
Po ustawieniu wszystkich znaków i włożeniu aparatu zapłonowego(aparat zapłonowy nie wkłada się na oko, czop pompy oleju musi być ustawiony równolegle do wału korbowego), silnik powinien chodzić bez żadnego przygasania. Dopiero później przystępuje się do procedury ustawiania optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy stroboskopowej. W ABK prawidłowe ustawienie zapłonu to 6 stopni przed GMP pierwszego tłoka.
Napisałem tak ponieważ nie wiadomo czy aparat był dotykany przez osobę nie mającą pojęcia jak to cudo później włożyć.
Zablokowanie sterownika jest bardzo ważne, ponieważ komputer ECU pobiera informację z czujnika spalania stukowego i jeśli nie zablokujemy go, będzie korygował zapłon. A to my mamy go zmieniać, a silnik ma pracować na takim kącie wyprzedzenia zapłonu jaki mu ustawimy. Nie wolno doświadczać się podczas ustawiania zapłonu, to musi robić osoba, która się na tym zna. Na forum audi 80 jest tyle opisów, że na ich podstawie nawet amator może to ustawić, ale trzeba je wykonywać dokładnie i skrupulatnie, bez pomyłek.