Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] co to za wąż z pokrywy zaworów?

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 18 sty 2013, 19:57

Popytaj chłopaków może ktoś będzie miał na zbyciu w dobrym stanie. A jak nie to tutaj idzie przewód który ma być olejoodporny. Zapytasz w sklepie .

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 18 sty 2013, 20:00

damianek1234561 pisze: ja mam wolna odme z filterkiem na koncu
a jak ją zrobić? i ona nie zaszkodzi więcej niż pomoże bo się różnie wypowiadają

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 18 sty 2013, 20:17

no więc musisz kupić np. 2-metry węża i pociągnąć od każdej pokrywy zaworów po metrowym odcinku gdzieś pod spód silnika w stronę tyłu aby nie śmierdziało Ci w aucie olejem w ciepłe dni.. i zaślepić miejsce gdzie pierwotnie odmy były podłączone, a na koniec wypić piwko po skończonej operacji.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 sty 2013, 20:20

Cześć :-) W b3 mam dawno ale w V6 robiłem we wtorek i co do zaślepienia w kolektorze to mam zajefajny patent że jestem dumny że heeej ;-)Chcecie zdjęcie? Rurki puściłem do tyłu omijając kolektor wydechowy z daleka.Damian ile kosztują te filterki i gdzie kupiłeś?

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 18 sty 2013, 20:22

czyli tą plastikową puszkę mam zaślepić co wąż z pokrywy zaworów do niej idzie

[ Dodano: 2013-01-18, 20:23 ]
Slawo777 pisze:Cześć :-) W b3 mam dawno ale w V6 robiłem we wtorek i co do zaślepienia w kolektorze to mam zajefajny patent że jestem dumny że heeej ;-)Chcecie zdjęcie? Rurki puściłem do tyłu omijając kolektor wydechowy z daleka.Damian ile kosztują te filterki i gdzie kupiłeś?
dawaj te fotki jutro będę działał :mrgreen:

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 sty 2013, 20:25

Tak i jeśli chcesz zrobię zdjęcia i za chwilę wstawię.Ja zamiast węża poszukuje tych małych filterków :-)

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 18 sty 2013, 20:34

Slawo777, same filterki? to chyba za mało.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 sty 2013, 21:22

Za mało to jest na świecie zajebinka dobrych przyjaciół ale nie martw się jestem tylko człowiekiem i popełniam stale błędy :-(
Zdjęcie po przeróbce, prawa strona od przodu auta odma puszczona na belkę podłużnicy z prawej tak samo:
ObrazekObrazek
To jest zaślepka której użyłem,musiałem rozwiercić delikatnie wiertłem hmm 10-tką(dopasowałem) bez szkody szybkozłączki,rozciąłem na krzyż zaślepkę i wcisnąłem ma siłę opierając o stół ów uszczelnienie.
Obrazek Obrazek
Ta zaślepka i jak to przeważnie bywa nie mogę skojarzyć dokładnie bo zbieram różne popierdółki ale pochodzi ze sklepu meblarskiego lub stolarskiego.Demontaż na ori bez problemowe.Powodzenia :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 18 sty 2013, 22:28

filterek kupilem taki maly od paliwa w kazdym sklepie motoryzacyjnym powinienes dostac
dalem okolo 7zl i co roku zmieniam, po co filtr? azeby plam na asfalcie nie zostawiac i co by diagnosta na stacji sie nie czepial (pomijajac fakt wilgoci ktora moglaby sie dostac do pokrywy) .... odma podlaczona do kolektora czy filtra powietrza jest po to aby gazy wydostajace sie z silnika nie dostawaly sie do atmosfery normy emisji spalin itp niestety ma to swoje minusy gdyz tzw maselko zatyka nasze filtry, kolektory przez co mamy slabsze autko a w płencie zabijamy silniki po to robi sie wolna odme lub stosuje sie oil catch tank-a mysle ze temat jest wyczerpany w tej kwestji... <ok>

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 18 sty 2013, 22:37

tak już wszystko wiem, co to za przeróbki mam zrobione, po co one są i jak je pozmieniać żeby miało ręce i nogi, dzięki i pozdrawiam <piwo>

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 sty 2013, 23:08

Zgadzam się z tobą całkowicie Damian :-) W b3 miałem miejsce na zbiorniczek.Opróżniłem go co jakiś czas.Olej,woda, czarna i biała maź(krótkie przejazdy nie rozgrzany silnik). Aż strach się bać co to może zatkać. W nowych konstrukcjach silników nie stosowane jest to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 sty 2013, 17:03

Slawo777,
Swoją przeróbką zabijasz właśnie silnik i na twoim miejscu zmienił bym to szybko ;-)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 20 sty 2013, 19:34

Cześć :-) Dla tego są zwolennicy i przeciwnicy tego rozwiązania.Mam brata mechanika i też się z nim spierałem Zmieniłem jednak zdanie.Przez co odmawiają posłuszeństwa gaźniki zapiekają się wtryski.Nie tylko z braku jazdy mieszanej lub złego paliwa itp.Ja nikogo nie namawiam ani nie zmuszam. Wiesz jak sprawdzić w najprostszy sposób kondycję silnika?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 20 sty 2013, 20:52

shellah pisze:Slawo777,
Swoją przeróbką zabijasz właśnie silnik i na twoim miejscu zmienił bym to szybko ;-)
a dla czego?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 sty 2013, 08:20

Slawo777,
Wolna odma nie tyczy się zaślepienia przewodu, tylko wyprowadzenia oparów,oleju poza kolektor dolotowy.
Zaślepiając przewód odmy zamknąłeś naturalne odpowietrzenie silnika.
W jaki sposób w tej chwili odpowietrza ci się silnik? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl