Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 01 gru 2012, 14:39

Tak, wykres na seryjnych wałkach i lipnej przepustnicy.

Porządne strojenie bez ruszania zapłonu ale z naciskiem na ekonomię.

Nie ma problemu z jałowymi zupełnie. Zdarza się, że po puszczeniu gazu obroty spadają nisko, ale zawór wolnych obrotów raz już się sam rozebrał i jest klejony.

ECU C4 ma przed stopami pasażerki pod dywanem i osłoną.


Jak będę miał te auto kolejnym razem, sprawdzę zależność od wskazań przepływki na zapłon itd. Nie miałem kiedy tego zrobić.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 01 gru 2012, 15:06

no właśnie sygnał przepływki wpływa niby na zapłon ale po wykresie widać, że chyba w nie dużym stopniu :) parametry idealnie jak w książce obsługi C4 140KM/186Nm :D

P.S.
Dla ciekawskich wrzucam porównanie wałków ssących ACE vs KR, mam na dysku i o ile pamiętem autorem jest Kefirsky, oczywiście ABF ma kilka stopni jeszcze więcej i inne wzniosy, najlepsze jest to, że 9a ma już inne i lepsze wałki niż ACE, ale ja po założenuiu wałka z KRa i przepustnicy z 2.3 już poczułem różnice


Obrazek

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 04 gru 2012, 10:10

mam obecnie ibize 1,8 16v ADL na graty ktos chetny na digi 3

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 04 gru 2012, 10:29

Obrazek

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 04 gru 2012, 11:30

myśle ze jak by ssący abf obrobic na kształt wydechowego to chodził by jeszcze lepiej

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 gru 2012, 18:18

zazwyczaj zakłada się dwa wydechowe z czego jeden jest odpowiednio przefazowany, są w Polsce ludzie, którzy to robią, 2 wydechy ponoć jeszcze lepsze niż z ABFa

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 gru 2012, 20:08

ponoć, ale mysle że miedzy dwoma wydechami a kompletem abf'em różnica na tyle mała że nie warto sie bawić. Chyba że dochodzi kwestia ostępnosci czesci

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 gru 2012, 20:54

wałków z ABFów już coraz więcej, faktycznie kiedyś ludzie ratowali się przerabiając wydechowe, ostatnio były do kupienia za 250zł na forum.golfa ale byłem świeżo po złożeniu silnika i nie chciało mi się znowu paprać, wałek z KRa narazi wystarczy, poleciłem je koledze z tego forum bo szukał i nabył tamte

[ Dodano: 2012-12-08, 11:35 ]
Kefirsky jak rozwiązaliście temat z gniazdami w AAR/NG? wpadły mi w ręce gniazda ori z AARa oraz z ABK wciskane o nr 037 133 555B i wychodzi, że powinny pasować do 2.3 bo są identyczne od góry i tak samo wciskane jak te ori

Obrazek

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 27 sty 2013, 12:02

Czy mógłby ktoś napisać od a do z jak przebiega proces zmiany ke-motronica na digifanta 1 , jakich części użyć , jak przerobić listwe , jak podłaczyc przewody do kompa itp.? temat ma już 17 stron , a ja wiem tyle co wiedziałem :) czyli same podstawy.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 sty 2013, 12:36

proszę nie będe kopiował bo nie jestem autorem tekstu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122473

do listwy potrzebujesz przedłużki, odezwij się do Daniela nick Zjawa z forum golfa, mi kiedyś robił listwe, do digi I podstawa to nowy sofcik bo na seryjnym będzie kupa większa niż na ke-motroniku

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 27 sty 2013, 17:28

Dobra Dzięki :) ale mam jeszcze kilka pytań:
1) Od jakiego silnika wziąć przepustnice do mojej b3 6a?
2)Czy komputer moze być od passata/toledo , jezeli i tak trzeba soft zmienić , a wiadomo , że takie tańsze niż od g60 :)
3)Który digifant lepszy I czy II do w/w auta?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 sty 2013, 20:18

Digi 1 jest podatny na softy.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 sty 2013, 23:23

przepustnica nie ma znaczenia, ważne, żeby była na 3 PINy jak bierzesz np z PFa to musisz zmienić krańcówki na takie 3 PINowe, Digi I występował tylko w VW z silnikiem o oznaczeniu PG albo 1H, Digifant II jest gorszy ze względu na przepływomierz klapkowy, w Digi I jak pisał wyżej Kefirsky można zmieniać, mapy paliwa i zapłonu oraz limiter, w Digi II nie ma chyba możliwości ruszania zapłonu

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 sty 2013, 18:42

Przepustnica z PL jest najlepsza, ma 2 krańcówki max otwarcia i wolnych obrotów tak jak trzeba do Digi I, nie ma przewężeń (moje obie nie miały) przed klapkami przepustnicy i dodatkowo ma śróbkę wolnych obroów wrazie by coś krokowiec nie trybił.
Moim zdaniem jak bawić sie w elektronike na ori kompie to tylko DF I z g60 lub DF III z ADL'a

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 28 sty 2013, 19:21

ostatnim swap na digi I bez listwy byl na allegro za 350zl i nie bylo chetnych, z ADLa też jest ale jeszcze nie widzialem, żeby ktoś zrobił na tym 9a albo ACE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl