Witam
Problem polega na tym, że gdy obroty silnika opadają w okolicach 2tys obrotów słychać wystrzały z tłumika(coś podobnego jak w samochodach wrc :] ). Nasila sie to gdy hamuję silnikiem przy zjezdzaniu z górki, wystrzały są wtedy wyraźnie głośniejsze.
Jednak przy jeździe z prędkością 120km/h hamując silnikiem do okolo 80km/h, paliwo kumuluje sie(tak mi sie wydaje) w tłumiku powodując wielki wystrzał, który raz już uszkodził tylnią część tłumika. Jedynie co moge zrobic to hamulac silnikiem dodawac troche gazu zeby wyrzucic jakby zawartosc tlumika, wtedy wystrzalu nie ma, albo jest mniejszy.
Na benzynie nie ma tego problemu, byłem u gazownika, nie znalazł żadnego problemu, poradził by wymienić swiece i przewody wysokiego napięcia, tak też zrobilem, niestety nic to nie zmieniło. Przeszukiwałem forum, niestety znalazłem tylko wątki z wystrzałem w dolot powietrza, co u mnie się nie zdarzyło przez rok występowania problemu.
Instalacja gazowa II generacji.
tutaj jest to przedstawione na filmiku, na którym zjeżdzam z górki, niestety nie udało mi sie, wychwycić wiekszego wystrzału, z przyczyn technicznych(predkość dla operatora kamery w bagażniku ).
http://www.youtube.com/watch?v=wNaKbKk08o0&feature=youtu.be
Na moje niefachowe oko paliwo nie powinno być podawane gdy jade "na biegu", a moim zdaniem kumuluje sie w wydechu po czym jest spalane w wydechu?!
co odpowiada za taki stan rzeczy?
-silniczek krokowy? - jeden z doratców tak swierdził
-żle ustawiony zapłon? - drugi rzucił(ale na benzynie jest ok, wiec chyba odpada)
-nieszczelności w sliniku?!
Autko ma przebieg okolo 270 tys przebiegu. Spalanie jest raczej w normie. 12-14l w trybie mieszanym, 10,5-11l na trasie.[URL=
[B4 ABK LPG] Wystrzały z tłumika
U mnie też słychać strzelanie z tłumika na LPG (instalacja I gen) ale tylko jak mam opuszczona szybę to słyszę, może jest za bogata mieszanka na LPG. Ja bym sprawdził ten zapłon, czy jest dobrze ustawiony, wg. książki jest 6 stopni ale można go o 2 stopnie przyspieszyć, tylko trzeba zastosować procedurę ustawienia zapłonu w ABK bo musi zablokować się sterownik jest o tym na forum. Na benzynie nie będzie tego problemu bo sterownik odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem, a na LPG już nie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kilka podobnych tematów może koledze pomogą
80-b4-20-abk-strzaly-na-lpg-t5079.html
b4-abk-strzaly-w-wydech-film-t45580.html
80-b4-20-abk-strzaly-na-lpg-t5079.html
b4-abk-strzaly-w-wydech-film-t45580.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To coś z regulacją gazu albo niesprawnym parownikiem, skład mieszanki podczas hamowania silnikiem jest zły przez co nie spala się ona w cylindrach tylko w wydechu.
Przy I i II generacji zawsze będzie się miało wystrzały w wydechu, chyba że ma się w miarę sprawny katalizator w którym mieszanka będzie się spalać (powodując jego wiele szybsze zużycie).
Przy I i II generacji zawsze będzie się miało wystrzały w wydechu, chyba że ma się w miarę sprawny katalizator w którym mieszanka będzie się spalać (powodując jego wiele szybsze zużycie).
Nie mam katalizatora....oznacza to ze nie ma wyjścia i zawsze bedzie strzelać?aldi pisze:To coś z regulacją gazu albo niesprawnym parownikiem, skład mieszanki podczas hamowania silnikiem jest zły przez co nie spala się ona w cylindrach tylko w wydechu.
Przy I i II generacji zawsze będzie się miało wystrzały w wydechu, chyba że ma się w miarę sprawny katalizator w którym mieszanka będzie się spalać (powodując jego wiele szybsze zużycie).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09