Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sty 2013, 21:19

manfred19, jestes pewien ze 0.2V to uboga mieszanka? :-D

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 01 sty 2013, 21:35

Tak. Uboga mieszanka zawiera dużo tlenu przez co generuje niskie napięcie. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono wyższe napięcie a jest tak w przypadku bogatej mieszanki (mało tlenu w mieszance).

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sty 2013, 21:49

manfred19, Oczywiscie masz racje, pomyslalem o termoparze typu K i za szybko napisałem <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 01 sty 2013, 23:39

Swoją sondę też muszę ogarnąć.....albo padła albo coś gdzieś nie łączy, ewentualnie może gubi masę po wydechu....przydałby się garaż ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 07 sty 2013, 16:01

dziś dopiero miałem czas sprawdzić sondę i na jałowych obrotach (temp ok 90 stopni ) jest 02-03 dając gazu maksymalnie wzrosło do 07 czyli mam rozumieć że jest sprawna . co wcale mnie nie pociesza. bo co ją boli wciąż nie wiem. odłączę dziś przepławkę i zobaczę jaka będzie reakcja w jeździe

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 07 sty 2013, 16:13

Na wolnych obrotach sonda też powinna oscylować od 0,2 do 0,7 a nie stać w miejscu. Może już wypalona jest i nie reaguje poprawnie. Przepływka jak by była uszkodzona to by na vagu wyskoczyła. Odkręć z niej ten czarny dekielek i jak go powoli zdejmiesz do góry to ukażą Ci się dwa małe druciki. Możesz je delikatnie przemyć spirytem za pomocą patyczków do uszu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2013, 16:17

dzikx pisze:dziś dopiero miałem czas sprawdzić sondę i na jałowych obrotach (temp ok 90 stopni ) jest 02-03 dając gazu maksymalnie wzrosło do 07 czyli mam rozumieć że jest sprawna .
a czym sprawdzałeś :?:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 07 sty 2013, 21:56

miernikiem takim elektrycznym ( do prądu, mierzenia oporności, itp ) bez przepływki nie bardzo chce chodzić, czyli wartość miała się zmieniać a tu było od 02 do 03 na wolnych ( chyba że coś źle zrobiłem ). może jest zabrudzona tylko ? a mam drugą czy z 2 litrowego ADY podejdzie na próbę ? bo mam taki na części z passata syncro.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 07 sty 2013, 22:35

Podejść podejdzie tylko wtyczka nie będzie pasować bo do ady jest 4-ro przewodowa. Na vagu też sonda stoi na wolnych??

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 sty 2013, 15:58

znaczy przewody są trzy tylko na cztery piny wtyczka ale to nie problem ;-) a teraz nie pamiętam jak to było ( te wahania mają być częste w krótkim odstępie czasu ? ) a zbyt czasu nie mam aby jechać do znajomego ją podpiąć , a wydaje mi się że chyba miała wahania bo przecież wskazał by błąd a takiego nie było.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 sty 2013, 16:29

Własnie sonda ma oscylowac cały czas sinus jak w gniazdku elektrycznym gdzies od 0.2V do 0.8V.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2013, 16:35

dzikx pisze:miernikiem takim elektrycznym ( do prądu, mierzenia oporności, itp )
miernikiem dokładnie nie da się sprawdzić sondy, zależy jeszcze od miernika. Ja takim zwykłym najtańszym nie mogłem sprawdzić(napięcie było stałe) a na vag'u sonda chodzi.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 sty 2013, 16:38

Dokładnie, albo miernik analogowy, albo tester sondy na diodach, zwykłym tego nie ogarniesz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2013, 16:51

karolas123 pisze:Dokładnie, albo miernik analogowy, albo tester sondy na diodach, zwykłym tego nie ogarniesz.
dokładnie, mi udało się w seacie sprawdzić analogowym i tam było widać ewidentnie wahania wskazówki, w audi nie sprawdzałem bo se kupiłem vag'a.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 sty 2013, 17:16

miernik taki względny nie najlepszy. ale sprawdzałem nim stukowca i skoki wskazywał bardzo ładnie napięcia przy pukaniu w blok w okolicy czujnika, ale dla spokoju umówię się z znajomym na vaga albo analogiem spróbuje sprawdzić jeszcze, tylko czy sonda może powodować spadki mocy ( nie zawsze i przy różnych temperaturach )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl