[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
slawek88yo, dzięki, musze jeszcze temu się przyjrzeć, czy trzyma cały czas powyżej tych 4tyś
jakby kogoś interesowało: https://audi80.pl/aah-problem-z-jazd ... 405,30.htm
czekam na sugestie
jakby kogoś interesowało: https://audi80.pl/aah-problem-z-jazd ... 405,30.htm
czekam na sugestie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze by było się przyjrzeć bo może być nieszczelność w jakimś wężu i podciśnienie ucieknie w zasobnika. Podciśnienie jest magazynowane podczas jazdy z przymkniętą przepustnicą bo z gazem w podłodze silnik nie wytwarza podciśnienia.
EDIT. A prawda AAH ma chyba vacuum pompę to podciśnienie wytwarza sobie cały czas.
EDIT. A prawda AAH ma chyba vacuum pompę to podciśnienie wytwarza sobie cały czas.
Witam. u mnie tez daje mocno z wydechu czy jest zimno czy ciepło jest dym. Auto nie bierze grama płynu, olej tez w normnie, a pomiedzy 4-5 tys auto nie chce jechac, do tego słychac że tak powiem dziwne pierdzenie w silniku powyżej 4tys, jak by powietrze lewo uchodziło. wydech jest szczelny uszczelki pod głowicami również, czy to może byc uszczelka od kolektora ssącego??
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jak skracanie nie działa to tak niestety jest że kula się do 4tyś obrotów a potem leci moc w dół.IC69 pisze:A skracanie dolotu Ci działa?edwin pisze:pomiedzy 4-5 tys auto nie chce jechac
Zobacz na pierwszy post i wykres z hamowni.
Moc (środkowa czerwona kreska) rośnie w miarę płynnie do 129-130KM a po 4tyś zaczyna spadać.
Poniżej wrzucam ci dla porównania wykres mojego AAH na dodatek z tej samej hamowni:
(moc to środkowa linia)
Mi wypluło ku ździwnieniu mojemu i wszystkich obecnych praktycznie fabrykę (Nm zabrakło jedynie 10).
Widać na moim wykresie że skracanie działa i w momencie dochodzenia do 4000 obrotów wzrost mocy zaczyna zwalniać a po przekroczeniu 4000obrotów silnik dostaje tak jakby kopa i wzrost jest bardziej pionowy i zaczyna dalej rosnąć aż do osiągnięcia mocy fabrycznej.
Tak samo na wykresie niutonometrów (górna linia). Przy 4000 obr jest dołek i po 4000 obr moment obrotowy znów wzrasta.
Można sobie porównać to z "fabrycznym" wykresem na którym jest podobnie (mniej dokładny wykres bo jest tylko poglądówka):
Tego dnia hamowało się Audi 100 C4 AAH Q i koleś też miał niedziałające skracanie i wykres mu wyszedł praktycznie identyczny jak w tym w pierwszym poście (1 wykres) (też coś około 128-129KM wyszło) tyle że z tego co pamiętam niutków wyszło mu trochę mniej.
Jak dla mnie to tak jak pisze IC69 - skracanie dolotu nie bangla.
Zasadę działa skracania dolotu i co on daje obrazuje idealnie filmik (od 50sekundy):
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków