Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 lut 2013, 18:58

Jak już pisałem w innych postach ustawienie zapłonu w silniku ABK nie jest proste :)

Po ustawieniu wszystkich znaków i włożeniu aparatu zapłonowego(aparat zapłonowy nie wkłada się na oko, czop pompy oleju musi być ustawiony równolegle do wału korbowego), silnik powinien chodzić bez żadnego przygasania. Dopiero później przystępuje się do procedury ustawiania optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy stroboskopowej. W ABK prawidłowe ustawienie zapłonu to 6 stopni przed GMP pierwszego tłoka.

Napisałem tak ponieważ nie wiadomo czy aparat był dotykany przez osobę nie mającą pojęcia jak to cudo później włożyć.

Zablokowanie sterownika jest bardzo ważne, ponieważ komputer ECU pobiera informację z czujnika spalania stukowego i jeśli nie zablokujemy go, będzie korygował zapłon. A to my mamy go zmieniać, a silnik ma pracować na takim kącie wyprzedzenia zapłonu jaki mu ustawimy. Nie wolno doświadczać się podczas ustawiania zapłonu, to musi robić osoba, która się na tym zna. Na forum audi 80 jest tyle opisów, że na ich podstawie nawet amator może to ustawić, ale trzeba je wykonywać dokładnie i skrupulatnie, bez pomyłek.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2013, 13:23

Temat jest długi więc czasami warto przypomnieć, że można zablokować sterownik podłączając VAGA i wejść w Basic Settings (nastawy podstawowe). Jeżeli obroty się minimalnie zmienią to mamy tryb awaryjny na 100%. A dużo ludzi ma problem z zablokowaniem sterownika poprzez odpinanie niebieskiego i gazowanie.

Kabel drogi nie jest a i na pewno się później przyda.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 mar 2013, 19:14

Z tego tematu dochodzę do wniosku, że lepiej jest poczytać go dokładnie, kupić lampę z możliwością regulacji wyprzedzania kąta plus kabel (ewentualne problemy z blokowaniem sterownika). Koszty: Przed chwilą znalazłem lampę Yato z regulacją kąta za 178 złotych. Liczymy 200. kabel z przejściówką do zablokowania sterownika 50-60. Z przesyłką zamykamy się w kwocie 300 PLN za komplet. Dla ambitnych da się to zrobić lampą bez regulacji kąta (tańsza) (post o odległości owych 6' od punktu 0 na kole zamachowym mierzony przez kolegę Czarekj).

Napisałem ten post ponieważ szukanie pseudomechaników od zapłonu w ABK potrafi przysporzyć o wiele większe koszty. A i może przyda się w momencie gdy ktoś zapyta "czy zna ktoś kogoś z okolic... do ustawienia zapłonu".

Ja ze swoim byłym ABK jechałem z Katowic do Wisły Małej. Wizyta u Jugo007 się opłaciła. Nawet 200 km się opłaci, a zauważyłem, że w niektórych przypadkach koszty paliwa są porównywalne z kosztami sprzętu jaki trzeba zakupić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 mar 2013, 20:39

Francis1982 pisze:Yato z regulacją kąta za 178 złotych
Niezbyt udany produkt co prawda działa ale zbiera zakłócenia bez porządnej przeróbki to tylko z nazwy lampa ;-) i ustawienie tym graniczy z cudem.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 10 mar 2013, 13:54

Ja ustawiam zapłon w abk zwykłą prostą lampką za 50zł. I co dziwne to działa.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 mar 2013, 16:04

Bratu zapłon w abk ustawiał kolega czarekj i po tym zabiegu silnik ożył. Poprawiła się dynamika i spalanie sporo spadło. Sterownik blokował vag'iem no i zapłon ustawiał lampą.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2013, 20:31

Lampy niestety nie mam. Popytam po znajomych.....może coś się uda załatwić. Gdyby ktoś Cię przekonywał że ustawi Ci zapłon na słuch bez blokowania sterownika to nawet nie zostawiaj komuś takiemu auta bo nie pomoże tylko zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 mar 2013, 20:34

emilradom pisze: Teraz byłem na ustawieniu lpg i jest ok ale auto delikatnie z wolnych obrotów przerywa chwilę jak gwałtownie dodam gazu. Auto mam 2 tygodnie więc nic nie wiem. Przewody wyglądają na nowe a reszty nie sprawdzałem.
a ja bym na początek się przyjrzał układowi WN(wymienił lub podmienił na próbę) a także przekaźnik nr 30.

emilradom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2013, 20:19
Lokalizacja: Radom/Kozienice

Post autor: emilradom » 19 mar 2013, 20:47

Zobaczę w sobotę jak wygląda palec i kopułka bo może trochę już nadpalone i dlatego tak jest. Przewody są firmy Sentech a ja jakoś nie mam przekonania do tej firmy,że są dobre. Na początek wymienię kopułkę, palec i przewody i zobaczymy. Dopiero wtedy można ustawiać zapłon.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2013, 21:15

Tak jak pisał kolega wyżej przekaznik numer 30 nad nogami kierowcy sprawdź.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 mar 2013, 23:02

Mam nadzieję, że Administracja nie usunie mojego postu. Zamieszczam zdjęcie tłumika z silnika ABK w sytuacji gdy stosuje się słabej jakości kable, kopułkę itp. i nie dopilnuje należycie ustawienia zapłonu:

Obrazek

Akurat, jeżeli paliwo zbierze się w wydechu "ofiar" jest mniej i są tańsze. Gorzej jak poleci w dolot, zwłaszcza LPG.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 kwie 2013, 20:12

emilradom a na vag'a autko wrzucałeś?? Może nie ma konieczności ustawiania zapłonu.

emilradom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2013, 20:19
Lokalizacja: Radom/Kozienice

Post autor: emilradom » 04 kwie 2013, 14:40

Kolego nie podpinałem do Vag ale sprawdzałem kopułkę i na 3 cylindrze był zaśniedziały przewód i kopułka więc wymieniłem, świece są nowe NGK 3 elektrodowe a auto nawet na PB jak się z wolnych obrotów szybciej da gazu w podłogę to chwilę przerywa a na LPG w tym momencie strzela. Podmieniałem cewkę i to samo. Nie mam pojęcia co to jest dlatego najpierw chciałem zapłon ustawić bo nie jestem pewny czy jest ok. Dodam,ze auto bardzo ładnie odpala tylko na LPG na wolnych często chodzi nie równo i ma około 700obr ale byłem na regulacji LPG i wszystko ok.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 kwie 2013, 15:25

Ze względu na słaby układ zapłonowy i chwilowe braki iskry jak również strzały przyjrzyj się przepływomierzowi. Jaki jest procent załadowania silnika (książka mówi 12-16% na wolnych obrotach). 18% od biedy też ujdzie. Ale jak masz spore wahania to jemu bym się przyjrzał. Zapłon sam z siebie się nie przestawia.

Chyba, że stało się tak od ostatniej wymiany rozrządu. Jak nikt nie kopał przy aparacie i wcześniej było ok to zapłon dalej jest ok.

emilradom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2013, 20:19
Lokalizacja: Radom/Kozienice

Post autor: emilradom » 04 kwie 2013, 15:39

Kolego co do ustawienia zapłonu to nie wiem czy jest i był dobrze ustawiony bo auto niedawno kupiłem więc nie mam pojęcia dlatego chciałem sprawdzić. Może jest ktoś z Radomia kto ma Vag i pomoże sprawdzić wszystkie parametry? Bo drażni mnie to przerywanie i strzelanie bo trzeba delikatnie jeździć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl