Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 01 gru 2012, 14:39

Tak, wykres na seryjnych wałkach i lipnej przepustnicy.

Porządne strojenie bez ruszania zapłonu ale z naciskiem na ekonomię.

Nie ma problemu z jałowymi zupełnie. Zdarza się, że po puszczeniu gazu obroty spadają nisko, ale zawór wolnych obrotów raz już się sam rozebrał i jest klejony.

ECU C4 ma przed stopami pasażerki pod dywanem i osłoną.


Jak będę miał te auto kolejnym razem, sprawdzę zależność od wskazań przepływki na zapłon itd. Nie miałem kiedy tego zrobić.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 01 gru 2012, 15:06

no właśnie sygnał przepływki wpływa niby na zapłon ale po wykresie widać, że chyba w nie dużym stopniu :) parametry idealnie jak w książce obsługi C4 140KM/186Nm :D

P.S.
Dla ciekawskich wrzucam porównanie wałków ssących ACE vs KR, mam na dysku i o ile pamiętem autorem jest Kefirsky, oczywiście ABF ma kilka stopni jeszcze więcej i inne wzniosy, najlepsze jest to, że 9a ma już inne i lepsze wałki niż ACE, ale ja po założenuiu wałka z KRa i przepustnicy z 2.3 już poczułem różnice


Obrazek

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 04 gru 2012, 10:10

mam obecnie ibize 1,8 16v ADL na graty ktos chetny na digi 3

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 04 gru 2012, 10:29

Obrazek

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 04 gru 2012, 11:30

myśle ze jak by ssący abf obrobic na kształt wydechowego to chodził by jeszcze lepiej

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 gru 2012, 18:18

zazwyczaj zakłada się dwa wydechowe z czego jeden jest odpowiednio przefazowany, są w Polsce ludzie, którzy to robią, 2 wydechy ponoć jeszcze lepsze niż z ABFa

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 gru 2012, 20:08

ponoć, ale mysle że miedzy dwoma wydechami a kompletem abf'em różnica na tyle mała że nie warto sie bawić. Chyba że dochodzi kwestia ostępnosci czesci

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 gru 2012, 20:54

wałków z ABFów już coraz więcej, faktycznie kiedyś ludzie ratowali się przerabiając wydechowe, ostatnio były do kupienia za 250zł na forum.golfa ale byłem świeżo po złożeniu silnika i nie chciało mi się znowu paprać, wałek z KRa narazi wystarczy, poleciłem je koledze z tego forum bo szukał i nabył tamte

[ Dodano: 2012-12-08, 11:35 ]
Kefirsky jak rozwiązaliście temat z gniazdami w AAR/NG? wpadły mi w ręce gniazda ori z AARa oraz z ABK wciskane o nr 037 133 555B i wychodzi, że powinny pasować do 2.3 bo są identyczne od góry i tak samo wciskane jak te ori

Obrazek

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 27 sty 2013, 12:02

Czy mógłby ktoś napisać od a do z jak przebiega proces zmiany ke-motronica na digifanta 1 , jakich części użyć , jak przerobić listwe , jak podłaczyc przewody do kompa itp.? temat ma już 17 stron , a ja wiem tyle co wiedziałem :) czyli same podstawy.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 sty 2013, 12:36

proszę nie będe kopiował bo nie jestem autorem tekstu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122473

do listwy potrzebujesz przedłużki, odezwij się do Daniela nick Zjawa z forum golfa, mi kiedyś robił listwe, do digi I podstawa to nowy sofcik bo na seryjnym będzie kupa większa niż na ke-motroniku

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 27 sty 2013, 17:28

Dobra Dzięki :) ale mam jeszcze kilka pytań:
1) Od jakiego silnika wziąć przepustnice do mojej b3 6a?
2)Czy komputer moze być od passata/toledo , jezeli i tak trzeba soft zmienić , a wiadomo , że takie tańsze niż od g60 :)
3)Który digifant lepszy I czy II do w/w auta?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 sty 2013, 20:18

Digi 1 jest podatny na softy.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 sty 2013, 23:23

przepustnica nie ma znaczenia, ważne, żeby była na 3 PINy jak bierzesz np z PFa to musisz zmienić krańcówki na takie 3 PINowe, Digi I występował tylko w VW z silnikiem o oznaczeniu PG albo 1H, Digifant II jest gorszy ze względu na przepływomierz klapkowy, w Digi I jak pisał wyżej Kefirsky można zmieniać, mapy paliwa i zapłonu oraz limiter, w Digi II nie ma chyba możliwości ruszania zapłonu

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 sty 2013, 18:42

Przepustnica z PL jest najlepsza, ma 2 krańcówki max otwarcia i wolnych obrotów tak jak trzeba do Digi I, nie ma przewężeń (moje obie nie miały) przed klapkami przepustnicy i dodatkowo ma śróbkę wolnych obroów wrazie by coś krokowiec nie trybił.
Moim zdaniem jak bawić sie w elektronike na ori kompie to tylko DF I z g60 lub DF III z ADL'a

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 28 sty 2013, 19:21

ostatnim swap na digi I bez listwy byl na allegro za 350zl i nie bylo chetnych, z ADLa też jest ale jeszcze nie widzialem, żeby ktoś zrobił na tym 9a albo ACE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl