[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Jak już pisałem w innych postach ustawienie zapłonu w silniku ABK nie jest proste
Po ustawieniu wszystkich znaków i włożeniu aparatu zapłonowego(aparat zapłonowy nie wkłada się na oko, czop pompy oleju musi być ustawiony równolegle do wału korbowego), silnik powinien chodzić bez żadnego przygasania. Dopiero później przystępuje się do procedury ustawiania optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy stroboskopowej. W ABK prawidłowe ustawienie zapłonu to 6 stopni przed GMP pierwszego tłoka.
Napisałem tak ponieważ nie wiadomo czy aparat był dotykany przez osobę nie mającą pojęcia jak to cudo później włożyć.
Zablokowanie sterownika jest bardzo ważne, ponieważ komputer ECU pobiera informację z czujnika spalania stukowego i jeśli nie zablokujemy go, będzie korygował zapłon. A to my mamy go zmieniać, a silnik ma pracować na takim kącie wyprzedzenia zapłonu jaki mu ustawimy. Nie wolno doświadczać się podczas ustawiania zapłonu, to musi robić osoba, która się na tym zna. Na forum audi 80 jest tyle opisów, że na ich podstawie nawet amator może to ustawić, ale trzeba je wykonywać dokładnie i skrupulatnie, bez pomyłek.
Po ustawieniu wszystkich znaków i włożeniu aparatu zapłonowego(aparat zapłonowy nie wkłada się na oko, czop pompy oleju musi być ustawiony równolegle do wału korbowego), silnik powinien chodzić bez żadnego przygasania. Dopiero później przystępuje się do procedury ustawiania optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy stroboskopowej. W ABK prawidłowe ustawienie zapłonu to 6 stopni przed GMP pierwszego tłoka.
Napisałem tak ponieważ nie wiadomo czy aparat był dotykany przez osobę nie mającą pojęcia jak to cudo później włożyć.
Zablokowanie sterownika jest bardzo ważne, ponieważ komputer ECU pobiera informację z czujnika spalania stukowego i jeśli nie zablokujemy go, będzie korygował zapłon. A to my mamy go zmieniać, a silnik ma pracować na takim kącie wyprzedzenia zapłonu jaki mu ustawimy. Nie wolno doświadczać się podczas ustawiania zapłonu, to musi robić osoba, która się na tym zna. Na forum audi 80 jest tyle opisów, że na ich podstawie nawet amator może to ustawić, ale trzeba je wykonywać dokładnie i skrupulatnie, bez pomyłek.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Temat jest długi więc czasami warto przypomnieć, że można zablokować sterownik podłączając VAGA i wejść w Basic Settings (nastawy podstawowe). Jeżeli obroty się minimalnie zmienią to mamy tryb awaryjny na 100%. A dużo ludzi ma problem z zablokowaniem sterownika poprzez odpinanie niebieskiego i gazowanie.
Kabel drogi nie jest a i na pewno się później przyda.
Kabel drogi nie jest a i na pewno się później przyda.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z tego tematu dochodzę do wniosku, że lepiej jest poczytać go dokładnie, kupić lampę z możliwością regulacji wyprzedzania kąta plus kabel (ewentualne problemy z blokowaniem sterownika). Koszty: Przed chwilą znalazłem lampę Yato z regulacją kąta za 178 złotych. Liczymy 200. kabel z przejściówką do zablokowania sterownika 50-60. Z przesyłką zamykamy się w kwocie 300 PLN za komplet. Dla ambitnych da się to zrobić lampą bez regulacji kąta (tańsza) (post o odległości owych 6' od punktu 0 na kole zamachowym mierzony przez kolegę Czarekj).
Napisałem ten post ponieważ szukanie pseudomechaników od zapłonu w ABK potrafi przysporzyć o wiele większe koszty. A i może przyda się w momencie gdy ktoś zapyta "czy zna ktoś kogoś z okolic... do ustawienia zapłonu".
Ja ze swoim byłym ABK jechałem z Katowic do Wisły Małej. Wizyta u Jugo007 się opłaciła. Nawet 200 km się opłaci, a zauważyłem, że w niektórych przypadkach koszty paliwa są porównywalne z kosztami sprzętu jaki trzeba zakupić.
Napisałem ten post ponieważ szukanie pseudomechaników od zapłonu w ABK potrafi przysporzyć o wiele większe koszty. A i może przyda się w momencie gdy ktoś zapyta "czy zna ktoś kogoś z okolic... do ustawienia zapłonu".
Ja ze swoim byłym ABK jechałem z Katowic do Wisły Małej. Wizyta u Jugo007 się opłaciła. Nawet 200 km się opłaci, a zauważyłem, że w niektórych przypadkach koszty paliwa są porównywalne z kosztami sprzętu jaki trzeba zakupić.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a ja bym na początek się przyjrzał układowi WN(wymienił lub podmienił na próbę) a także przekaźnik nr 30.emilradom pisze: Teraz byłem na ustawieniu lpg i jest ok ale auto delikatnie z wolnych obrotów przerywa chwilę jak gwałtownie dodam gazu. Auto mam 2 tygodnie więc nic nie wiem. Przewody wyglądają na nowe a reszty nie sprawdzałem.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam nadzieję, że Administracja nie usunie mojego postu. Zamieszczam zdjęcie tłumika z silnika ABK w sytuacji gdy stosuje się słabej jakości kable, kopułkę itp. i nie dopilnuje należycie ustawienia zapłonu:
Akurat, jeżeli paliwo zbierze się w wydechu "ofiar" jest mniej i są tańsze. Gorzej jak poleci w dolot, zwłaszcza LPG.
Akurat, jeżeli paliwo zbierze się w wydechu "ofiar" jest mniej i są tańsze. Gorzej jak poleci w dolot, zwłaszcza LPG.
Kolego nie podpinałem do Vag ale sprawdzałem kopułkę i na 3 cylindrze był zaśniedziały przewód i kopułka więc wymieniłem, świece są nowe NGK 3 elektrodowe a auto nawet na PB jak się z wolnych obrotów szybciej da gazu w podłogę to chwilę przerywa a na LPG w tym momencie strzela. Podmieniałem cewkę i to samo. Nie mam pojęcia co to jest dlatego najpierw chciałem zapłon ustawić bo nie jestem pewny czy jest ok. Dodam,ze auto bardzo ładnie odpala tylko na LPG na wolnych często chodzi nie równo i ma około 700obr ale byłem na regulacji LPG i wszystko ok.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ze względu na słaby układ zapłonowy i chwilowe braki iskry jak również strzały przyjrzyj się przepływomierzowi. Jaki jest procent załadowania silnika (książka mówi 12-16% na wolnych obrotach). 18% od biedy też ujdzie. Ale jak masz spore wahania to jemu bym się przyjrzał. Zapłon sam z siebie się nie przestawia.
Chyba, że stało się tak od ostatniej wymiany rozrządu. Jak nikt nie kopał przy aparacie i wcześniej było ok to zapłon dalej jest ok.
Chyba, że stało się tak od ostatniej wymiany rozrządu. Jak nikt nie kopał przy aparacie i wcześniej było ok to zapłon dalej jest ok.