[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Odpuść cobie :mrgreen: ja to męczyłem. Jest możliwe ale trzeba dodatkową elektrykę powielacz impulsów zbudować bodajże 1,5x
Zasada
4cyl- 4imp/obr
6cyl- 6imp/obr
W r4 jest dynamiczna przy 8800imp a w 6v jest przy 13200imp około bo tak z głowy strzelam. Wszystko idzie obliczyć.
czyli zakładając z v6 do r4 będziemy mieli kontrole przy 3300 obr/min a jeżeli obrotnie r4 do v6 to przy 1450 obr/min
Zrobiłem skrótowo wymieniłem czujnik na 2,5 bar dla lepszego zabezpieczenia ale to nie to <osohozi> bardzo mało osiągamy takie obroty w trasie z długą skrzynią.
Zasada
4cyl- 4imp/obr
6cyl- 6imp/obr
W r4 jest dynamiczna przy 8800imp a w 6v jest przy 13200imp około bo tak z głowy strzelam. Wszystko idzie obliczyć.
czyli zakładając z v6 do r4 będziemy mieli kontrole przy 3300 obr/min a jeżeli obrotnie r4 do v6 to przy 1450 obr/min
Zrobiłem skrótowo wymieniłem czujnik na 2,5 bar dla lepszego zabezpieczenia ale to nie to <osohozi> bardzo mało osiągamy takie obroty w trasie z długą skrzynią.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie rozumiem, poniewaz, nie znam dokładnie zasady działania tego ustrojstwa. Rozumiem ze rozchodzi sie o to ze jezeli przy tych niby 3300 dostanie sygnał z czujnika poprawny sygnał tzn mase to dla niego nie bedzie wystarczające ? Łopatologicznie chciałbym zeby ktos mi wytłumaczył. Bo przeciesz masa z czujnika jest taka sama przy 1500 jak i 3300 . Chyba ze to chodzi o to zeby ta masa była zdjeta z AC w momencie kiedy bedzie miał te 3300 obr (V6)
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wlasnie tak, na jednym sie pojawia a na drugim pinie znika, na postoju czujniki sa odwrotnie zmasowane niz na biegu jalowym i jeszcze inaczej jak ma wysokie obroty silnik, ot cala zasada MC/ACkarolas123 pisze:Chyba ze to chodzi o to zeby ta masa była zdjeta z AC w momencie kiedy bedzie miał te 3300 obr (V6)
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Sam już się pogubiłem od pytań :mrgreen:
Są dwa czujniki jeden 0,4bar ten czujnik podczas kiedy silnik nie działa zwiera z masą. kiedy odpalimy na całym zakresie obrotów nie podaje masy. Krytyczny kiedy nie będziemy mieli w ogóle ciśnienia oleju.
Drugi w przypadku abt/abk 1,8 bar "załącza" masę kiedy przekroczy te ciśnienie, i w tym przypadku dla AC r4 minimum za jaki ustalił producent to 1,8bar przy 2200 obr
Czyli sumując
minimum 0,5bar na wolnych obrotach
minimum 1,8bar powyżej 2200obr
Czyli przy 3300 na tych silnikach powinno być około 2,5bar. Wkładając czujnik jak wyżej napisałem 2,5bar niby będzie ok. dobre ciśnienia.
Ale jadąc trasą w przypadku abt długa skrzynia to nigdy nie jesteśmy w stanie osiągać takich obrotów na silniku. Chyba że ciągle na blacie 150km/h
Druga sprawa jak wyżej napisałem AC ma zwłokę około 2-3 sekund czyli kiedy chwilowo przyspieszamy nie uwzględni nam w tym czasie jego aktywności braku ciśnienia.
Są dwa czujniki jeden 0,4bar ten czujnik podczas kiedy silnik nie działa zwiera z masą. kiedy odpalimy na całym zakresie obrotów nie podaje masy. Krytyczny kiedy nie będziemy mieli w ogóle ciśnienia oleju.
Drugi w przypadku abt/abk 1,8 bar "załącza" masę kiedy przekroczy te ciśnienie, i w tym przypadku dla AC r4 minimum za jaki ustalił producent to 1,8bar przy 2200 obr
Czyli sumując
minimum 0,5bar na wolnych obrotach
minimum 1,8bar powyżej 2200obr
Czyli przy 3300 na tych silnikach powinno być około 2,5bar. Wkładając czujnik jak wyżej napisałem 2,5bar niby będzie ok. dobre ciśnienia.
Ale jadąc trasą w przypadku abt długa skrzynia to nigdy nie jesteśmy w stanie osiągać takich obrotów na silniku. Chyba że ciągle na blacie 150km/h
Druga sprawa jak wyżej napisałem AC ma zwłokę około 2-3 sekund czyli kiedy chwilowo przyspieszamy nie uwzględni nam w tym czasie jego aktywności braku ciśnienia.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja akurat mam krótka skrzynie i to nie byłby najwiekszy problem. Chodzi mi o sam fakt tego ze rozwarcie tego czujnika musi nastąpic dokładnie przy 3300 obr? Jezeli rozewze wczesniej i po dojsciu do 3300 obr nie ma tej masy to wywali oliwiarke? Ok uścisle to.
AC V6 w r4
R4 auto zgaszone, jest masa na pinie AC, od niskiego cisnienia, swieci sie oliwiarka.
Zapalam auto mam jałowe obr Nie ma masy na zadnym czujniku AC siedzi cicho.
Dodaje gazu i w momencie osiagniecia przez silnik 1.8 bara dostaje masę na pin AC
Czyli teoretycznie do konca zakresu obrotów mam mase na tym pinie i kiedy mam 3300 obr to AC sprawdza cisnienie widzi masę i jest ok.
Ale to by wskazywało na to ze wszystko działa. Mowice ze nia dziala. Wiec problem polega na tym ze musze dostac masę na ten pin kiedy bede miał dokładnie 3300 obr tak?
AC V6 w r4
R4 auto zgaszone, jest masa na pinie AC, od niskiego cisnienia, swieci sie oliwiarka.
Zapalam auto mam jałowe obr Nie ma masy na zadnym czujniku AC siedzi cicho.
Dodaje gazu i w momencie osiagniecia przez silnik 1.8 bara dostaje masę na pin AC
Czyli teoretycznie do konca zakresu obrotów mam mase na tym pinie i kiedy mam 3300 obr to AC sprawdza cisnienie widzi masę i jest ok.
Ale to by wskazywało na to ze wszystko działa. Mowice ze nia dziala. Wiec problem polega na tym ze musze dostac masę na ten pin kiedy bede miał dokładnie 3300 obr tak?