!!!!

Post autor: Quon » 24 wrz 2007, 12:30

Cześć, najwyższy czas zdać relację z ponad 7 m-cy reanimacji Perły.
Jak część z Was może pamięta w lutym nabyliśmy wraz ze szwagrem sztukę w opłakanym stanie. Jedynie buda była prawie ok. Potworne odgłosy z napędów zakończyły się unieruchomieniem auta na mieście – okazało się że ukręcił się mr Torsen (oczywiście nie sam się, przez 17 lat kilku właścicieli skutecznie mu w tym pomogło). Auto stanęło na kołkach. Podczas poszukiwania nowej skrzyni lub samego mr Torsena napotykaliśmy tzw. kible za chore pieniądze z takimi luzami, że głowa boli. Pewnego dnia cudem trafiliśmy na nową (czytaj nigdy nie używaną!!) skrzynię za akceptowalne pieniążki. Jednak żeby nie było różowo, skrzynia jest z przełożeniem 35/9, co do naszego dyfra 37/9 ma się słabo. Rozpoczęliśmy poszukiwania dyfra, co dopiero miało być wyzwaniem. Okazało się, że do naszego sedana pasuje jedynie (bez przeróbek) dyfer od Coupe 2.8 lub od Sporta. Mieliśmy możliwość zakupu sztuki od Sporta, ale jak sobie przypominam cenę, to do dziś przechodzą mi ciarki po plecach. Szukaliśmy tego dyfra ponad 5 m-cy – i się udało. W trakcie z auta wyleciała chłodnica i sprężarka klimy, tony niepotrzebnych kabli, jak również wymieniono kilka podzespołów o których napiszę poźniej. Zakupiliśmy wersję dyfra z Coupe 2.8 od człowieka, który kupił go wcześniej na allegro do swojego avanta (oczywiście był za krótki). Wsadziliśmy skrzynię i diff – auto zjechało z kołków na próbę i okazało się że już nic nie stuka i nie puka. Na koniec zostawiliśmy sobie tłumik. Stary nadawał się wyłącznie do utylizacji. Zakupiliśmy 3mb kwaśnych rurek 2,5”, końcowy tłumik do s2, też kwaśny, robiony pod wyścigi górskie. Zleciliśmy pracę specowi od kwaśności i z pominięciem katalizatora i tłumika środkowego zleciliśmy zadanie. Panowie – co to był za dźwięk. Jestem stałym bywalcem na rajdach, ale czegoś takiego to nie słyszałem. Żeby nie stracić dowodu rej. można było jeździć do 2tyś, a potem po prostu piekło. Ponownie zleciliśmy specowi wspawanie katalizatora w miejsce po środkowym tłumiku i jest bajecznie (spróbuję coś nagrać i wsadzić), bardzo rasowo ale bez ryzyka utracenia kwitów.
Auto było dopieszczane do ostatniego piątku późno wieczorem. Do wtedy od lutego zrobiliśmy jakieś 170-200 km. W nocy szwagier wystartował do mnie do W-wy i polecieliśmy w sobotę rano do Płocka na ostatnią rundę RSMP(jako kibice). Jestem całkowicie zakochany w tym aucie. Zrobiliśmy 520 km, poszło prawie 70L. paliwa. Auto nie jest sprinterem (w porównaniu do seledynowego upokorzyciela), lecz jego możliwości trakcyjne, hamowanie, rozpędzanie po 140km/h wzbudza szacunek, no i ten dźwięk – bajka. Zabrany zestaw kluczy najpilniejszej potrzeby i płyny ustrojowe okazały sie niepotrzebne.
A teraz pozwolę sobie na listę przeprowadzonych prac:
prostowanie felg, opony lato, wtryski, świece, olej silnikowy, olej dyfra, klucz do dyfra, wszystkie łożyska kół, wszystkie klocki i tarcze, krzyżak wału, łożysko amortyzatora przód lewy, tuleja wahacza przód prawy, filtr powietrza i oleju, osłona przegubu przód prawy, łącznik stabilizatora przód lewy, poduszka silnika 2szt, pasek rozrządu, rolka, pompa wody, pasek klinowy, płyn hamulcowy, reperaturki zacisków 4szt, klucz do zacisków, linka ręcznego 2szt, sworzeń wahacza tył 2szt, przewody zapłonowe, płyn do chłodnicy, felga + opona na zapas, płyn do wspomagania, maglownica, amortyzator drgań maglownicy, konserwacja podwozia, rury na tłumik, tłumik końcowy, dyfer CAU, zaciski hamulcowe tył, wzmocnienia drzwi od Competition, poduszka amortyzatora przód prawy, końcówka drążka, gumki mocowań tapicerki drzwi, zszywanie fotela kierowcy, masa spinek, włączników, śrubek, podkładek, nakrętek, żarówek, wyprana cała wykładzina środek i bagażnik, odświeżone fotele i kanapa. Na koniec oczywiście zrobiona została ścieżka diagnostyczna, wszystko zostało ustawione wg książki, a test amortyzatorów musiał zostać powtórzony, bo diagnosta stwierdził, że to niemożliwe: 83% z przodu ze skokiem po 19mm na obu(!!!!) i 82% i 84% i skok 27 i 23mm z tyłu. Po powtórce wyszło to samo. Do końca miesiąca musimy wykupić ubezpieczenie, za chwilę opony zimowe. Chcemy kupić jeszcze fotele (te z napisami quattro), nie możemy zdzierżyć tych skórzanych (nie trzymają na boki), listwę drzwi tył lewe, lewa listwa próg zewnętrzna, szyba przednia (pęknięta), zamek klapy bagażnika no i chyba na zimę będzie lalka.

pozdro
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2007, 13:44 przez Quon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 wrz 2007, 13:12

Mój szacuneczek i uznanie. Zapraszam na spot w W-wie w najblizszym terminie..

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 24 wrz 2007, 14:37

Quon, Doc jest pod dużym wrażeniem. Świetna robota. Chętnie zobaczyłbym fotki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2007, 14:43

Podziwiam zapał :-> Jeszcze jakieś fotki by się przydały.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 wrz 2007, 19:20

Podziwiac i czekać z niecierpliwieniem na fotki :-D

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 24 wrz 2007, 19:51

Opisł obszerny i wyczerpujący nic tylko czekać na zdjęcia jak wygląda wasze autko.Respekt co do wytrwałości i włożonej pracy w Auto

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 wrz 2007, 20:00

Matko Jedyna... ile Cię to kasy kosztowało? :-)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 24 wrz 2007, 20:03

Aaaaa to Twoja biała perła stała na odcinku w Malanowie Starym :-P

Fajny zrobiłeś unik przed tym wieśniakiem, który wyjechał Ci calibra na Twój pas :mrgreen:

Czemu wywaliłeś klimę :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 25 wrz 2007, 09:02

jmm pisze:Aaaaa to Twoja biała perła stała na odcinku w Malanowie Starym :-P

Fajny zrobiłeś unik przed tym wieśniakiem, który wyjechał Ci calibra na Twój pas :mrgreen:

Czemu wywaliłeś klimę :shock: :shock:
EEEEEE, widzę że się widzieliśmy. Było trochę nerwa. Co za typ. Wyczekał, aż jego pas się zwolni i sobie wyjechał na LEWY pas gdzie my już byliśmy, z telefonikiem przy głowie. Bidny jak się zorientował co się dzieje włączył wycieraczki, ręka wpadła w kierownicę a na twarzy zdziwienie jakby obcego zobaczył. Na szczęście się udało.

Klima wyleciała, bo za ciężka była, a i auto więcej będzie pracować w zimie. Będziemy pracować jeszcze na wagą auta w rozumieniu amatorskim. Może jeszcze maska wyleci na zamiennik z laminatu może.

Co do kosztów - to napiszę tylko - dużo. Jednak przed zakupem auta podjeliśmy wspólnie decyzję, że spróbujemy doprowadzić do serii, może ciut więcej, a auto nie znajdzie się już w następnych rękach, także obaj jesteśmy wyklęci przez żonki.

Foty będą, nagranie gangu też, ale najpierw muszę odsłużyć w domu kilka wypraw rowerowych, montaż jakiegoś obrazka a dzień już krótki. W weekend będzie chwila - się postaram.

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 26 wrz 2007, 22:41

Duze uznanie za cierpliwość i ogrom wlożonej pracy - szacunek!!! ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 27 wrz 2007, 23:12

Gratuluje wynikow i podziwiam za wytrwalosc. Szacunek. czekam na fotki no i na ten dzwiek :-D

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 29 wrz 2007, 21:51

Jak ja lubię takie niusy. :-D
Brawo.

jacu78

Post autor: jacu78 » 30 wrz 2007, 00:46

Jak dasz radę zapodaj zdjęcia przed i po reanimacji... będziemy mieli porównanie.
Sporo pracy włożyliście...

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 30 wrz 2007, 10:32

Noo i to się chwali :-D Respect dla Ciebie i Szwagra :mrgreen:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 02 paź 2007, 13:36

będe jakies fotki :roll: :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl