Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 17 lis 2012, 12:00

U mnie tez dośc mocna daje z wydechu ale jak jest zimno na dworze, normalka, para wodna, jesli sie ma jeszcze pod maska V-ałke to sie nie dziw ze mocno wali z rury, bo bedzie dymiło 3x mocniej niz tym co maja 1.2 silnik w seinto <ok>

Brak katów tez daje ze wiecej tej pary bedzie.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 25 lis 2012, 10:53

panowie tak sobie wydumałem jeszcze, może być tak że po przekroczeniu tych 4 tyś obrotów, podciśnienie zaciąga siłownik i zaraz odbija go? jest to możliwe? czy jak zaciągnie to już musi trzymać...

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 25 lis 2012, 11:03

jak już zaciągnie to trzymać musi dopiero jak obroty spadną to siłownik powinien odbić, jest mozliwosc ze cos może z nim być nie tak

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 25 lis 2012, 11:44

slawek88yo, dzięki, musze jeszcze temu się przyjrzeć, czy trzyma cały czas powyżej tych 4tyś

jakby kogoś interesowało: https://audi80.pl/aah-problem-z-jazd ... 405,30.htm
czekam na sugestie ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 lis 2012, 11:47

Dobrze by było się przyjrzeć bo może być nieszczelność w jakimś wężu i podciśnienie ucieknie w zasobnika. Podciśnienie jest magazynowane podczas jazdy z przymkniętą przepustnicą bo z gazem w podłodze silnik nie wytwarza podciśnienia.

EDIT. A prawda AAH ma chyba vacuum pompę to podciśnienie wytwarza sobie cały czas.

Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

Post autor: edwin » 26 gru 2012, 12:20

Witam. u mnie tez daje mocno z wydechu czy jest zimno czy ciepło jest dym. Auto nie bierze grama płynu, olej tez w normnie, a pomiedzy 4-5 tys auto nie chce jechac, do tego słychac że tak powiem dziwne pierdzenie w silniku powyżej 4tys, jak by powietrze lewo uchodziło. wydech jest szczelny uszczelki pod głowicami również, czy to może byc uszczelka od kolektora ssącego??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 sty 2013, 15:47

edwin pisze:pomiedzy 4-5 tys auto nie chce jechac
A skracanie dolotu Ci działa?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 sty 2013, 15:05

IC69 pisze:
edwin pisze:pomiedzy 4-5 tys auto nie chce jechac
A skracanie dolotu Ci działa?
Jak skracanie nie działa to tak niestety jest że kula się do 4tyś obrotów a potem leci moc w dół.

Zobacz na pierwszy post i wykres z hamowni.
Moc (środkowa czerwona kreska) rośnie w miarę płynnie do 129-130KM a po 4tyś zaczyna spadać.
Obrazek


Poniżej wrzucam ci dla porównania wykres mojego AAH na dodatek z tej samej hamowni:
(moc to środkowa linia)
Obrazek

Mi wypluło ku ździwnieniu mojemu i wszystkich obecnych praktycznie fabrykę (Nm zabrakło jedynie 10).
Widać na moim wykresie że skracanie działa i w momencie dochodzenia do 4000 obrotów wzrost mocy zaczyna zwalniać a po przekroczeniu 4000obrotów silnik dostaje tak jakby kopa i wzrost jest bardziej pionowy i zaczyna dalej rosnąć aż do osiągnięcia mocy fabrycznej.
Tak samo na wykresie niutonometrów (górna linia). Przy 4000 obr jest dołek i po 4000 obr moment obrotowy znów wzrasta.

Można sobie porównać to z "fabrycznym" wykresem na którym jest podobnie (mniej dokładny wykres bo jest tylko poglądówka):
Obrazek

Tego dnia hamowało się Audi 100 C4 AAH Q i koleś też miał niedziałające skracanie i wykres mu wyszedł praktycznie identyczny jak w tym w pierwszym poście (1 wykres) (też coś około 128-129KM wyszło) tyle że z tego co pamiętam niutków wyszło mu trochę mniej.

Jak dla mnie to tak jak pisze IC69 - skracanie dolotu nie bangla.
Zasadę działa skracania dolotu i co on daje obrazuje idealnie filmik (od 50sekundy):

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 21 wrz 2013, 20:14

Tylko pozazdrościć koledze eSPe fabrycznych wyników...
U mnie skracanie dolotu działa a wypluwa tylko 136KM i chyba nikt z forum nie jest w stanie czegoś doradzić.
:( Kolego eSPe jaką kompresję masz na cylindrach ?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 wrz 2013, 19:19

Jak miałem robione hamowanie to jakieś pół roku wcześniej kolega Paweł_Olsztyn sprawdzał i wychodziło 12,5-13 bar.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 22 wrz 2013, 21:36

No to ja już nie wiem, totalna załamka, mój ma po 14 bar na każdym cyl i wypluwa po 136KM :( totalna załamka, chyba go zezłomuje. Nie wiem co może być przyczyną tego że nie chce iść... Ostatecznie może przepływomierz niedomaga ?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 wrz 2013, 21:43

poka wykres.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 22 wrz 2013, 21:55

Mój wykres jest na 6 stronie w tym wątku, prawie na samym dole.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2013, 12:05

Może wydech masz zapchany (np. rozsypany katalizator albo któryś tłumik rozsypał się wewnątrz).
Pewnie masz starsze AAH?, jakby było nowsze można by było zobaczyć na vagu ile powietrza pobiera silnik przy gazie w podłodze.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 12:11

Niestety 92r, katów brak, same puszki zostały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl