Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 gru 2012, 14:55

widmo pisze:Jednak sam wiesz, że silnik 1Z mi kilka ciekawych usterek które lubią denerwować mechaników
Raz miałem przypadek szarpania silnika, jak przy złym nastawniku, przez problemy z czujnikiem położenia wału. Człowiek uczy się całe życie ;-) Ciekawe co widział wtedy sterownik? Może obroty 2-3 razy wyższe i ciął dawkę?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 gru 2012, 15:05

to trza było czyścić go przy wymianie oleju i filtra oleju (lepszy dostęp jak filtr oleju odkręcony)
a nie tylko jeździć i lać paliwo :mrgreen: :mrgreen:

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 12 gru 2012, 16:56

Tak jak kolega stwierdził wersja z klimą. Rozumiem, że długo się nagrzewa, ale on praktycznie przy włączonej dmuchawie (wcale nie najwyższy bieg) nigdy nie osiąga 90 st. tylko koło 70-ciu. Także chyba w tym czujniku tkwi problem? (termostat wymieniony)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 gru 2012, 17:02

trepek pisze:Ciekawe co widział wtedy sterownik? Może obroty 2-3 razy wyższe i ciął dawkę?
odczyt z czujnika wzniosu iglicy na 3 cyl :P

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 12 gru 2012, 17:09

wolodi, nie martw się, ja miałem 1Z i w zimie zasłoniłem mu nawet grill żeby się szybciej grzał, i nawet na trasie ponad 100km.. nigdy nie dotarł do pełnych 90 st.
za to latem bez problemu a nawet i przekraczał ale potem wykryłem dla czego.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 gru 2012, 17:21

wolodi pisze:Także chyba w tym czujniku tkwi problem?
zmierz jego oporności i porównaj ze wzorcem


Czujniki zwłaszcza jak był jakiś zamiennik montowany może przekłamywać.

sprawdź przewody do czujnika i sprawdź jakie masz ich oporności
od wtyczki czujnika do ECU bo jeśli występują opornosci pasożytnicze to wtedy moze przekłamywać. Przewody te od ECU do wtyczki czujnika powinny miec oporność < 1 Ohm

A jaką temp pokazuje VAG w stosunki do temp na wskaźniku ?

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 15 gru 2012, 14:20

Podepne sie do tematu ,mam troszke inny problem jest to 1z z 95 z klima,dzis przy temp zewnetrznej dodatniej mialem temp 95st czyli pokazywalo mi w polowie 90 a pierwsza kreska!
Moje pytania;
1Temp plynu jest za duza?
2 wentylator u mnie zalacza sie juz prz 90st,dlaczego?
3Po zgaszeniu silnika wentylator przestaje chodzic,lecz gdy wlaczetylko zaplon zaraz zaczyna az wystudzi,co jest grane?
z gory dziei za info

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 00:59

krzysiek555,

1. Temperatura w 1Z powinna być w granicach 89 st. może trochę przekłamuje wskaźnik
2. Powinien się w tych okolicach uruchamiać
3. Tak powinno być

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 10:39

krzysiek555 pisze:2 wentylator u mnie zalacza sie juz prz 90st,dlaczego?
Wentylatory wstają przy ok. 95st.
Obsługuje je czujnik siedzący w chłodnicy.
krzysiek555 pisze:1Temp plynu jest za duza?
Co do temperatury to najlepiej sprawdzić vag-iem co komp pokazuje, bo na blacie nie zawsze jest pokazane jak na kompie.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 10:50

k3llys pisze:krzysiek555,

1. Temperatura w 1Z powinna być w granicach 89 st. może trochę przekłamuje wskaźnik
2. Powinien się w tych okolicach uruchamiać
3. Tak powinno być
czyli wentylator sie wylaczy jak auto sie zgasi,dla mnie to jest dziwne u rodzicow w abk chodzi dalej jak sie auto zgasi ,wylaczy sie dopiero jak ostudzi sie
Czyli w 1z tak ma byc?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 11:48

krzysiek555, dla mnie to normalne bo w 1Z i w AAH tak właśnie mi działało że się wyłączało z silnikiem, dla tego myślałem że tak ma być.. ale jednak chyba się mylę :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 11:56

Przy sprawnym układzie chłodzenia w takich temperaturach to wentylatory nie powinny się wcale włączać.
Ja jak jeżdżę zetorem już 3 lata to wentylatory wstały mi tylko raz, przy +30 i 50 min. w korku, więcej nigdy ich nie słyszałem, a wskazówka stoi na 90* jak zaczarowana.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2012, 12:11

krzysiek555 pisze:dla mnie to jest dziwne u rodzicow w abk chodzi dalej jak sie auto zgasi ,wylaczy sie dopiero jak ostudzi sie
bo w abk jest specjalny czujnik za to odpowiadający ale w zetorze może tego nie być.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 12:16

axell, a w moim zetorze bardzo często chodziły wentylatory :-/ a nie dostawał po du...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 12:34

k3llys pisze:a w moim zetorze bardzo często chodziły wentylatory
To jakiś powód tego musiał być, pewnie walnięty czujnik na chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl