Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 25 gru 2012, 17:06

witam
co do regulatora siły to ja go nie mam więc mam prosto z pompy do zacisku, więc hamuje ewentualnie mocno. ponieważ przód mam 276x25, to trochę jest wzmocniony - o 10% większa powierzchnia tarcia + odprowadzenie ciepła. odczuwalnie na suchym przy hamowaniu samochód cały siada, nie nurkuje. na śliskim tył mi nie ucieka (na razie).
co do wrażeń z Q to wyraźnie lepiej się prowadzi, szczególnie wyjście z zakrętu, nawet na suchym. o śniegu nie wspomnę. ciężko zerwać przyczepność na wprost (w miarę zdrowe 85kW). w zakręcie na śliskim kontrolowany poślizg, nawet po lekkim odjęciu gazu. spalanie nie sprawdzone, ale liczę po cichu na 6,5L średnio.
wiem że tył hamuje lepiej niż powinien, ale myślę o tarczach coś koło 300mm.
jestem zwolennikiem szybszego zatrzymywania niż rozpędzania, więc nie piszcie że do 110KM nie ma co montować dużych zacisków. ze 150km/h tak samo się hamuje samochodem o tej samej masie - bez różnicy czy ma 1000KM czy 100KM
pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 gru 2012, 19:49

wg79 pisze:ze 150km/h tak samo się hamuje samochodem o tej samej masie - bez różnicy czy ma 1000KM czy 100KM
pozdrawiam
Ciekawe ile razy. RAZ??


Ok twoja racja mój spokój Nie rozumiem jak masz o 10% większą powierzchnie tarcia?? i odprowadzania ciepła??
Soryy że się czepiam ale mnie to zaciekawiło.
wg79 pisze: (w miarę zdrowe 85kW).
1Z ma chyba 90 KM a nie 110km ??

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 26 gru 2012, 08:01

witam
no ja mam 110. miałem wcześniej 90 w sedanie to mam odniesienie (sorry, ale nie będę skanował dowodu rejestracyjnego, w którym jest 85kW. w briefie DE też tak było).
co do 10% to PI*r^2
powierzchnia cierna całej tarczy 280x13 jest 36110mm^2
powierzchnia cierna całej tarczy 276*25 jest 39702mm^2
tarcza 280 podzielona przez tarczę 276 razy 100% daje 90% czyli powierzchnia cierna tarczy 280x13 stanowi 90% powierzchni ciernej tarczy 276x25.
dla klocka (280) 70x119 = 8330 mm^2
dla klocka (276) 67*145 = 9715 mm^2
ze wzoru powyżej wychodzi 85%.
więc nie popełniając większego błędu można przyjąć, że powierzchnia cierna całej tarczy 276 jest o 10% większa, a powierzchnia styku klocka 15%.
nie napisałem że 10% dotyczy odprowadzania ciepła, choć pewnie jest więcej. nie będę liczył pojemności cieplnej, bo mi się nie chce.
nie rozumiem pytania "ciekawe ile razy". czy z mocą 110km nie mogę hamować więcej niż raz z prędkości 150? ja chcę mieć dobre hamulce czy zahamuję raz, czy 10 razy. dlatego chcę mieć większe. piszę, że nie tylko moc, ale i bezpieczeństwo determinuje lepsze hamulce. chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
przepraszam za odbieganie od tematu ale kolega chmiel25 jest bardzo dociekliwy.
pozdrawiam

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 26 gru 2012, 08:29

No i to mi się podoba że TDI radzi sobie z Quattro . <ok> Ja też dzwignę moc tak do 120KM i wystarczy, a napęd jak kolega pisał w zimie będzie dla mnie bezcenny :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 gru 2012, 09:06

wg79 pisze:powierzchnia cierna całej tarczy 280x13 jest 36110mm^2
powierzchnia cierna całej tarczy 276*25 jest 39702mm^2
a 13 przy 280 i 25 przy 276 to nie jest grubosc tarczy?
13-bez wentylacji i 25 przy tarczy wentylowanej?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 26 gru 2012, 09:10

wg79 jestem pod wrażeniem że obliczyłeś powierzchnie cierną. Mi nigdy by się niechciało.
wg79 pisze:nie rozumiem pytania "ciekawe ile razy".
To akurat proste. Hamulce w Audi są słabe i to akurat wiedzą wszyscy. Sam u siebie zmieniałem na 276 i dwutłoczek z S2 ale nadal bida. Mi starczaja na max 3/4 hamowania ze 150km. Następne hamowanie to już raczej powolne zwalnianie ze względu na przegrzanie .

Pytam z ciekawości o moc i hamulce bo trochę było niezgodności.

A tak serio to 110 koni w Quattro jakoś jedzie :mrgreen:

Pozdro

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 26 gru 2012, 09:11

swoją drogą to chyba masz rację bo to wysokość x grubość <ok>

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 26 gru 2012, 21:11

witam
taką moc kupiłem z autem, hamulce przerabiałem, bo raz (jeszcze w oście i 280x13 hamowałem ze 180 do 100), a raczej jak to kolega chmiel25 napisał zwalniałem. potwierdzam słabe hamule w A80. wtedy narodził się pomysł większych hamulców. poza tym nie jeżdżę już tak szybko - wyjątek to autostrada - do 130km/h
110KM jest bez rewelacji i dla ośki, ale nie jestem wymagający. moim marzeniem od dawna jest to co obecnie mam tylko z 2,7bt - MARZENIEM.
boski;) jeżeli jeździsz w trudnych warunkach to polecam taką przeróbkę. ja części kupowałem (nie miałem dawcy) wszystko wyszło mnie 2500. nie liczę roboty bo odrobiłem koledze w elektronice i elektryce pojazdowej.
z liczeniem tarcz jestem na bieżąco bo próbuję coś dobrać do siebie pod 15". z resztą nie jest to wymagająca matematyka.
grubość tarcz ma tylko znaczenie przy liczeniu pojemności cieplnej.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 27 gru 2012, 08:19

wg79 pisze:grubość tarcz ma tylko znaczenie przy liczeniu pojemności cieplnej.
dlatego jak wziales szerokosc tarczy do liczenia powierzchni tarcia to wyszlo ze 276 ma wieksza od 280, a to klocek ma wieksza powierzchnie przy 276 niz 280. czy sie myle?
a to ze jedna jest wentylowana a druga nie to robi tez ogramna roznice

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 27 gru 2012, 11:03

wg79, skoro masz 85kW to może masz silnik AFN one chyba były wkladane pod koniec produkcji do 80-tki, i jak dasz radę to załóż temat, chętnie bym pooglądał TDI w quattro ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 gru 2012, 21:05

Rychu82 pisze:a to klocek ma wieksza powierzchnie przy 276 niz 280. czy sie myle?
Wieksze klocki są i biorą cała szerokością tarczy. Grubsza tarcza ma większą pojemność cieplną. Głównie wentylowana,lite tarcze są raczej magazynem .

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 27 gru 2012, 21:45

wg79
dynamicznie jeżdżę sobie B3, mam lpg sekwencje to wychodzi w miare przyzwoicie.Robi się nim ok 20tys rocznie. TDI zaś ma posłużyć jako auto do wożenia ropy z UA, być alternatywą na sliskie , oblodzone, zasypane często zapomniane drogi przez drogowców. <ok>

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 gru 2012, 22:06

k3llys, taa, AFN w 80 :mrgreen:
Jak chcesz poogladac TDI Q to masz sporo na a4.PL :-P

Rychu82, samej powierzchni tarcia wiekszej nie ma, ale myslisz ja moze z 280mmx13 to byla lita, czesto w 1z np. 280x22mm wentyl, a ta z girlingow to 276 x25 i tutaj lepsze chlodzenie wewnatrz tarczy, dodatkowo wokół piasty.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 gru 2012, 00:21

k3llys pisze:wg79, skoro masz 85kW to może masz silnik AFN one chyba były wkladane pod koniec produkcji do 80-tki, i jak dasz radę to załóż temat, chętnie bym pooglądał TDI w quattro ;-)
Nie było w audi 80 AFN. Mogły być co najwyżej wersje po chipie od SKN i z mocą wbitą w brief.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 28 gru 2012, 20:11

dobra dzięki chłopaki.. już nigdy nie powiem tego co wcześniej, bo mnie za chwile zjecie :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl