Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 lip 2012, 23:17

Jarewa, Nie da sie zapamietać tego ustawienia długodystansowo, jest to tylko korekta czasowa. Czytaj, jesli sterownik wykryje potrzebe zmiany kąta, to na sztywno ją przypisze spowrotem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 17:57

Tak mnie teraz naszło.
Nie posiadając lampy z regulacją kąta można metrem krawieckim zmierzyć obwód koła zamachowego gdzie zaznaczony jest punkt 0 (po '93 jest kreska). Obwód pomierzyć i podzielić przez 360 (ilość stopni). Następnie tą wielkość pomnożyć razy 6 (ma być 6 stopni przy 2250 rpm). Wyliczoną wartość zaznaczyć na prawo od znaku 0.
Można niby to zrobić na kole pasowym ale wówczas margines błędu jest o wiele większy. Dokładniej zrobić to można na kole zamachowym ze względu na większy obwód.

Mam silnik ADA z odsłoniętym kołem zamachowym i porównam numery z ABK. Jak wielkość jest ta sama to podam dane ile mm trzeba zaznaczyć. Nie będzie to zbyt precyzyjna metoda ale na pewno lepsza niż ustawianie na "oko"

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 wrz 2012, 21:37

Ja kiedyś to robiłem i wyszło mi chyba 14 mm. O ile mnie pamięc nie myli.
Jedna sześćdziesiąta obwodu koła zamachowego.

petr52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: petr52 » 06 lis 2012, 20:20

Panowie, przeczytałem od początku wszystkie wypowiedzi, lecz nie znalazłem - jak z powrotem włączyć sterownik. Czy po wpięciu czujnika sterownik się uaktywni ?
Proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2012, 21:22

Odłączyć aku, wpiąć czujnik poczekać 10 min i gotowe.

petr52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: petr52 » 07 lis 2012, 16:13

Wszystko jasne. Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź.
Jutro zabieram się za wymianę paska i rolki rozrządu, pompy wody no i oczywiście ustawienia zapłonu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 lis 2012, 17:50

Proponuję zaopatrzyć się w dobre narzędzia. Zwłaszcza zdjęcia koła pasowego. Topex itp. wysiadają. Życzę udanej roboty. Bo rozrząd w ABK jak nie ma klimy to czysta przyjemność <ok>

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 07 lis 2012, 17:57

i z klimą bez większych problemów

petr52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: petr52 » 07 lis 2012, 19:50

U mnie jest z klimą

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sty 2013, 16:10

winiar pisze:A gdzie można ustawić zapłon w Lublinie (oczywiście według procedury)?
A co się dzieje, że chcesz robić zapłon?

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 28 sty 2013, 18:23

Mam troszke podwyższone obroty (weług wskazań obrotomierza) i delikatnie falują.

trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 29 sty 2013, 21:22

witam panowie pisze poniewaz robilem zaplon wedlug procedury i czytana innych postów. lecz nie jestem pewien czy tak powinno byc odpiolem czujnik i przygazówka 3 razy obroty jalowe silnika wzrastaja swiece lampa nakolo zamachowe kreska stoi po srodku otworu znajomy przygazowuje do 2100 obr i kreska znika nie widac jej w otworze! wiec reguluje 2100 obr silnik rozgrzany krece aparatem pojawia sie kreska ustawilem na dolna krawedz otworu znajomy puszcza gaz silnik zaczyna szarpac pracuje nierówno kreski na kole zamachowym juz nie widac. ale zgasilem podpinam czujnik odczekalem i odpalam pracuje w miare choc duzo gorzej na pb jak przy wczesniejszym ustawieniu !! na lpg lepiej moje pytanie do ludzi ktorzy maja obcykany zaplon w abk czy to normalne ze po ustawieniu zaplonu wedlug procedury silnik na wolnych prawie zgasl ze zblokowanym sterownikiem ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2013, 07:41

trixx pisze:lampa nakolo zamachowe kreska stoi po srodku otworu znajomy przygazowuje do 2100 obr i kreska znika nie widac jej w otworze!
nie zablokował Ci się sterownik.
Moim zdaniem źle ustawiłeś zapłon.
trixx pisze:na lpg lepiej moje pytanie do ludzi ktorzy maja obcykany zaplon w abk czy to normalne ze po ustawieniu zaplonu wedlug procedury silnik na wolnych prawie zgasl ze zblokowanym sterownikiem ???
no u mnie też było podobnie, silnik miał bardzo niskie obroty prawie chciał gasnąć.

trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 30 sty 2013, 10:21

raczej zblokowalem bo nie bylo tego efektu skakania kreski tylko jak znajomy dodawal gazu to kreska sie oddalila powoli plynnie za otwór poruszylem aparatem i wrocila! dzieki za ot chcialem sie upewnic lampe jeszcze mam to skontroluje ostatecznie. chociaz dobrze odpala na lpg smiga plynnie na pb licho ale tutaj to juz jest kilka rzeczy do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2013, 10:26

trixx pisze:raczej zblokowalem bo nie bylo tego efektu skakania kreski tylko jak znajomy dodawal gazu to kreska sie oddalila powoli plynnie za otwór poruszylem aparatem i wrocila!
u mnie przy dodawaniu gazy przy zablokowanym sterowniku kreska stała w tym miejscu w którym była i nie oddalała się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl