[ABK] sonda lambda
[B4 ABK] Sonda lambda - na Pb nie pracuje, na gazie jest ok
Witam całe szanowne grono!
W skrócie opiszę mój problem.
Otóż w swoi ABK mam instalację gazową BRC Just (II gen.). Od jakiegoś czasu pojawia się następujący problem - jeśli silnik pracuje minimum 20-30 minut, to centralka LPG łapie błąd (migają diody, tzw. "latająca dioda").
Dzisiaj podłączyłem samochód pod VAG'a i co zauważyłem - podczas pracy na LPG sonda pokazuje na przemian wartości ~0,1V i ~1,04V. Natomiast podczas pracy na Pb wartość stoi w miejscu i wskazuje "0".
Zamieszczam linki do filmów (Blok pomiarowy 001; podczas nagrywania filmów kilka razy dodawałem gazu, co zresztą widać):
silnik pracujący na LPG -> http://w742.wrzuta.pl/film/3QLgLyYbSqh/lpg_audi_abk
silnik pracujący na benzynie -> http://w742.wrzuta.pl/film/7B7zY4DMJTD/audi_b4_abk_pb
Teraz pytanie, czy sonda padła? Jeśli tak, to czemu na gazie widać, że pracuje?
I jeszcze jedno, czas wtrysku jest chyba za wysoki, prawda? Mogłaby to tłumaczyć chyba zepsuta sonda.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
W skrócie opiszę mój problem.
Otóż w swoi ABK mam instalację gazową BRC Just (II gen.). Od jakiegoś czasu pojawia się następujący problem - jeśli silnik pracuje minimum 20-30 minut, to centralka LPG łapie błąd (migają diody, tzw. "latająca dioda").
Dzisiaj podłączyłem samochód pod VAG'a i co zauważyłem - podczas pracy na LPG sonda pokazuje na przemian wartości ~0,1V i ~1,04V. Natomiast podczas pracy na Pb wartość stoi w miejscu i wskazuje "0".
Zamieszczam linki do filmów (Blok pomiarowy 001; podczas nagrywania filmów kilka razy dodawałem gazu, co zresztą widać):
silnik pracujący na LPG -> http://w742.wrzuta.pl/film/3QLgLyYbSqh/lpg_audi_abk
silnik pracujący na benzynie -> http://w742.wrzuta.pl/film/7B7zY4DMJTD/audi_b4_abk_pb
Teraz pytanie, czy sonda padła? Jeśli tak, to czemu na gazie widać, że pracuje?
I jeszcze jedno, czas wtrysku jest chyba za wysoki, prawda? Mogłaby to tłumaczyć chyba zepsuta sonda.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo na VAG widzisz sygnał z emulatora sondy, aby sprawdzić czy działa na gazie trzeba się połączyć ze sterownikiem gazu albo sprawdzić jakimś zewnętrznym urządzeniem sygnał z sondy. A te migające diody to pewnie przez to że sonda nie działa też na gazie.Kamuś pisze:Dzisiaj podłączyłem samochód pod VAG'a i co zauważyłem - podczas pracy na LPG sonda pokazuje na przemian wartości ~0,1V i ~1,04V.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ok, jutro spróbuję resetu. Zastanawia mnie jeszcze, czemu samochód nie rejestruje żadnych błędów, skoro sonda ewidentnie nie daje sygnału na benzynie. Pojutrze będę miał interfejs do gazu, więc jeszcze trochę się rozjaśni sytuacja. A na razie serdecznie dziękuję za pomoc, jutro dam znać czy coś się zmieniło.
[ Dodano: 2012-10-10, 18:54 ]
Witam ponownie.
Zrobiłem tak jak kolega aldi radził. Odłączyłem klemę, odczekałem kilkanaście minut i z powrotem podłączyłem. Odpaliłem auto, poczekałem, aż silnik się nagrzał, podłączyłem VAG'a i :shock: Wykres napięcia sondy podczas pracy na benzynie malował piękną sinusoidę. Na LPG natomiast wykres wygląda tak samo, jak wcześniej, czyli jest "ostry".
Nie wiem w jaki sposób to pomogło, mam jednak nadzieję, że już tak pozostanie.
Więc pozostaje mi serdecznie podziękować za pomoc koledze aldi.
[ Dodano: 2012-10-10, 18:54 ]
Witam ponownie.
Zrobiłem tak jak kolega aldi radził. Odłączyłem klemę, odczekałem kilkanaście minut i z powrotem podłączyłem. Odpaliłem auto, poczekałem, aż silnik się nagrzał, podłączyłem VAG'a i :shock: Wykres napięcia sondy podczas pracy na benzynie malował piękną sinusoidę. Na LPG natomiast wykres wygląda tak samo, jak wcześniej, czyli jest "ostry".
Nie wiem w jaki sposób to pomogło, mam jednak nadzieję, że już tak pozostanie.
Więc pozostaje mi serdecznie podziękować za pomoc koledze aldi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aż tak drastycznej różnicy nie ma, ale gdy depnę do podłogi to czuć, że jest nieco słabiej.aldi pisze: Może masz problem z czymś innym bo uszkodzona sonda nie zawsze drastycznie pogarsza osiągi...
Przepływomierz jest na 100% sprawny - chodzi płynnie i gładko, regulowany był jakiś rok temu, a parę dni temu podczas sprawdzania tej nieszczęsnej sondy sprawdziłem również wartości jakie podaje przepływomierz - na wolnych obrotach ~14%, więc jak najbardziej w porządku.m_an_ie_k pisze:Kamuś, a miałeś kiedyś grzebane w przepływomierzu? może wymaga drobnej regulacji?
sprawdź czy przewody od sondy są cale i dobrze przewodzą,
i sprawdź czy sonda ma masę,
może gubi mas i stąd jej błąd,
jakimś długim przewodem połącz obudowę sondy z punktem masowym silnika i sprawdź czy sonda ożyje
ja u siebie musiałem poprowadzić dodatkową masę sondy bo z wydechu po drodze się gubiła, wiadomo, że w naszych leciwych autkach korozja robi swoje.
i sprawdź czy sonda ma masę,
może gubi mas i stąd jej błąd,
jakimś długim przewodem połącz obudowę sondy z punktem masowym silnika i sprawdź czy sonda ożyje
ja u siebie musiałem poprowadzić dodatkową masę sondy bo z wydechu po drodze się gubiła, wiadomo, że w naszych leciwych autkach korozja robi swoje.
[2.0 ABK] Nieszczelny wydech a wskazania sondy lambda?
Witam,
moje Audi 80 ABK około roku zaczęło więcej palić - skokowo, nagle o ok 2l/100 km (LPG II generacji). Walczę z tym, ale na razie przegrywam.
Na ostatniej wizycie na stacji diagnostycznej (przegląd rejestracyjny) diagnosta pokazał mi lekki przedmuch na połączeniu: rura wydechowa z silnika - katalizator (tuż przed sondą lambda). Twierdzi, że to jest przyczyną złych wskazań lambdy i zwiekszonego spalania, nawet przy II generacji LPG. Twierdzi, że zmniejszone ciśnienie spalin pod sondą wpływa na jej wskazania, komputer jest zaprogramowany na wyższe ciśnienie. Z kolei znajomy mechanik twierdzi, że te dwie rzeczy na siebie nie wpływają. Próbuję więc rozgryźć kto ma rację.
Pytania:
1. O ile wiem sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Przedmuch jest niewielki więc spalin jest trochę mniej, ale skład mają raczej taki sam. Czy sonda mierzy raczej skład spalin, czy ogólną objętość tlenu przelatującą pod nią?
2. Czy taki przedmuch (nie jest specjalnie wielki) może mieć wpływ na spalanie?
3. Jaka jest rola sondy lambda przy LPG II generacji?
Dodam, że spaliny przy jeździe na benzynie śmierdzą okrutnie. Na gazie jest niebo lepiej.
Auto ma szczelny dolot, świece w dobrym stanie, kupułka i palec wymienione, przewody WN w dobrym stanie. Reduktor zregenerowałem ale nie przyniosło to efektu w spalaniu. Przyspiesza normalnie, tzn. jest całkiem zrywne i nie obserwuję żadnych innych niepokojących rzeczy.
Co wy na to?
moje Audi 80 ABK około roku zaczęło więcej palić - skokowo, nagle o ok 2l/100 km (LPG II generacji). Walczę z tym, ale na razie przegrywam.
Na ostatniej wizycie na stacji diagnostycznej (przegląd rejestracyjny) diagnosta pokazał mi lekki przedmuch na połączeniu: rura wydechowa z silnika - katalizator (tuż przed sondą lambda). Twierdzi, że to jest przyczyną złych wskazań lambdy i zwiekszonego spalania, nawet przy II generacji LPG. Twierdzi, że zmniejszone ciśnienie spalin pod sondą wpływa na jej wskazania, komputer jest zaprogramowany na wyższe ciśnienie. Z kolei znajomy mechanik twierdzi, że te dwie rzeczy na siebie nie wpływają. Próbuję więc rozgryźć kto ma rację.
Pytania:
1. O ile wiem sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Przedmuch jest niewielki więc spalin jest trochę mniej, ale skład mają raczej taki sam. Czy sonda mierzy raczej skład spalin, czy ogólną objętość tlenu przelatującą pod nią?
2. Czy taki przedmuch (nie jest specjalnie wielki) może mieć wpływ na spalanie?
3. Jaka jest rola sondy lambda przy LPG II generacji?
Dodam, że spaliny przy jeździe na benzynie śmierdzą okrutnie. Na gazie jest niebo lepiej.
Auto ma szczelny dolot, świece w dobrym stanie, kupułka i palec wymienione, przewody WN w dobrym stanie. Reduktor zregenerowałem ale nie przyniosło to efektu w spalaniu. Przyspiesza normalnie, tzn. jest całkiem zrywne i nie obserwuję żadnych innych niepokojących rzeczy.
Co wy na to?