Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 gru 2012, 14:55

widmo pisze:Jednak sam wiesz, że silnik 1Z mi kilka ciekawych usterek które lubią denerwować mechaników
Raz miałem przypadek szarpania silnika, jak przy złym nastawniku, przez problemy z czujnikiem położenia wału. Człowiek uczy się całe życie ;-) Ciekawe co widział wtedy sterownik? Może obroty 2-3 razy wyższe i ciął dawkę?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 gru 2012, 15:05

to trza było czyścić go przy wymianie oleju i filtra oleju (lepszy dostęp jak filtr oleju odkręcony)
a nie tylko jeździć i lać paliwo :mrgreen: :mrgreen:

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 12 gru 2012, 16:56

Tak jak kolega stwierdził wersja z klimą. Rozumiem, że długo się nagrzewa, ale on praktycznie przy włączonej dmuchawie (wcale nie najwyższy bieg) nigdy nie osiąga 90 st. tylko koło 70-ciu. Także chyba w tym czujniku tkwi problem? (termostat wymieniony)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 gru 2012, 17:02

trepek pisze:Ciekawe co widział wtedy sterownik? Może obroty 2-3 razy wyższe i ciął dawkę?
odczyt z czujnika wzniosu iglicy na 3 cyl :P

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 12 gru 2012, 17:09

wolodi, nie martw się, ja miałem 1Z i w zimie zasłoniłem mu nawet grill żeby się szybciej grzał, i nawet na trasie ponad 100km.. nigdy nie dotarł do pełnych 90 st.
za to latem bez problemu a nawet i przekraczał ale potem wykryłem dla czego.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 gru 2012, 17:21

wolodi pisze:Także chyba w tym czujniku tkwi problem?
zmierz jego oporności i porównaj ze wzorcem


Czujniki zwłaszcza jak był jakiś zamiennik montowany może przekłamywać.

sprawdź przewody do czujnika i sprawdź jakie masz ich oporności
od wtyczki czujnika do ECU bo jeśli występują opornosci pasożytnicze to wtedy moze przekłamywać. Przewody te od ECU do wtyczki czujnika powinny miec oporność < 1 Ohm

A jaką temp pokazuje VAG w stosunki do temp na wskaźniku ?

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 15 gru 2012, 14:20

Podepne sie do tematu ,mam troszke inny problem jest to 1z z 95 z klima,dzis przy temp zewnetrznej dodatniej mialem temp 95st czyli pokazywalo mi w polowie 90 a pierwsza kreska!
Moje pytania;
1Temp plynu jest za duza?
2 wentylator u mnie zalacza sie juz prz 90st,dlaczego?
3Po zgaszeniu silnika wentylator przestaje chodzic,lecz gdy wlaczetylko zaplon zaraz zaczyna az wystudzi,co jest grane?
z gory dziei za info

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 00:59

krzysiek555,

1. Temperatura w 1Z powinna być w granicach 89 st. może trochę przekłamuje wskaźnik
2. Powinien się w tych okolicach uruchamiać
3. Tak powinno być

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 10:39

krzysiek555 pisze:2 wentylator u mnie zalacza sie juz prz 90st,dlaczego?
Wentylatory wstają przy ok. 95st.
Obsługuje je czujnik siedzący w chłodnicy.
krzysiek555 pisze:1Temp plynu jest za duza?
Co do temperatury to najlepiej sprawdzić vag-iem co komp pokazuje, bo na blacie nie zawsze jest pokazane jak na kompie.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 10:50

k3llys pisze:krzysiek555,

1. Temperatura w 1Z powinna być w granicach 89 st. może trochę przekłamuje wskaźnik
2. Powinien się w tych okolicach uruchamiać
3. Tak powinno być
czyli wentylator sie wylaczy jak auto sie zgasi,dla mnie to jest dziwne u rodzicow w abk chodzi dalej jak sie auto zgasi ,wylaczy sie dopiero jak ostudzi sie
Czyli w 1z tak ma byc?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 11:48

krzysiek555, dla mnie to normalne bo w 1Z i w AAH tak właśnie mi działało że się wyłączało z silnikiem, dla tego myślałem że tak ma być.. ale jednak chyba się mylę :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 11:56

Przy sprawnym układzie chłodzenia w takich temperaturach to wentylatory nie powinny się wcale włączać.
Ja jak jeżdżę zetorem już 3 lata to wentylatory wstały mi tylko raz, przy +30 i 50 min. w korku, więcej nigdy ich nie słyszałem, a wskazówka stoi na 90* jak zaczarowana.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2012, 12:11

krzysiek555 pisze:dla mnie to jest dziwne u rodzicow w abk chodzi dalej jak sie auto zgasi ,wylaczy sie dopiero jak ostudzi sie
bo w abk jest specjalny czujnik za to odpowiadający ale w zetorze może tego nie być.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 12:16

axell, a w moim zetorze bardzo często chodziły wentylatory :-/ a nie dostawał po du...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 12:34

k3llys pisze:a w moim zetorze bardzo często chodziły wentylatory
To jakiś powód tego musiał być, pewnie walnięty czujnik na chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl