Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Problem olejowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 09 cze 2012, 15:28

monkahead, Valvoline maxlife 10w40 to półsyntetyk.Ok,dam znać jak wymienię wszystko,ale być może mechanik założył jakieś najtańsze uszczelniacze,jakieś "Badziewie",teraz założę Elringi i zobaczymy jak będzie.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 09 cze 2012, 17:45

ja mam ten olej leje go od roku i nic sie z silnikiem dzieje cicho pracuje jest elastyczny i wcale go nie bierze polecam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 cze 2012, 23:09

KAROLEK22XX pisze:i wcale go nie bierze
a co wczesniej bral na innym oleju?

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 15 cze 2012, 05:27

jakiś kurde wynalazek po poprzednim właścicielu jeszcze miałem jak patrzyłem to 5l kosztowało okolo 90zł i to był 15w40

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 15 cze 2012, 12:24

ja zmieniłem z Gulf 15W40, na Motul 6100 10W40 przy przebiegu 360tys nie powiem silnik nadal bierze olej, ale tyle samo co 15W40 no i ciszej chodzi, zrobiłem też płukankę mało agresywnym środkiem przed wymianą nazwy nie pamiętam. Olej motul stosuje juz od kilku lat w różnych autach, jest też Motul 15W50 na bazie syntetycznej bardzo gęsty http://www.motul.auto.pl/index.php?p=171

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 16 cze 2012, 09:18

m@x1313, przy LPG chyba kazdy silnik bierze troche oleju. Kumpel kupil niedawno Jaguara, zrobil gaz u tego samego kolesia co ja i po jakims czasie zapalila mu sie w trasie kontrolka oleju. Okazalo sie ze ma niski poziom oleju. Nigdy tego nie sprawdzal bo auto wczesniej nie bralo oleju, a na gazie okazalo sie ze dolewa jakies 1,5 litra miedzy przegladami. Tylko ze tam jest V6 3.0 :mrgreen:

U mnie po remoncie silnika jest duza poprawa. Przed remontem 1L/1000km, po remoncie 0L/1000km ale widze ze po 6000km od remontu chyba znowu zapiekaja sie pierscienie na gazie bo ostatnio musialem dolac 0,5L. Najwidoczniej taki urok jazdy na LPG. W poprzednim aucie tez tak mialem po zrobieniu 100tys km na gazie. Olej w obu przypadkach to 15W40.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 03 lip 2012, 21:20

monkahead, No zmieniłem już olej z mineralnego na ten Valvoline maxlife 10w40,no i jak na razie jeżdżę już kilka dni i wszystko Ok,silnik jakby lżej pracuje,ciszej,jednym słowem olej Super,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 06 lip 2012, 13:39

tomek 74-35, to daj znac z czasem jak zuzycie tej oliwy.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 14:30

To może i ja się wypowiem. ;-) przed wymianą uszczelniaczy zaworowych dolewałem 5-6 litrów oliwy. Jako że spożycie było spore lałem Mobil s2000 10w40. Mimo że olej dolewałem często to podczas wymiany był czarny. Po wymianie uszczelniaczy zalałem właśnie Valvoline również 10w40. Zrobione mam na nim 5 tysi. Ani grama nie ubyło i co mnie zaskoczyło...olej jest czysty, zupełnie jak bym go wczoraj zalał.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 23 sie 2012, 00:00

monkahead, Już jeżdżę na tym oleju prawie 2 miesiące po wymianie i na bagnecie bez zmian,jak był zalany taki jest stan na dzień dzisiejszy,ten olej Valvoline Maxlife 10w40 jest na prawdę godny polecenia,pozdrawiam.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 23 sie 2012, 00:18

ja na nim latam 3 lata i polecam :D

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 29 cze 2014, 20:12

drodzy koledzy ja miałem problem z silnikiem2,6 abc brał litr na 700 kilometrów nie bawiłem się w remonty tylko w piątek 26 06 wymieniłem silnik i mam większy kłopot niż miałem nie wiem ile bierze oleju bo nie miałem kiedy to sprawdzić ale rano gdy odpaliłem silnik pojawił się siwy dymek tak z minutę póżniej spokój ale gdy dałem mu porządnie po gazie i przyjechałem do domu przeżyłem szok kopcił gorzej niż mój sprawdziłem kompresie na wszystkich cylindrach miał na wszystkich około 12 znam dobrze tego co mi sprzedał silnik wymontowany był w lutym i stał w garażu zanim go włożyłem do czerwca przy jeżdzie nawet 140 nie dymi tylko gdy ciągnę na każdym biegu do 6000 obrotów zgaszę go i za 10 minut jest znów ok POMÓŻCIE bo już zgłupiałem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 cze 2014, 20:54

Może wypala się jeszcze olej z wydechu...
V6ki tak mają bo mają luźno spasowane tłoki, więc musisz szukać czegoś w idealnym stanie albo remont. A najlepiej zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworowych. Albo zalej jakiś gęstszy olej typu 10W50

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 30 cze 2014, 06:58

zapomniałem dodać że ten silnik ma pełną książkę serwisową i przejechał 147000 kilometrów a jak to okazały by się uszczelniacze to gdzie ich szukać ile kosztuje wymiana i czy można wymienić je bez zdejmowania głowic

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2014, 08:24

djabeł pisze:jak to okazały by się uszczelniacze to gdzie ich szukać ile kosztuje wymiana i czy można wymienić je bez zdejmowania głowic
jak byś tak użył szukajki to dawno już byś wiedział, nawet na pierwszej stronie tego tematu jest napisane, a gdzie ich szukać hmm, no chyba najlepiej w sklepie motoryzacyjnym ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl