Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 22:48

UKI_XX pisze:AB4, dobrze mówisz bo nagrzewnica może być zabita kamieniem wewnątrz lub śmieciami na zewnątrz, tylko wtedy słabo by z nawiewów dmuchało ;-)

zupens, też tak robiłem zeszłej zimy i po dwóch godzinach walki z -20*C miałem ledwo +5*C, wszystko zależy ile tego kamienia tam się znajduje dlatego najskuteczniej jest pojeździć kilka dni z odkamieniaczem, tylko jest jeden problem.. środki takie mogą być szkodliwe jak się ich długo używa a kwasek cytrynowy powoli sobie kamień wsuwa i nie niszczy silnika ;-)
Wiesz mam jakieś porównanie mianowicie Avant brata,u niego pierwszy stopień nawiewu na max ogrzewaniu prawie parzył w pysk,a u mnie na 2 stopniu porażka,ale po oczyszczeniu,hajcuje w piecu aż miło.

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 30 wrz 2010, 06:10

no to sypać kwasu później płukanko, świeżego płynu wlać i śmigać :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [B4 1.9 tdi] układ chłodzenia, ogrzewanie barzdo słabe

Post autor: UKI_XX » 07 paź 2010, 20:56

szkodnik pisze: No to sprawdzian czas zacząć!!! Dziś wsypałem 4 torebki kwasku i pojeżdżę zobaczę!
Dam znać jakie będą rezultaty.
obawiam się że to będzie za mało, dziś przy wymianie króćca z tyłu głowicy natknąłem się na znaczną warstwę kamienia, wcześniej traktowałem samą nagrzewnicę octem i kwaskiem (na gorąco) potem na cały układ chłodzenia dałem 5 opakowań kwasku przez kilka dni i jednak całego kamienia nie zjadło, podejrzewam że przydałoby się ten zabieg powtórzyć jeszcze jakieś 2-3 razy ale jak na razie ilość ciepła mi wystarcza ;-)

DigiArt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:23

Post autor: DigiArt » 08 paź 2010, 13:53

Koledzy pomóżcie bo też mam problem... ogrzewanie jest do bani ;/ jeszcze ze 3 miechy temu jak włączyłem ogrzewanie to aż parzyło a teraz praktycznie nic... temp na silniku w normie a wieje chłodem do środka;


Gdzie tego kwasku wsypać do zbiorniczka od borygo?? czy może iść z tym do mechanika... jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy... :-( :-?

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 08 paź 2010, 14:07

Kolego, a moze Ci linka od sterowania klapka spadla? albo cos z tej dziedziny, najpierw trzeba by to sprawdzic, bo nie wiem czy w czasie 3 miesiecy by sie tak nagrzewnica zapchala kamieniem.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 08 paź 2010, 14:18

albo gąbka na klapce od sterowania ciepłym/zimnym powietrzem

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 wrz 2011, 20:13

ja już miałem i nawet 110

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 sty 2012, 12:32

u mnie auto sie grzeje ale mam pytanko czy jak mam zabita chłodnice czy da mi coś jak dam kwasku cytrynowego tyle że mam zalany Prestonem

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 sty 2012, 12:47

Ja zrobiłem w ten sposób miałem słąbe ogrzewanie i sobie w mawiałem że klekoty tak maja
a więc tak
z ciągłęm węże od nagrzewnicy podłączyłem kawałek węża, wydmuchałem ze środka nagrzewnicy płyn wlałem domestos odczekałem 10-15 minut potem podłączyłęm wąż z kranu wypłukałem nagrzewnice w jedną i drugą stronę i jeszcze raz powtórzyłem operacje na drugiej rurce od nagrzewnicy i efekt bezcenny naprawdę pomogło.Teraz ustawiam klimatronik na 23 stopnie i w środku jest upał oczywiscie wszystko sprawne (termostat )

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

Post autor: Mamber » 11 mar 2012, 19:50

Panowie ..
mam taki problem, wolno mi łapie temperaturę, tak do 70 stopni 15-20 min, później do 90 ciężko, chyba że jadę na autostradzie i długo to widzę, ale dzisiaj pojechałem 4 km, temperatura szybko do 60 później była ta kreska przed 90, i stanąłem i chwilę lekko czasem gazu dawałem, i było 90, otworzyłem maskę, czekam i czekam a wentylatory się nie załączyły, może ponad 90 ma być, lekko było i nic, a jak odpalę audi to jak tylko złapię temperaturę to minimalną to wąż dolny i górny ciepły a później gorący, chłodnica gorąca, termostat może czujnik? jak mam to sprawdzić najprościej, nie za bardzo się znam proszę o wskazówki co kolejno i jak sprawdzić, a w aucie po chwili jazdy już jest cieplutko jak włączę to ogrzewanie, po 2 km jazdy ciepło, hm moje gg 2164956 proszę o pomoc,
dzieki all!
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 21:15 przez Mamber, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 11 mar 2012, 19:55

Wentylatory u mnie włączają się od 94 stopni pierwszy bieg, potem drugi od ok. 102 stopni.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 11 mar 2012, 19:56

no ale mi nie łapie na trasie 90 stopni tylko jak przygazuje na postoju a na trasie tez ale rzadko ma ta temperature a diesel ten motor podobno najlepiej spala i czesci silnika pracuja przy tej 90 stopniach, i niby ma sie trzymac ta temperaturka, hmm

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2012, 20:03

W trasie to raczej ciężko będzie Ci złapać 90 stopni i więcej bo sam pęd powietrza chłodzi Ci chłodnicę, także wentylatory się nie włączą

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 mar 2012, 20:07

TDI generalnie bardzo słabo się nagrzewa. Nawet jak wymieni się termostat to tez nie zawsze jest tak jak być powinno, stąd od 1994r zaczęto stosować dogrzewanie (!) układu chłodzącego poprzez 3 świece żarowe.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 11 mar 2012, 20:10

no ale w mieście, już 90 powinno być, trochę się tym martwię, gdzieś czytałem, że jak tylko wskazówka temp się ruszy lekko złapie te 50 stopni, to chłodnica ma być zimna i wąż u góry, nie wiem czemu ale tak pisali, a jest dosyć ciepła a wąż gorący, i pisali że termostat, może mi ktoś wyjaśnić, jak będzie z temperaturą jak np w aucie w środku w aucie włączę ogrzewanie ciepłe i zimne jak się zachowa temperatura, spadnie wzrośnie?
i dlaczego tak jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl