Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] Wystrzały z tłumika

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

[B4 ABK LPG] Wystrzały z tłumika

Post autor: dar3kg » 04 lip 2012, 11:35

Witam
Problem polega na tym, że gdy obroty silnika opadają w okolicach 2tys obrotów słychać wystrzały z tłumika(coś podobnego jak w samochodach wrc :] ). Nasila sie to gdy hamuję silnikiem przy zjezdzaniu z górki, wystrzały są wtedy wyraźnie głośniejsze.

Jednak przy jeździe z prędkością 120km/h hamując silnikiem do okolo 80km/h, paliwo kumuluje sie(tak mi sie wydaje) w tłumiku powodując wielki wystrzał, który raz już uszkodził tylnią część tłumika. Jedynie co moge zrobic to hamulac silnikiem dodawac troche gazu zeby wyrzucic jakby zawartosc tlumika, wtedy wystrzalu nie ma, albo jest mniejszy.

Na benzynie nie ma tego problemu, byłem u gazownika, nie znalazł żadnego problemu, poradził by wymienić swiece i przewody wysokiego napięcia, tak też zrobilem, niestety nic to nie zmieniło. Przeszukiwałem forum, niestety znalazłem tylko wątki z wystrzałem w dolot powietrza, co u mnie się nie zdarzyło przez rok występowania problemu.
Instalacja gazowa II generacji.

tutaj jest to przedstawione na filmiku, na którym zjeżdzam z górki, niestety nie udało mi sie, wychwycić wiekszego wystrzału, z przyczyn technicznych(predkość dla operatora kamery w bagażniku :) ).

http://www.youtube.com/watch?v=wNaKbKk08o0&feature=youtu.be

Na moje niefachowe oko paliwo nie powinno być podawane gdy jade "na biegu", a moim zdaniem kumuluje sie w wydechu po czym jest spalane w wydechu?!

co odpowiada za taki stan rzeczy?
-silniczek krokowy? - jeden z doratców tak swierdził
-żle ustawiony zapłon? - drugi rzucił(ale na benzynie jest ok, wiec chyba odpada)
-nieszczelności w sliniku?!

Autko ma przebieg okolo 270 tys przebiegu. Spalanie jest raczej w normie. 12-14l w trybie mieszanym, 10,5-11l na trasie.[URL=

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 04 lip 2012, 12:23

U mnie też słychać strzelanie z tłumika na LPG (instalacja I gen) ale tylko jak mam opuszczona szybę to słyszę, może jest za bogata mieszanka na LPG. Ja bym sprawdził ten zapłon, czy jest dobrze ustawiony, wg. książki jest 6 stopni ale można go o 2 stopnie przyspieszyć, tylko trzeba zastosować procedurę ustawienia zapłonu w ABK bo musi zablokować się sterownik jest o tym na forum. Na benzynie nie będzie tego problemu bo sterownik odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem, a na LPG już nie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lip 2012, 14:51


Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lip 2012, 15:02

To coś z regulacją gazu albo niesprawnym parownikiem, skład mieszanki podczas hamowania silnikiem jest zły przez co nie spala się ona w cylindrach tylko w wydechu.
Przy I i II generacji zawsze będzie się miało wystrzały w wydechu, chyba że ma się w miarę sprawny katalizator w którym mieszanka będzie się spalać (powodując jego wiele szybsze zużycie).

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: dar3kg » 05 lip 2012, 01:07

aldi pisze:To coś z regulacją gazu albo niesprawnym parownikiem, skład mieszanki podczas hamowania silnikiem jest zły przez co nie spala się ona w cylindrach tylko w wydechu.
Przy I i II generacji zawsze będzie się miało wystrzały w wydechu, chyba że ma się w miarę sprawny katalizator w którym mieszanka będzie się spalać (powodując jego wiele szybsze zużycie).
Nie mam katalizatora....oznacza to ze nie ma wyjścia i zawsze bedzie strzelać?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 lip 2012, 14:57

ja mam II generacje , mam przelotowy caly uklad wydechowy i nie mam katalizatora i nic nie strzela

trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: trejdmark » 05 lip 2012, 15:16

1. sprawdź mikser i jego średnicę i napisz tutaj.
2. sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu i go przyspiesz minimalnie ok 6st. w wypadku kiedy będzie dobry lub za późny to tym bardziej.
3. wyreguluj odpowiednio gaz u kogoś kto się zna, na analizator spalin i na sondę.

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: dar3kg » 06 paź 2012, 18:14

Podłaczyłem autko pod komputer zapłon ma wychylenie 6 stopni, wiec byłyby chyba ok, znajomy poradził, że może byc zle rozdzad wymieniony(przestawiony o jeden ząbek i to też może być przyczyna, może być?jeśli tak to rozbieram chłodnice i porobie fotki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl