Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] bardzo mocno szarpie na wolnych obrotach

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 04 lut 2013, 14:57

matek10912 pisze:Jednospreznkowe to juz przezytek. Tez takie mialem i takie sam problem jak ty. Wsadzilem wirusa, przerobilem na pierburga (nie zeby sam ) i zalozylem AFN. I dziala juz od ponad roku i nic sie nie dzieje
Przeżytek przeżytkiem, dla mnie takie wystarczą aby tylko sprawne były, da się je naprawiać? :roll: Pierburg w swoim czasie :D

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 04 lut 2013, 22:33

no koncowki wtryskiwaczy pewnie juz swoje przelaly :D zaloz jakies nowe koncowki i ma latac

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 lut 2013, 22:56

Szukaj uzywek od Afn'a. Odezwij sie do Kostrza, ma czasem 205-tki i 210-tki, a te 1 spreżynowe do muzeum, tylko musisz wtedy przewody te od wtryskow dać 2 spreżynowych i te łapki Y najlepiej zebys mial cale z innego auta od razu ze śrubami i dystansami.

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 05 lut 2013, 08:38

Krzysiek 84 pisze:Szukaj uzywek od Afn'a. Odezwij sie do Kostrza, ma czasem 205-tki i 210-tki, a te 1 spreżynowe do muzeum, tylko musisz wtedy przewody te od wtryskow dać 2 spreżynowych i te łapki Y najlepiej zebys mial cale z innego auta od razu ze śrubami i dystansami.
Zapytam inaczej, czym różnią się wtryski jednosprężynowe od dwusprężynowych ? Tak na logikę jednosprężynowe będą chyba tańsze w regeneracji no i nie trzeba będzie nic kombinować z mocowaniami ? :-> . O całej audi 80 można pisać, że do muzeum :D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lut 2013, 10:13

Jednosprezynowe maja cośnienie 246 bar, a dwu spreżynowe 190/300
Na dwuspreżynowych ciszej auto pracuje a praca jest taka jakby miekka. jednospreżynowe wtryski zregeneruja Ci w zakładzie gdzie końcówki w traktorach zmieniaja i ustawiaja ciśnienie.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 05 lut 2013, 14:03

Kolego zakładaj AFN lub 0.216(700zł na alle drogro - po regener.) + wirus(~300zł the kostrz) i masz banana na twarzy :-P , apropo Twoich problemow a sprawdzales co sie dzieje z dawka przy 90 stopniach ?

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 05 lut 2013, 19:34

rodzynek87 pisze:...apropo Twoich problemow a sprawdzales co sie dzieje z dawka przy 90 stopniach ?
No właśnie miałem zamiar, kupiłem interfejs by viaken, ale nie chciał zupełnie współpracować to oddałem na gwarancję. Dziwny ten mój problem, bo odpala od półobrotu, odpycha się nieźle no i to, że tylko na rozgrzanym, a pompę i dawkę ustawiał mi trepek. Powinna być raczej dobra :roll: .

Może tak się dziać od zapchanego katalizatora ? Lałem za dużo oleju myślałem, że ubywa aż w końcu w swoje łapska dorwałem instrukcje obsługi i się lekko zdziwiłem. To przestłem lać i zużycie oleju zupełnie znikło po 1k km można to chyba stwierdzić, no i nawet niebieskie dymienie znikło z rana, bo wcześniej to po prostu cudowna zasłona dymna była. <urodziny> <rotfl>

btw Teraz to nie mam ani auta ani interfejsu, auto u mechanika z wielkim problemem siedzącym w trybach rozrządu :evil: :evil: :evil:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2013, 20:03

g00di pisze:kupiłem interfejs by viaken, ale nie chciał zupełnie współpracować to oddałem na gwarancję.
Nie chciał i żaden nie będzie :-P ,bo problem leży w programie jakiego uzyłeś do współpracy z interfeisem ,a nie w samym interfeisie 8-) Jedyny z ogólnie dostępnych ,jaki współpracuje ze starym kompem boscha ,to vag 3.11n i to dopiero po zmianie opcji start boud na 240 8-)
g00di pisze:Może tak się dziać od zapchanego katalizatora ?
Nie może
g00di pisze:Lałem za dużo oleju myślałem, że ubywa
:shock: ciekawe ....jak to myślałeś :?: :roll: to miarki oleju nie posiadasz przy silniku :?:
g00di pisze:auto u mechanika z wielkim problemem siedzącym w trybach rozrządu
Trybów tam zadnych nie ma ;-) ale nie łudż się że po kolizji rozrządu nic się nie stało ...bo raczej na pewno się stało ,i bez zrzucnia głowicy się nie obejdzie...A twój problem ,jaki opisałeś ,czyli sporadyczne telepanie silnikiem ,to zwykle wina szwankującego nastawnika potencjometrycznego <ok> ...tyle że teraz ,po przygodzie z rozrządem ,masz większy problem :-P

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 05 lut 2013, 20:20

MUNIOR pisze:Nie chciał i żaden nie będzie :-P ,bo problem leży w programie jakiego uzyłeś do współpracy z interfeisem ,a nie w samym interfeisie 8-) Jedyny z ogólnie dostępnych ,jaki współpracuje ze starym kompem boscha ,to vag 3.11n i to dopiero po zmianie opcji start boud na 240 8-)
Właśnie mam 3.11n i absolutnie wszystkie opcje w nim wypróbowałem.
MUNIOR pisze: ciekawe ,jak to myślałeś :?: :roll: to miarki oleju nie posiadasz przy silniku :?:


Mam i lałem za to najwyższe załamanie ;p myślałem, że po coś one tam jest kurna ;]
MUNIOR pisze: Trybów tam zadnych nie ma ;-) ale nie łudż się że po kolizji rozrządu nic się nie stało ...bo raczej na pewno się stało ,i bez zrzucnia głowicy się nie obejdzie
Aj czepiasz ok ok koła pasowe zębate sztuk jeden, ale to koło na wale korbowym wygląda jak tryb. Nie wiem czy była kolizja bo zatrzymałem silnik w momencie jak imbus (bo to wpadło) było wkręcone między pasek a to koło może na 1cm no jak tak tylko się wbiło to nic nie powinno być ale jak przeleciało na około to uuu :cry: :-x Jaki koszt może być ?

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 05 lut 2013, 21:20

Munior jak zwykle masz racje 8-)
P.S. Nie wykminiłes co moze byc z moimi swiecami :roll:

[ Dodano: 2013-02-05, 21:27 ]
Aj czepiasz ok ok koła pasowe zębate sztuk jeden, ale to koło na wale korbowym wygląda jak tryb. Nie wiem czy była kolizja bo zatrzymałem silnik w momencie jak imbus (bo to wpadło) było wkręcone między pasek a to koło może na 1cm no jak tak tylko się wbiło to nic nie powinno być ale jak przeleciało na około to uuu Jaki koszt może być ?
Hehe przypomina mi to sytuacje rodzinną - otóż ojczulek stracił 2/3 palca w rozrządzie MK2 1.6TD- w zime ogladał rozrzad i miał uruchomiony silnik wycierał łapy w szmatke no i poslizgnal sie.. pasek pociagnał szmatke..a ze szmatka zlosliwa pociagnela reke..dobrze, ze silnik zdechł..skubany sie wkrecił pomiedzy kolo pompy a pasek.. najlepsze jest to ze zielony z bolu ale paska nie dał obciac - kazał sciagac xD

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 05 lut 2013, 21:49

rodzynek87 pisze:pasek pociagnał szmatke..a ze szmatka zlosliwa pociagnela reke..dobrze, ze silnik zdechł..skubany sie wkrecił pomiedzy kolo pompy a pasek.. najlepsze jest to ze zielony z bolu ale paska nie dał obciac - kazał sciagac xD
brr próbowałem to sobie wyobrazić ... :-? ojciec dooobry <piwo> , a ja miałem imbusa w kieszeni kurtki i się nachyliłem jak pracował ... :( a zaglądałem z powodu tego telepania na rozgrzanym, jeszcze tak szybko auta nigdy nie gasiłem, teraz tak mały rekonesans po allegro to cała góra silnika ~300zł nawet z pokrywą i korkiem oleju (i to w najgorszym wypadku) a jest też cały nówka 1Z za 3500,- 8-) .

A te telepanie może być od czujnika temperatury w pompie ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2013, 22:12

g00di pisze:Właśnie mam 3.11n i absolutnie wszystkie opcje w nim wypróbowałem.
No ok...a port com ,zgrałeś z przypisanym w menadzeże dla interfeisu ?
g00di pisze:ciekawe ,jak to myślałeś :?: :roll: to miarki oleju nie posiadasz przy silniku :?:


Mam i lałem za to najwyższe załamanie ;p myślałem, że po coś one tam jest kurna ;]
No kurna chyba nie pomyślałeś :-P ,bo po to ono jest ,żeby było wiadomo gdzie jest bezwzględny poziom max ...ale do tego załamania ,a nie <ok>
g00di pisze: lałem za to najwyższe załamanie
<uhh> lejemy max do zakratkowanego pola na miarce ,które jest trochę poniżej tego załamania
g00di pisze:Nie wiem czy była kolizja bo zatrzymałem silnik w momencie jak imbus (bo to wpadło) było wkręcone między pasek a to koło może na 1cm
zdążyłeś dobiec do stacyjki ,zanim koło pasowe obruciło się raz :?: coś ściemniasz :-P Albo jesteś szybszy niż błyskawica . Po tej akcji wystarczyło sprawdzić czy silnik obraca się bez oporów i czy rozrząd zgrywa się na znakach 8-) ...nawet gdyby przeskoczył o dwa zęby ,to do kolizji zostaje jeszcze jeden :-P przy dwóch już czuć opór ,bo tłok liże zawór ,ale jeszcze nie zrobi mu nieodwracalnej krzywdy ...dopiero gdy przeskoczy o trzy zęby ,zawór dostanie na tyle że go skrzywi :-/ i silnik ma kuku :-/
rodzynek87 pisze:Munior jak zwykle masz racje 8-)
P.S. Nie wykminiłes co moze byc z moimi swiecami
Nie bardzo można cokolwiek wykminić ...jak temp.z czujnika jaką widzi komp ,jest prawidłowa ,to nie bardzo jest się czego czepić ...

[ Dodano: 2013-02-05, 22:15 ]
g00di pisze:A te telepanie może być od czujnika temperatury w pompie ?
O ile to "telepanie " to jak ja to mówię "przebieranie" silnika ,to na 99,9 % wina nastawnika potencjometrycznego ....

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 05 lut 2013, 23:04

MUNIOR pisze: zdążyłeś dobiec do stacyjki ,zanim koło pasowe obruciło się raz :?: coś ściemniasz :-P Albo jesteś szybszy niż błyskawica....
Nie po prostu wpadło i wyłączyłem, ile obrotów zrobiło nie wiem, a wałem nie mogłem przekręcić bo imbus przebił też plastikową osłonę i w niej utknął a z drugiej strony wbity był między koło a pasek, to stąd wyciągnąłem, ale z osłony nie dałem rady za cholerę bo jest dłuższy niż sama szczelina w tym miejscu, bez rozbierania osłony chociażby to chyba niemożliwe żeby to wyjąć, a imbusik (torx) malutki może z 3mm średnicy. Wolałem nie ryzykować tylko zaholowałem do mechanika.
MUNIOR pisze: O ile to "telepanie " to jak ja to mówię "przebieranie" silnika ,to na 99,9 % wina nastawnika potencjometrycznego ....
Pamiętasz chyba, że umawialiśmy się na przekładkę :mrgreen: , dla mnie to dobra wiadomość bo wtrysków nie mam zamiaru wywalać a ten nastawnik a i owszem <piwo> tylko pytanie czy dojadę z tym do wiosny, można z tym jeździć ?

A co do Vag to tak na wszystkich com testowałem i oczywiście w menedżerze urządzeń i programie te same porty, nawet windows xp specjalnie zainstalowałem na świeżutkiej instalacji i same sterowniki od interfejsu. Coś skopany interfejs i tyle.

EDIT: Uuuufff, do wymiany w rozrządzie był tylko pasek, fart jak nigdy <ok>

EDIT 2: Interfejs dostałem od Viakena z powrotem, działający : zero błędów <ok>
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 11:42 przez g00di, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2013, 23:48

g00di pisze:A co do Vag to tak na wszystkich com testowałem i oczywiście w menedżerze urządzeń i programie te same porty, nawet windows xp specjalnie zainstalowałem na świeżutkiej instalacji i same sterowniki od interfejsu. Coś skopany interfejs i tyle.
Bywa ...mi viaken padł szybciej niż "chińczyk "...po zajrzeniu do srodka viakena ,nie widzę różnicy ,dzięki której miałby być lepszy od innych tańszych interfeisów ,mimo ze wtyka jest dużo większa ,co sugeruje bogatszą zawartość ,to jedyną różnica jest dodatkowa dioda sygnalizujaca nawiazanie połaczenia z kompem .A duuuużym minusem tego ''wspaniałego "viakena ,jest brak pełnej ilości pinów we wtyce ...jest tylko cztery ,co powoduje wkurwi...ce wypadanie przejsciówki :evil: ...w środku ten sam konwerter portu RS -USB FT 232 ...który to właśnie padł .Ale już naprawiony i viaken i dwa chińczyki w których padło to samo :-P ...mimo ze był na gwarancji to nie zawracałem sobie głowy z wysyłką do naprawy na gwarancji ,koszt nowego FT 232 10zł,więc mi się nie chciało ;-)

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 06 lut 2013, 10:25

MUNIOR pisze:A duuuużym minusem tego ''wspaniałego "viakena ,jest brak pełnej ilości pinów we wtyce ...jest tylko cztery ,co powoduje wkurwi...ce
U mnie normalnie są wszystkie piny i na usb jest i przejściówka na OBD 1. Teraz tak patrzę, że viaken zdjął te interfejsy z allegro :lol: .

btw: Można z takimi drganiami na biegu jałowym jeździć ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl