Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mgrio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2006, 07:52
Lokalizacja: Chełm

[80 B4 2.0 ABK]Problem z odpalaniem

Post autor: mgrio » 25 sty 2007, 13:59

Witam mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Auto kręci i zaskakuje na ułamki sekund - tak jak by brakowało paliwka - za 10 - 15 razem załapuje ale lekkie dodanie gazu go dławi. Jeśli zaskoczy i pochodzi chwilkę bez dawania gazu jest ok. Kolejna sprawa to że jak wyrzucę na luz to niekiedy dzieje się tak że obroty zawieszają się na około 2000 rpm
Czekam na podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 15:41 przez mgrio, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 25 sty 2007, 19:53

Witam

- sprawdż czy pompa paliwa podaje odpowiednie ciśnienie (3,2 bara)
- sprawdź regulator ciśnienia paliwa
- sprawdź sondę Lambda (może powodować chwilowe zawieszanie się na obrotach)
- sprawdź wtryski

Czyli musisz podpiąć go pod KTS-a i wtedy powinno pakazć Ci błędy.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

[B4 ABK 2.0 LPG] gaśnie cały czas

Post autor: kozik69 » 20 paź 2007, 16:12

witam

moj problem jest następujący:
samochód gaśnie po puszczeniu pedału gazu/wciśnięciu sprzęgła
jednym słowem - kompletnie nie trzyma obrotów, co praktycznie uniemozliwa jakąkolwiek jazdę
nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany - rzecz się dzieje i na gazie i na

benzynie
byłem już u 2 mechaników i każdy miał zagadkę :)
zobaczcie fotkę oraz miejsce, które zaznaczyłem - http://img514.imageshack.us/img514/4558/xxxxdo2.jpg - jak się nazywa ten element? to jest przepustnica? w każdym razie - w środku tego znajduje się mały ruchomy "dzyndzel" - tu najdziwniejsza sprawa - wszystko jest w porzadku, samochód jeździ normalnie gdy ten dzyndzel swobodnie się porusza - gdy się zaklinowywał przy lewej ściance samochód gasł non stop - jeden z mechaników powiedział, że w razie czego mogę ten dzyndzel "wypychać" śrubokrętem - i tak robiłem kilka razy w kryzysowych sytuacjach, ale nie ukrywam, że to było dość męczace, tym bardziej, że samochód wariował w najmniej oczekiwanym momencie teraz dzyndzel zatrzasnął się na dobre i nie ma siły, żeby go poruszyć
wiecie co może być przyczyną całej tej sytuacji? chciałbym mieć jakąś hipotezę, bo na jutro jestem umówiny z kolejnym mechanikiem :)

a może cały szkopuł tkwi w silniczku krokowym?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 20 paź 2007, 18:02

kozik69 pisze:a może cały szkopuł tkwi w silniczku krokowym
Gdybyś nie miał gazu, poradziłbym Ci zacząć od silnika krokowego, ale ponieważ masz gaz, a ja jestem wielkim przeciwnikiem gazowania auta, poczekaj na Danka ;-)
On oddycha nawet gazem, wiec powie Ci co i jak ;-)

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 20 paź 2007, 18:29

mam gaz pierwszy i ostatni raz
każdy następny to będzie jakiś diesel :)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 paź 2007, 19:16

no niestety ten element na zdjęciu to przepływomierz. Musiałeś mieć porządnego strzała na gazie i uległ on uszkodzeniu. Wymiana na nowy rozwiąże twoje problemy z wolnymi obrotami. Pozdrawiam.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 20 paź 2007, 19:32

Kiedyś miałem podobny problem. Ale go olałem. Mało tego odebrałem to jako wyzwanie. Zawziąłem się na samochód i powiedziałem sobie, że to przetrwam :mrgreen: I wiesz co zrobiłem: jeżdziłem ponad rok czasu bez wolnych obrotów. Na początku trochę trudno jest hamowac lewą nogą, ale do czego człowiek się nie przyzwyczaji ?
Opanowanie tego sposobuj jazdy ma jeden duży plus :mrgreen: , a mianowicie wsiadasz do każde BMW i palisz opony w miejscu :lol:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 paź 2007, 19:39

Doc pisze:poczekaj na Danka ;-)
On oddycha nawet gazem, wiec powie Ci co i jak ;-)

Tyle, że ten problem nie ma raczej nic wspólnego z gazunkiem :-P . Podejrzewam, że problem polega na uszkodzonym przepływomierzu.
To czy uszkodzenie powstało na skutek jakiegoś strzału w dolot to inna sprawa.
Kozik, widzę, że masz blosa, więc jednak strzał jest/był jak najbardziej możliwy. Gdybyś założył porządną sekwencję w porządnym zakładzie to nie narzekałbyś na gaz. A poza tym, żaden problem zdemontować instalację, nie będziesz musiał narzekać na gaz, tylko na co wtedy zwalisz winę :-) .

EDIT: widzę, że zanim wysłałem odpowiedź to już koledzy Ci wyjaśnili na czym polega problem :-)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 20 paź 2007, 20:30

Założył byś normalny mikser i klape i by chodzilo jak malina a tak ktoś na robił bigosu i masz teraz problemy , pozdr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 paź 2007, 20:58

Dodam jeszcze, że być może tak bliskie przy przepływce usytuowanie blosa w połączeniu ze słabym filtrowaniem gazu mogło się przyczynić do zacięcia przepływki, nasz gaz jest cholernie zanieczyszczony (zawiera sporo ciężkich frakcji) i mogło to spowodować, że te ciężkie frakcje osiadając na delikatnych mechanizmach przepływki spowodowały stopniowe blokowanie, aż doszło do takiej sytuacji.
Co prawda to moja teoria, ale myślę, że bardzo prawdopodobna.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 paź 2007, 21:50

Po obudowie filtra powietrza i silikonie widać, że kilka strzałów już było. Co do diagnozy to poprzednicy maja rację. Ja od siebie dorzucę tylko pytanie, czy zamontowanie blosa w tym miejscu jest zgodne z zasadami sztuki. Nie znam się dokładnie na blosie, ale sadzę, że jeżeli chcesz "wpiąć" się z gazem w tym miejscu dolotu - to znaczy za przepływomierzem, to musi być to mikser z kompensacją. Oczywiście mogę się mylić.
Przy sprawnej instalacji elektrycznej i dobrej regulacji w zupełności wystarczy umieszczenie zwykłego miksera przed przepływomierzem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 paź 2007, 22:06

Rurka kompensacyjna może być niewidoczna na zdjęciu. Faktycznie prościej jest zapakować mikser (również blosa) przed przepływką, jednak to jeszcze bardziej powiększa pojemność dolotu co potęguje skutki strzału :-( .

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 20 paź 2007, 22:56

panowie, dzięki za odpowiedzi
na pewno przydadzą mi się te informacje :)

co do fotki - nie jest to zdjęcie silnika mojej niuni - znalazłem je tu gdzieś na forum i po prostu z niego skorzystałem
teraz przyjrzałem się dokładniej i u mnie wygląda to zupełnie inaczej, ale miejsce o którym pisałem jest wskazane właściwie
jutro wrzucę foty spod maski mojej furki :)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 08:35

kozik69 pisze:
co do fotki - nie jest to zdjęcie silnika mojej niuni - znalazłem je tu gdzieś na forum i po prostu z niego skorzystałem
Człowieku jaja sobie robisz? Jak chcesz to my również możemy pomóc Ci "z przymrużeniem oka". Dobrze, że chociaż okazało się że nie masz diesla. :-D
Przecież w Twoim aucie może być zupełnie inaczej. Równie dobrze może się przycinać klapa przepływomierza, jak i klapka antywybuchowa, której nie ma na zdjęciu. Do tego wszystkiego obie te części są blisko siebie.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 21 paź 2007, 10:07

hehe, chodziło mi przede wszystkim o rozpoznanie elementu, a że nie miałem cyfrówki a musiałem działać na szybko to zapożyczyłem fotę ;)
cyfrówkę zdobyłem, tu zdjęcia spod maski:
http://img141.imageshack.us/img141/4329/76945989tq8.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/1759/29634691br2.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl