[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak mnie teraz naszło.
Nie posiadając lampy z regulacją kąta można metrem krawieckim zmierzyć obwód koła zamachowego gdzie zaznaczony jest punkt 0 (po '93 jest kreska). Obwód pomierzyć i podzielić przez 360 (ilość stopni). Następnie tą wielkość pomnożyć razy 6 (ma być 6 stopni przy 2250 rpm). Wyliczoną wartość zaznaczyć na prawo od znaku 0.
Można niby to zrobić na kole pasowym ale wówczas margines błędu jest o wiele większy. Dokładniej zrobić to można na kole zamachowym ze względu na większy obwód.
Mam silnik ADA z odsłoniętym kołem zamachowym i porównam numery z ABK. Jak wielkość jest ta sama to podam dane ile mm trzeba zaznaczyć. Nie będzie to zbyt precyzyjna metoda ale na pewno lepsza niż ustawianie na "oko"
Nie posiadając lampy z regulacją kąta można metrem krawieckim zmierzyć obwód koła zamachowego gdzie zaznaczony jest punkt 0 (po '93 jest kreska). Obwód pomierzyć i podzielić przez 360 (ilość stopni). Następnie tą wielkość pomnożyć razy 6 (ma być 6 stopni przy 2250 rpm). Wyliczoną wartość zaznaczyć na prawo od znaku 0.
Można niby to zrobić na kole pasowym ale wówczas margines błędu jest o wiele większy. Dokładniej zrobić to można na kole zamachowym ze względu na większy obwód.
Mam silnik ADA z odsłoniętym kołem zamachowym i porównam numery z ABK. Jak wielkość jest ta sama to podam dane ile mm trzeba zaznaczyć. Nie będzie to zbyt precyzyjna metoda ale na pewno lepsza niż ustawianie na "oko"
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
witam panowie pisze poniewaz robilem zaplon wedlug procedury i czytana innych postów. lecz nie jestem pewien czy tak powinno byc odpiolem czujnik i przygazówka 3 razy obroty jalowe silnika wzrastaja swiece lampa nakolo zamachowe kreska stoi po srodku otworu znajomy przygazowuje do 2100 obr i kreska znika nie widac jej w otworze! wiec reguluje 2100 obr silnik rozgrzany krece aparatem pojawia sie kreska ustawilem na dolna krawedz otworu znajomy puszcza gaz silnik zaczyna szarpac pracuje nierówno kreski na kole zamachowym juz nie widac. ale zgasilem podpinam czujnik odczekalem i odpalam pracuje w miare choc duzo gorzej na pb jak przy wczesniejszym ustawieniu !! na lpg lepiej moje pytanie do ludzi ktorzy maja obcykany zaplon w abk czy to normalne ze po ustawieniu zaplonu wedlug procedury silnik na wolnych prawie zgasl ze zblokowanym sterownikiem ???
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie zablokował Ci się sterownik.trixx pisze:lampa nakolo zamachowe kreska stoi po srodku otworu znajomy przygazowuje do 2100 obr i kreska znika nie widac jej w otworze!
Moim zdaniem źle ustawiłeś zapłon.
no u mnie też było podobnie, silnik miał bardzo niskie obroty prawie chciał gasnąć.trixx pisze:na lpg lepiej moje pytanie do ludzi ktorzy maja obcykany zaplon w abk czy to normalne ze po ustawieniu zaplonu wedlug procedury silnik na wolnych prawie zgasl ze zblokowanym sterownikiem ???
raczej zblokowalem bo nie bylo tego efektu skakania kreski tylko jak znajomy dodawal gazu to kreska sie oddalila powoli plynnie za otwór poruszylem aparatem i wrocila! dzieki za ot chcialem sie upewnic lampe jeszcze mam to skontroluje ostatecznie. chociaz dobrze odpala na lpg smiga plynnie na pb licho ale tutaj to juz jest kilka rzeczy do sprawdzenia.