[Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50
Witam wszystkim prosze o rade , natomiast zrobily mi sie odpryski na nadkolu i mam pytanie do was -to miejsce zostalo oczyszczone zaszpachlowane ale zapomnialem dodac ze nie bylo podkladu i po zamalowanie wyszly odpryski wokół tego szpachlu ma pytanie jak to zrobic zeby bylo dobrze i czy podklad moze byc stosowany akrylowy jak ktos moze niech mi pomoze z gory dziekuje ......
[ Dodano: 2012-06-19, 22:10 ]
zapomnialem dodac czy podklad tez szlifuje sie jak tak jaki papierem wogole to prosze o kakret jestem początkującym dlatego fachowo nie pisze pozdrawiam,,
[ Dodano: 2012-06-19, 22:10 ]
zapomnialem dodac czy podklad tez szlifuje sie jak tak jaki papierem wogole to prosze o kakret jestem początkującym dlatego fachowo nie pisze pozdrawiam,,
Witka...!!!
Chciałbym całkowicie zmienić kolor mojego Avanta obecnie mam taki szaro grafitowy a chciałbym go wymalować na jakiś fajny odcień białego... obecna powłoka lakiernicza jest już styrana czasem... posiadam kompresor taki 26l wystarczy na malowanie poszczególnych elementów czy trzeba jednak załatwić większy... nie ma pośpiechu ale chciałbym to sam ogarnac
dajcie jakąś rade lub wypowiedź na ten temat
Chciałbym całkowicie zmienić kolor mojego Avanta obecnie mam taki szaro grafitowy a chciałbym go wymalować na jakiś fajny odcień białego... obecna powłoka lakiernicza jest już styrana czasem... posiadam kompresor taki 26l wystarczy na malowanie poszczególnych elementów czy trzeba jednak załatwić większy... nie ma pośpiechu ale chciałbym to sam ogarnac
dajcie jakąś rade lub wypowiedź na ten temat
Rysy na masce
Witam panowie ,jakiś debil przejechał mi czyms po masce i jest dość duza rysa na pół maski.Polecicie jakies warianty aby to pomalować.
Patrząc na pytanie to lakiernictwem raczej się nie zajmujesz więc polecam udać się z tym do fachowca w tej dziedzinie.
Oceni czy rysa jest do spolerowania (długośc "na pół maski" nie jest tu żadnym wyznacznikiem).
Jeśli będzie trzeba lakierować a cena za usługę będzie dla Ciebie za wysoka (wszak za maskę trzeba przeważnie wyłożyć trochę więcej niż za pozostałe elementy) pozostaje opcja kupna używki w stanie dla Ciebie akceptowalnym o takim samym kolorze (czyt. o tym samym kodzie koloru i podobnym kolorze).
Oczywiście kupno na odległość nie wchodzi w rachubę.
Oceni czy rysa jest do spolerowania (długośc "na pół maski" nie jest tu żadnym wyznacznikiem).
Jeśli będzie trzeba lakierować a cena za usługę będzie dla Ciebie za wysoka (wszak za maskę trzeba przeważnie wyłożyć trochę więcej niż za pozostałe elementy) pozostaje opcja kupna używki w stanie dla Ciebie akceptowalnym o takim samym kolorze (czyt. o tym samym kodzie koloru i podobnym kolorze).
Oczywiście kupno na odległość nie wchodzi w rachubę.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik
Mili Panowie, pozwolę sobie troszkę kopnąć temat do przodu
albowiem zdarzyło się że od kilku miesięcy pracuję w zakładzie blacharsko-lakierniczym i.. Nie ma nic gorszego niż poprawianie po domorosłych lakiernikach/kiepskich 'profesjonalnych' lakiernikach.
Zupełnie szczerze, po pół roku pracy nawet nie dotknąłem pistoletu, praca jest b trudna, b dokładna i trzeba wiedzieć ogromną ilość rzeczy. Naprawdę odradzam DIY w tym przypadku.. A dlaczego to jest bardzo drogie? (np 500 zł za zderzak). Np. trzeba bardzo porządnie zmatować element przed lakierowaniem - mówiąc 'bardzo porządnie' mam na myśli bardzo, bardzo porządnie. Jeżeli zostawiamy błyszczącą krawędź to potencjalnie tam lakier po prostu odpadnie, za rok, dwa - ale trzymał się nie będzie. Samo matowanie skomplikowanego zderzaka to i 5 godzin bywało.. Szpachlowanie wymaga umiejętności również, nie tyle co samego kładzenia co późniejszego wyprowadzenia na gładko. Zachowanie płaszczyzn i kształtów wymaga również dużo doświadczenia. Nawet, chłopy, marka papieru ściernego jest krytycznie ważna. Okazuje się że np. p 2500 od róznych marek to nie to samo... zdradzę że SIA robi bardzo dobre - ale szybko się zużywają. }
Później trzeba po samym lakierowaniu wyprowadzić pryszcze (bez DOBREJ komory nieuniknione) i je spolerować co.. też wymaga precyzji, uwagi i wprawy bo łatwo zrujnować nowo położony lakier. Technika polerowania świeżego lakieru to też zupełnie inna para kaloszy - jest bardzo miękki i podatny na przepalenia.
Pomyślałem że się podzielę bo to jest wiedza tajemna. Kilka słów z praktyki, podpatrzone u człowieka który fach ma w rękach dłużej niż niejeden z nas żyje
Pozdrawiam!
albowiem zdarzyło się że od kilku miesięcy pracuję w zakładzie blacharsko-lakierniczym i.. Nie ma nic gorszego niż poprawianie po domorosłych lakiernikach/kiepskich 'profesjonalnych' lakiernikach.
Zupełnie szczerze, po pół roku pracy nawet nie dotknąłem pistoletu, praca jest b trudna, b dokładna i trzeba wiedzieć ogromną ilość rzeczy. Naprawdę odradzam DIY w tym przypadku.. A dlaczego to jest bardzo drogie? (np 500 zł za zderzak). Np. trzeba bardzo porządnie zmatować element przed lakierowaniem - mówiąc 'bardzo porządnie' mam na myśli bardzo, bardzo porządnie. Jeżeli zostawiamy błyszczącą krawędź to potencjalnie tam lakier po prostu odpadnie, za rok, dwa - ale trzymał się nie będzie. Samo matowanie skomplikowanego zderzaka to i 5 godzin bywało.. Szpachlowanie wymaga umiejętności również, nie tyle co samego kładzenia co późniejszego wyprowadzenia na gładko. Zachowanie płaszczyzn i kształtów wymaga również dużo doświadczenia. Nawet, chłopy, marka papieru ściernego jest krytycznie ważna. Okazuje się że np. p 2500 od róznych marek to nie to samo... zdradzę że SIA robi bardzo dobre - ale szybko się zużywają. }
Później trzeba po samym lakierowaniu wyprowadzić pryszcze (bez DOBREJ komory nieuniknione) i je spolerować co.. też wymaga precyzji, uwagi i wprawy bo łatwo zrujnować nowo położony lakier. Technika polerowania świeżego lakieru to też zupełnie inna para kaloszy - jest bardzo miękki i podatny na przepalenia.
Pomyślałem że się podzielę bo to jest wiedza tajemna. Kilka słów z praktyki, podpatrzone u człowieka który fach ma w rękach dłużej niż niejeden z nas żyje
Pozdrawiam!
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik
Przydałaby się wiedza jeszcze jakimi sprayami dokładnie nie można lakierować a jakimi można. Jak robić zaprawki na odpryskach 1-3mm2 bez wyjeżdzania z tym na cały element.
Wstępnie mam zaplanowaną amatorsko-prymitywną naprawę, do tego mam możliwość obecnie zastosowania dobrze kryjącego dwu-składnikowego podkładu przemysłowego(Pędzlem jeśli można), bazę niestety w puszce spray nabitą w lakierni(50ml odlane osobno na zaprawki punktowe) i klar spray ale 2-komorowy. Pozatym mam możliwość posiadania r-stopa, mike sanders, jakiś podkład reaktywny(Mam znajomego, który zboczył na punkcie usuwania rdzy i konserwowania wszystkiego co mogłoby/lub gnije i pokupował tego typu rzeczy z wysokiej półki).
Czyli środki z wysokiej półki są, tylko kompresora brak.
Wstępnie mam zaplanowaną amatorsko-prymitywną naprawę, do tego mam możliwość obecnie zastosowania dobrze kryjącego dwu-składnikowego podkładu przemysłowego(Pędzlem jeśli można), bazę niestety w puszce spray nabitą w lakierni(50ml odlane osobno na zaprawki punktowe) i klar spray ale 2-komorowy. Pozatym mam możliwość posiadania r-stopa, mike sanders, jakiś podkład reaktywny(Mam znajomego, który zboczył na punkcie usuwania rdzy i konserwowania wszystkiego co mogłoby/lub gnije i pokupował tego typu rzeczy z wysokiej półki).
Czyli środki z wysokiej półki są, tylko kompresora brak.