Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 19 mar 2012, 20:46

No właśnie jak na zapłonie wcisnę pokrętło od ustawienia podświetlenia to pokazują się kontrolki, ale nie ma komunikatu o prędkości.
Ale jest OK to nie jest jakoś mi zbytnio potrzebne. Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2012, 20:56

Czyli co pokazuje ikonkę km/h?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 19 mar 2012, 21:07

Nie pokazuje w ogóle właśnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2012, 21:45

No to nie ma tej funkcji. Ale numer podaje że powinno być.

Czyżby rzeźba? obudowa z nowego środek starego. Szkoda że tego nie można sprawdzić :-/

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 20 mar 2012, 18:42

Czy ktoś mogłby podsunąć zasade działania kontroli ciśnien w AC 4 cyl i v6? Mam zamiar dostwosować v6 do 4 cyl ale jedyne co znalazłem to ze jrst inaczej i nie pasuje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2012, 21:36

Odpuść cobie :mrgreen: ja to męczyłem. Jest możliwe ale trzeba dodatkową elektrykę powielacz impulsów zbudować bodajże 1,5x

Zasada
4cyl- 4imp/obr
6cyl- 6imp/obr

W r4 jest dynamiczna przy 8800imp a w 6v jest przy 13200imp około bo tak z głowy strzelam. Wszystko idzie obliczyć.

czyli zakładając z v6 do r4 będziemy mieli kontrole przy 3300 obr/min a jeżeli obrotnie r4 do v6 to przy 1450 obr/min

Zrobiłem skrótowo wymieniłem czujnik na 2,5 bar dla lepszego zabezpieczenia ale to nie to <osohozi> bardzo mało osiągamy takie obroty w trasie z długą skrzynią.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 11:45

Ale cały problem ma się o to, że czujnik ciśnienia w momencie sprawdzenia czy jest z niego masa, nie daje tej masy, bo sa za małe/wysokie obroty niz w oryginale tak?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2012, 20:11

O to że przedział 3300 w z wyż jest bardziej mało osiągalny, wykorzystywany niż 2200.

Do tego trzeba doliczyć zwłokę 3sek na reakcje AC i wychodzi kaszana.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 20:22

Czyli doprecyzujmy, sam problem jest dlatego, że AC od V6 sprawdza w R4 obroty przy 3300 zamiast 2200? Mam rację? Teoretycznie po przekroczeniu 3300 obr olejarka zgasnie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2012, 20:46

I tak i nie.

teoretycznie olejarka nie zgaśnie bo się nie zaświeci <ok> czujnik zareaguję 1,8 przy 1500obr ale dla ac to kontrola będzie przy 3300 wiec to duża rozbieżność.

Czyli zabezpieczenie jest ale to tak jak byś nie miał rozumiesz?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 21:17

Nie rozumiem, poniewaz, nie znam dokładnie zasady działania tego ustrojstwa. Rozumiem ze rozchodzi sie o to ze jezeli przy tych niby 3300 dostanie sygnał z czujnika poprawny sygnał tzn mase to dla niego nie bedzie wystarczające ? Łopatologicznie chciałbym zeby ktos mi wytłumaczył. Bo przeciesz masa z czujnika jest taka sama przy 1500 jak i 3300 . Chyba ze to chodzi o to zeby ta masa była zdjeta z AC w momencie kiedy bedzie miał te 3300 obr (V6)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 mar 2012, 22:13

karolas123 pisze:Chyba ze to chodzi o to zeby ta masa była zdjeta z AC w momencie kiedy bedzie miał te 3300 obr (V6)
wlasnie tak, na jednym sie pojawia a na drugim pinie znika, na postoju czujniki sa odwrotnie zmasowane niz na biegu jalowym i jeszcze inaczej jak ma wysokie obroty silnik, ot cala zasada MC/AC

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 22:54

To znaczy nadal nikt nie precyzuje. Ja musze wiedziec dokładnie wtedy bede wiedział co zrobic.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2012, 22:59

Sam już się pogubiłem od pytań :mrgreen:

Są dwa czujniki jeden 0,4bar ten czujnik podczas kiedy silnik nie działa zwiera z masą. kiedy odpalimy na całym zakresie obrotów nie podaje masy. Krytyczny kiedy nie będziemy mieli w ogóle ciśnienia oleju.

Drugi w przypadku abt/abk 1,8 bar "załącza" masę kiedy przekroczy te ciśnienie, i w tym przypadku dla AC r4 minimum za jaki ustalił producent to 1,8bar przy 2200 obr

Czyli sumując

minimum 0,5bar na wolnych obrotach
minimum 1,8bar powyżej 2200obr

Czyli przy 3300 na tych silnikach powinno być około 2,5bar. Wkładając czujnik jak wyżej napisałem 2,5bar niby będzie ok. dobre ciśnienia.

Ale jadąc trasą w przypadku abt długa skrzynia to nigdy nie jesteśmy w stanie osiągać takich obrotów na silniku. Chyba że ciągle na blacie 150km/h

Druga sprawa jak wyżej napisałem AC ma zwłokę około 2-3 sekund czyli kiedy chwilowo przyspieszamy nie uwzględni nam w tym czasie jego aktywności braku ciśnienia.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 23:14

Ja akurat mam krótka skrzynie i to nie byłby najwiekszy problem. Chodzi mi o sam fakt tego ze rozwarcie tego czujnika musi nastąpic dokładnie przy 3300 obr? Jezeli rozewze wczesniej i po dojsciu do 3300 obr nie ma tej masy to wywali oliwiarke? Ok uścisle to.
AC V6 w r4
R4 auto zgaszone, jest masa na pinie AC, od niskiego cisnienia, swieci sie oliwiarka.
Zapalam auto mam jałowe obr Nie ma masy na zadnym czujniku AC siedzi cicho.
Dodaje gazu i w momencie osiagniecia przez silnik 1.8 bara dostaje masę na pin AC
Czyli teoretycznie do konca zakresu obrotów mam mase na tym pinie i kiedy mam 3300 obr to AC sprawdza cisnienie widzi masę i jest ok.

Ale to by wskazywało na to ze wszystko działa. Mowice ze nia dziala. Wiec problem polega na tym ze musze dostac masę na ten pin kiedy bede miał dokładnie 3300 obr tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl