Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 paź 2007, 10:18

czyli nie na blosie tylko na mikserze i teraz nie wiadomo czy zacina się klapa antywybuchwa czy klapa przepływki. Ja jednak będę obstawiał przepływkę.Chyba że się mylę to mnie napewno ktoś poprawi :lol:

marf60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2006, 21:07
Lokalizacja: Biała Podlaska

Audi 80 [B4 2.0 ABK] Problem z odpalaniem.

Post autor: marf60 » 21 paź 2007, 11:01

Witam
Mój problem jest następujący:
Ostatnio codziennie z rana mam problem z odpaleniem auta na benzynie. Efekt jest taki, że zakręcę rozrusznikiem i silnik odpala na sekundę i gaśnie. Wygląda na to jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa, spalał tylko paliwo, które pozostało w listwie wtryskowej. Oczywiście w końcu po kilku próbach odpala w końcu normalnie, ale jest to dość denerwujące. Wcześniej tego nie było. Dodam, że przewody, świece i kupułka są nowe. Gdy silnik jest ciepły pali od strzała bez problemu. Co to może być??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 paź 2007, 11:06

Witam. Na początek czujnik temperatury do sprawdzenia i wtrysk rozruchowy. Może paliwo niedobre. Poszukaj trochę na forum bo było parę razy o tym pisane. Pozdrawiam

marf60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2006, 21:07
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marf60 » 21 paź 2007, 11:08

Ps. Zapomniałem dodać, że wymieniłem za poradą znajomego czujnik temperatury wtrysku rozruchowego - tzn. ten niebieski - bez efektu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2007, 11:53

Klapy p-wybuch. to ja tam nie widzę. W każdym razie również stawiam na uszkodzoną przepływkę.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 21 paź 2007, 11:56

jadę za chwilę do mechanika - jak tylko coś będę wiedział - od razu was poinformuję :)

no i jeszcze raz dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 paź 2007, 11:57

to zostaje sprawdzić wtrysk rozruchowy i ciśnienie paliwa.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2007, 12:03

Marf60, naprawdę było, i to niedawno, sporo na ten temat. Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa i regulatora ciśnienia na listwie, następnie wtrysk rozruchowy. Jak masz LPG to reset ECU i adaptacja na benie.

marf60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2006, 21:07
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marf60 » 21 paź 2007, 12:04

Jeszcze zapytam tylko czy ten wtrysk da się w razie czego regenerować czy szykować się na wymianę??

[ Dodano: 2007-10-21, 12:07 ]
W każdym razie dzięki za pomoc teraz trzeba się udać tylko do szamana - niech coś robi :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2007, 12:52

Obawiam się, że tylko wymiana. Ale najpierw sprawdź ciśnienie i regulator, oraz reset ECU.

DX-man
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 gru 2006, 09:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DX-man » 21 paź 2007, 17:25

Ja miałem identyczne objawy. Wystarczyło uszczelnić układ dolotowy i jak ręką odjął.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 paź 2007, 17:31

Ja miałem podobny problem ciężko odpalał z rana długo kręciłem i nie zapalał odrazu na wszystkie cylindry. U mnie pomogło to że odpalam rano nie czekając na wyłaczenie pompy aż wszystkie lampki pogasną tylko odpalam odrazu na pracujacej pompie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 21 paź 2007, 19:11

WOJTEK26, czyli wychodzi na to że problem musi tkwić w pompie paliwa lub regulatorze ciśnienia ?

marf60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2006, 21:07
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marf60 » 21 paź 2007, 19:15

A może z innej beczki??? Czy w pompie paliwa w ABK znajduje się zawór, który załóżmy, że nie trzyma paliwa i pompa po prostu nie nadąża. Przyszło mi to do głowy bo po pierwszym zakręceniu silnik na krótki czas zaskakuje i natychmiast gaśnie. I tak załóżmy do czterech razy zanim zapali. Później pracuje bez zarzutu.

[ Dodano: 2007-10-21, 19:18 ]
A jeśli chodzi o dolot to jest tip top - moja niunia lata też na LPG także inaczej być nie może.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 20:04

marf60 pisze:A może z innej beczki??? Czy w pompie paliwa w ABK znajduje się zawór, który załóżmy, że nie trzyma paliwa i pompa po prostu nie nadąża. Przyszło mi to do głowy bo po pierwszym zakręceniu silnik na krótki czas zaskakuje i natychmiast gaśnie. I tak załóżmy do czterech razy zanim zapali. Później pracuje bez zarzutu.

[ Dodano: 2007-10-21, 19:18 ]
A jeśli chodzi o dolot to jest tip top - moja niunia lata też na LPG także inaczej być nie może.
W pompie paliwa znajduje sie zaworek, który zatrzymuje ciśnienie paliwa w obwodzie. teoretycznie mogłaby to być jego przyczyna, lecz psuje się to bardzo rzadko. Po prostu podłącz manometr do obwodu i sprawdź jakie ciśnienie daje pompa i jak długo ono pozostaje w obwodzie po wyłączeniu silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl